Sayfalar

7 Temmuz 2014 Pazartesi

Sütlaç ile imtihanım: )

Sütlaç ile imtihanım: )

Sanırım aramızdaki ilişki benim onu sevmemden öteye gitmiyor, bir türlü sevemedi beni. Ki kaç kere yapsam da bir türlü sütün içinde yüzen pirinç tarlasından öteye gidemedi başarım.
O kadar çok seviyorum ki sütlacı, sanırım her gün yesem bıkmam, ki eminim bıkmam: ) Tabii yemem için bunu önce yapabilmem lazım. Hep hazıra kon, olmuyor. Son üç denememde de başarısız olunca biraz yıldım diyebilirim ama yine de yeniden deneyeceğim. Tutturana kadar artık kaç kilo süt, kaç bardak şeker ziyan ederim bilmem: (



Aslında internet alemindeki tüm tarifleri okudum ve hemen hemen hepsi aynı gibi. Kiminde pirinç unu, kiminde nişasta, kiminde bir cimdik tuz… Ama inat ettim nişasta eklemeden kıvamı tutturmaya, lakin yendi beni o nişasta: ) Sonunda kullandım.
İlkinde,  şekeri tadı yerinde idi ama pirinçlerim yüzüyordu içinde: (
İkincisinde biraz daha kıvamlıydı ama yine de yüzmeye devam etti pirinçler: (
Dün yaptığımda da bir çimdik tuz oranım sanırım hayli fazlaydı ki, bildiğin tuzlu tadı aldım yerken: (

Bakalım denemelere devam, bu aksam yeniden deneyeceğim, bakalım nasıl olacak?

Siz nasıl yapıyorsunuz? Var da bir püf noktası ben mi bulamıyorum acaba???

Fotoğraf; google görsellerinden.

9 yorum:

  1. Sütlacı biz de çok severiz, benim tarifimin olduğu postumu paylaşayım, umarım güzel olur bir sonraki denemeniz :)
    http://www.hobicigeldihanim.com/2012/09/bebek-yastigi-sutlac-ile.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen baktım, aslında aynı ben de oyle yapıyorum ama var bıseyler, bakalım hayırlısı yıne deneyecegım...

      Teşekkürler: )

      Sil
  2. Ayşegülcüğümm nasılsın, özlemişim valla:) Sütlaca bayılırım, ama benim annanem çok guzel yapar, ibr gün görüşürsek getireyim :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlııı ben de özledim: ) Benim de kayınvalidem güzel yapıyor, annem duymasın hehehe: ))
      İnş. ananenin sütlacını yemek nasip olur: ) Öperim Alya'yı kocamannnn

      Sil
  3. laleninbahcesi sütlaç yazsaydın yeterliydi:) hiç şaşmaz tarifim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulamadım Lale abla, bir ara mail at, yoksa dillere düştüm rezillik diz boyu: )))

      Sil
  4. ben de yemeyi severim ama yapamam malesef

    bu fotodaki süper görünüyor ama
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraftakini ben yapmadım ki, hala yapamayanlardanım: ((

      Keşke biri hep sütlaç yapsa ben de sabah akşam yesem: )

      Sil
  5. Benim eşim sütlaç hastasıdır ben sevmem ama sırf ona yapmak için ben de uğraşlar sonunda tarifi annemden buldum, daha önce de o vermişti ama beceriksizlik bendeymiş, şimdi çok başarılı yapıyorum. tarifi verebilirim eminim lale ablanınki de güzeldir ama ben yine de yazıyorum canım:))
    Ajda bard.bir parmak eksik pirinç( bir su bardağı suda haslanacak)
    1 kilo süt
    4 çorba kaşığı toz şeker (isteğe göre artabilir, tadına bakarak)
    1 vanilya
    1 tepeleme çorba kaş.pirinç unu( Soğuk suda eritip, sıcak sütten katarak ekle)
    Pirinçler haşlandıktan sonra yavaş yavaş soğuk sütü ilave et, pirinçler iyice yumuşamışsa pirinç ununu karıştır 10 dk sonra şekeri ve vanılyayı ekle,dibi tutmaması için karıştırmaya devam, göz göz oluncaya kadar pisin, ocaktan al kaselere dağıt. Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil