Sayfalar

24 Mayıs 2013 Cuma

Çocuklar büyüsün de!...

"Çocuklar büyüdükçe herşey daha zor oluyor"

Bu cümleyi ve buna benzer "çocuklar büyüdükçe" ile başlayan cümleleri sık sık duyardım etraftan. Bazen gülümser, bazen de içimden "hadi canım sizde" derdim. Keşke büyüseler de rahat etsem dediğim de çoktur! 

Taa ki artık "büyüyorlar" sözcüğü çocuklarımda vukuu bulana dek. Henüz 4 ve 3 yaşını yeni bitirdiler, belki de daha "büyüsünler" ile başlayan cümlelerin başındayız. Ama gerçek var ki "büyüyorlar" ve gün geçtikçe eskiye dönüp sanki daha mı rahattık küçükken diyorum!

Yeni bir okul aramalı mı? Artık branş dersi sayılan müzik, yüzme, jimnastik, satranç, drama  gibi dersler 5 yaşındaki oğlum için çok gerekli mi? Kızım için vucudunun esnek olması açısından bu sene bale dersi olan okula mı gitmeli? Yoksa bizim zamanımızdaki gibi ilk okula başlayana kadar pek de birşey beklememeli mi okuldan? Geçen sene sadece oynasınlar, eğlensinler ve mutlu olsunlar diye ve en önemlisi ilk seneleri olduğu için çok da önemsemedim branş derslerini ama bu sene en azından bir kaçı olsun istiyorum. Oğlum kendi kendine satranç taşlarının ne olduğunu kitaplardan bakarak öğrenmeye çalışıyor, karşısında oynayabileceği arkadaşı olsa daha rahat kavrasa daha iyi olmaz mı? Yada hafta sonu ben yüzmeye götüreceğim diye kendimi paralamasam, okulunda yüzme dersi olsa sınıfındaki arkadaşları ile eğlenerek öğrense daha iyi olmaz mı? Yoksa tüm bunlar bu yaşlar için gereksiz mi? Yoksa çok zeki olan oğlum için daha mı özenli, dikkatli olmamız lazım? Toplama çıkarma işlemini kendi kendine öğrenmiş, akşam odasından koşarak "sabotaj ne demek" diye sorabilen oğluma haksızlık mı yapıyorum hiçbirşeyi olmayan okula göndererek?

Bir işin maddi boyutu var ki evlere şenlik. Benim kesin burs bulmam lazım: )
Dün gittiğim başakşehir'in artık kurumsallaşmış okullarından birinde herşey dört dörtlüktü ama çocuklara acaba çok mu yükleniliyor? diye düşünmedim değil. Hani okul müdürü o kadar çok şey saydı ki, bunları 4 yaş ve 5 yaş çocuklar nasıl kaldırabilir? Okulun istediği bin liraya ramak (aslında bini de geçiyor da kardeş inidirimi alıyormuşuz: )) kalmış ücreti 2 ile çarptığımda biraz algılama sorunu yaşadım kendimde: ) Herşey çocuklar içindi değil mi: ) Orası da olayın ayrı boyutu. 

Hatta özel okul mu, devlet okulu mu sorunsalı da baş göstermeye başladı. Gönlüm hep devlet okulundan yana ama en iyisi dediğim okullarda bile derslerin boş geçtiğine dair duyumlar alıyorum: ( İyi öğretmenlerin özel kurumlara transfer oluyor oluşu da çok can sıkıcı: ( 

Velhasıl kelam kafam allak bullak ve "büyüdükçe..." diye başlayan her söz kabulum... Kabullenmişliğin yanında ne yapacağım sorusu da beynimi kemiriyor.




Çok karman çorman yazdım ama düzenleyemedim kelimeleri anlatmak istediklerim ile: (

Görsel pinterestten alıntı

23 yorum:

  1. cnm ya endişelerini anlıyorum bir annesin sonuçta ama bu yaşta çocuklara bunca şey ağır gelmezmi?
    tabi ki en iyisini sen bilirsin. bu da benim fikrim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ama zaten istediğim mesela illa yüzmeyi öğretmeleri değil, yüzerken ne yapması gerektiğini aşılamaları, misal düş almadan girmemesi gerektiği, boneyi takmayı alışkanlığa çevirmeyi öğretmeleri gibi, yada ata binerken süper ata binsin derdinde değilim...

