Sayfalar

21 Temmuz 2014 Pazartesi

Yeni Bir Hayat

Amerika'da Doğum

Gazeteler de tanınmış kişilerin doğumları için Amerika'yı tercih ettiklerini okuyoruz. Belki de sizin de çevrenizde doğum yapmak için Amerika'ya giden arkadaşlarınız veya akrabalarınız vardır. 

Neden her geçen gün daha çok ailenin doğum için bu ülkeyi tercih ettiğini bu alanda hizmet sunan YeniBir Hayat kurucusu Şevki Akaydın'a sordum. O ise bana Amerika'da doğumun avantajlarını, bebeğe ve ailesine neler kazandırdıklarını açıkladı. 



Sizlerle paylaşıyorum.

Amerika'da doğum herşeyden önce bebeğe Amerikan vatandaşlığı sağlıyor. Zira Amerikan anayasasında yer alan bir maddeye göre bu ülke topraklarında doğan her bebek hiçbir ön koşula bağlı olmadan Amerikan vatandaşı olmaya hak kazanıyor. Böylece hayatlarının herhangi bir zamanında Amerika'ya eğitim, yaşamak veya çalışmak için gidebiliyorlar, dünyanın birçok ülkesine vize almadan rahatlıkla seyahat edebiliyorlar.
Ancak Amerika'da doğumun bebeğe kazandırdıkları sadece vatandaşlık ve vizesiz seyahatle sınırlı değil. Amerika'da ilkokuldan liseye kadar olan temek eğitimini ücretsiz alabiliyor. Ayrıca Amerikan üniversitelerinde eğitim görmek isterlerse yabancı ülke öğrencileri gibi avuç dolusu paralar ödemeden diğer Amerikalı öğrencilerle eşit şekilde düşük ücretler ödeyerek eğitimini yapabiliyor.

Türkiye'de de özellikle eğitim sistemi içinde bazı özel hakları bulunuyor bu şanslı çocukların. Örneğin belirli kolejler bu çocuklara sınavsız eğitim imkanı sağlıyor. Bir diğer ifade ile SBS sınavına girmeden bazı özel okullarda eğitim görebiliyorlar. Ayrıca Türk üniversiteleri de yabancı öğrenciler için her yıl özel bir kontenjan açarak, yabancı öğrenci üniversite sınavı düzenliyor. Bu çocuklar bu sınavlara girme hakkına da sahip.

Peki Amerika'ya doğum için gitmek zor mu? Ne zaman böyle bir karar almak ve neler yapmak gerekiyor? Amerika'ya doğum için hamileliğin 7. ayında gidiliyor. Bu uçak yolculuğunun rahat geçmesi için ideal bir zaman. 7. aydan sonra uçak yolculuğu da zor olabiliyor. Eğer Yeni Bir Hayat'tan bu süreçte destek alıyorsanız gidişiniz öncesinde konaklama, doktor, hastane randevularınız, karşılanmanız gibi birçok önemli detay onlar tarafından organize ediliyor.

Bebeğinizin doğumundan hemen sonra doğum sertifikası ve pasaport işlemleri tamamlanıyor. Bu işlemler sonrasında ise artık Türkiye'ye sevdiklerinizin yanına dönüyorsunuz.



2 yorum:

  1. Amerika'da doğum yapmayı çok isterdim ama olmadı :( Ücretsiz eğitim ve vizesiz dolaşmak çok cazip olurdu oğlum için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da Almanya'da yapmam için çok uğraştılar ama ikna olup gitmedim :) Keşke gitseymişim: )

      Sil