      Anlatamadım ama öyle işte...

      Sil
  2. Çok haklısın çok bende benzer durumları sürekli düşünerek yaşıyorum.Çocuklar büyüdükçe sıkıntıları büyür deyince bende aynen senin gibi hadi canım sizde derdim ama gerçekten büyüyormuş.Keşke hemen büyüseler demeseydik:(
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen her yaşta ayrı sıkıntılar çıkıyor, inşallah hasarsız atlatırız bu günleri de.

      Sil
  3. Bir müzik aleti eğitimi için en iyi dönem bence,ilgi duyduğu bir müzik aletini öğrenme kendine güvenini de artırır , yine bana kalırsa satranca karşı merak duymaya devam etsin, bir yıl kadar merakı iyice arttığında yeni keşifler daha keyifli olacaktır,sosyal aktivite bombardımanına tutmadan desteklenmesi en güzeli, kaygılarınızda haklısınız, biz bile şimdiden düşünüyoruz, benim liseden kalma gitarım, babamızın neyi, ev sahibimizin piyanosu yanında dün bir de keman aldık, hangisine ilgi duyarsa onunla devam eder inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok isterim bir müzik aleti ile ilgilensinler, bakalım cocuklar ne isteyecek.
      Ben en çok sosyal aktivitelerde nasıl davranmaları gerektiğini, disiplini, nerde ne yapıp nerde durmaları gerektiğini öğretmelerini istiyorum ama kısmet bakalım neler göreceğiz.
      Sizin ev de tam şenlik: )

      Sil
  4. bende hep öyle derdim büyüsün bak ne rahat edicem :)) KOmple yalan bir avuntuymuş ne yazık ki... Evet kolay yanlarıda var mutlaka ama... Aması var işte :))
    Kolay gelsin sana canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok rahat ediyorum Şebnem: ))

      Hepimize...

      Sil
  5. çok zor gerçekten benimki 2,5 yaşında ve ben bile düşünmüyor değilim, bir yandan çok yüklenmemek gerek çocukluğunu yaşasın diyorum, bir yandan da seveceği hobileri olsun istiyorum.Bazı şeylere başlamak için 5 yaş ideal bence ama sıkmadan hobi gibi olmalı, zevk aldığı şeyleri yapmalı, bizim istediklerimizi değil.Bir yandan sosyal olsunlar diyorum, bir yandan iyi bir gelecekleri olsun, ama küçücükken de böyle bir yarışın içinde olmasınlar istiyorum.Sonra bu sistemde mecbur kaldığımı hissediyorum.valla çok zor gerçekten.Annemin sözü '' siz sokakta toz toprakla, sokak oyunlarıyla büyüdünüz bak hiç birşey olmadı'' :) bence seveceği bir hobisi olsun yeter, fazlası da yorar çocuğu, hem sizinle vakit geçirmek de isteyecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünmek için artık anne karnında olması bile yetiyor: )

      Yaş ideal bence de ama ne kadar? Yorulup bıkması da ihtimal herşeyden ki 2,5 yaşında kreşe başlayan çocukların okuldan bıkması çok normal bence: (((

      Sil
  6. ben de "ah şu 16 aylık ufaklığım da bir büyüsün" diye cümleler kurup duruyorum ki "büyük" diye tabir ettiğim oğlum henüz 3,5 yaşında! Acaba çok mu rahatım diye bir baktım hayatıma, ı ıh! Sanırım her yaşın ayrı zorluğu var. Sadece geçen zorlukları o kadar net hatırlamıyor beyin, anneliğin tatlı yanları daha ayrıntılı kalıyor hafızada belki. bir de büyüdükçe maddi külfet ağırlaşıyor ve ebeveynler oldukça zorlanıyor gözlemlediğim kadarıyla. Tabii okul falan filan.. Ay cidden zor büyümeleri yahu! Hakikaten pek mi rahatım acaba? Şüphelendim şimdi kendimden :)) Allah kolaylık versin, Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurma öyle cümleler: ) Her yaşın ayrı zorluğu ve güzelliği var, şu bir gerçek ki büyüdükçe sorunlar da büyüyor yada biz abartıyoruz. Bilmiyorum ki? Araftayım anlayacağın.

      Sevgiler benden de...

      Sil
  7. Bu şirinlikleri seyretmeye bayılıyorum.
    Çok acı olacak belki ama!
    tecrübeyle sabittir, çocuklar büyümüyorlar, sadece yukarıda sıraladığın sorunları değişiyor.
    Devlet okulunu tercih sebebinde arama çalışmaları yap, iyisin olma ihtimali var. Özel okul seçmede ise araştırman daha dikkatli olmalısın (haddim olmayarak) az ve öz özel okul kaldı çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsiniz, annem de aynı cümleleri kuruyor.

      Umarım bize iyi bir öğretmen denk gelir ilkokulda. Özel okullarda da iyileri zaten üç beş tane. Onlarda çok ama çok pahalı. Kısmetlerinde ne varsa artık...

      Sil
  8. Anlatmak istediklerini anladım ben :) Aynı şeyleri bende Emre için düşünmüştüm. Bütün etkinliklerin olduğu anaokuluna gitti kuzum. Yüzme, drama, ritm, spor, yabancı dil, ata binme, ekoloji dersleri vs. Ama bizim okulda düzenli değildi ek dersler. Yüzmeye gitmeyi çoğu çocuk sevmiyordu mesela. Okulda kalıyorlardı. Ama oğlumun öğretmeni çok iyiydi. Tecrübeliydi, 2 çocuğu vardı. Emre arkadaşlarını da çok sevdi. Ailelerle de görüşüyordum fırsat buldukça. O yüzden oğlum 3 yıl aynı okula devam etti. İlkokulda da, özel okullardan daha disiplinli diye, öğretmeni 4 yıl boyunca değişmez diye düşünerek devlet okuluna verdik. Okulu ve öğretmeni iyi olsun diye evimizden uzak bir okula gidiyor oğlum. 2. sınıfı da bu yıl bitiyor ve devlet okuluna gittiği için ailecek memnunuz :)
    Umarım sende senin kuzuların için vereceğin kararlarda mutlu olursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladın di mi Didem: )
      Yüzmeyi ben de götürsünler istemiyorum zaten, yüzmeden sonra duşunu güzel aldıramazlarla, klorlu su kalıntıları filan zor yanı...Şimdiki okulda düzenin d sinden bahsedilemez de, en azından çocuklara karşı merhametliler. İYi bakıyorlar.

      İnşallah bz de memnun oluruz, öyle bir okul ve öğretmen denk gelir ama çok zormuş bu işler:(

      Öperim, sevgiler...

      Sil
  9. kolaylıklar diliyorum,
    cidden zor kararlar:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle: (((
      Umarım hayırlısı ile atlatırız...

      Sil
  10. Gücün varsa özel okula ver; devlet okullarının hali içler acısı, diğerleri kendilğinden gelir zaten. İyi ki var çocuklarımız sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğim özel okullara mümkün değil gücüm yetmez, en az 2000 X 2 çocuk: (
      Diğer özel okullara da para yedırmek ıstemıyorum cunku ıcler acısı durumları...
      İyi bir devlet okulu lazım bana: ) En sonunda kendı okulumu açacağım o olacak: )

      Sevgıler...

      Sil
  11. Bende hep duyarım bu sözü!
    hep büyüsün isterim bir an önce!
    bir daha istemiycem galiba!!

    Branş dersleri olan okullar daha iyi sanki Ayşegülcüm. Tabii bunu bana söylemesi kolay.
    Allah kolaylık versin herkese

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aynenn, ben de büyüsün istemiyorum galiba, hele de bu okul sorunsali simdiden canımı sıkıyor, bizim zamanımızda devlet okulundaydi herkes, bu özel okul furyası cok feci, paralar desen daha feci :((

      Sil
    2. Ne desem bilemedim. Buyudukce farklı farklı sorunlar cıkıyor karsımıza, Nazlı ben de hatırlıyorum da özel okula giden çocuklar parmakla gösterılırdı bızım zamanımızda, gerçi ilk okulda öğretmen çok önemli, okuldan ziyade. Şu da gerçek ki iyi öğretmenleri devletten kapıyor özel okullar, geriye de kötülerin iyileri kalıyor: ( Buna da devlet göz yumuyor, neyse konu farklı yerlere gitti: ))

      Hepımız ıcın hayırlısı dıyelım, umarım gonlumuze aklımıza gore bır yer buluruz. Ben hala bulamadım ve erken kayıtlar bıtmek uzere: (

      Sil