Sayfalar

1 Nisan 2013 Pazartesi

Kitap kulesi, rahatlatma ve artık çalışan TV

Cumartesi günü bademcik ve genizeti ameliyatı ile artık oğlumun daha rahat nefes alacak olması beni rahatlatmış olsa da, ameliyatta iken geçen dakikaların saate, saatlerin de güne dönüşmesi beni bitirdi.
Allah başka hastalıklar göstermesin diye geçirdim sık sık aklımdan... Çok şükür rahat geçti herşey. Olması gerektiği gibi ilerledi. Tek sorun zaten pek yemek yemeyen oğlumun artık hepten yemeği kesmiş olması. İştahı açılacak diyenlere inat iyicene kapadı iştahını...
İnşallah önümüzdeki günlerde düzelecek...

Ve evde dinlenme sebebi ile çocuklara göre bozuk olan ve hiç çalışmayan televizyonumuz bir anda çalışmaya başladı: (( Anten kablosunu taktık ve TV seyretmelerine izin verdik iki gündür, sabah ki pozisyonumuz da bu. Sanırım televizyona yeterince bağımlı hale gelmeye meyilli çocuklarımı anlatıyordur. Bir iki akşama kadar tekrar bozulur o televizyon: ) Yoksa gidişat fena...



Ve bizim evde son zamanlarda sıkca "okul mu, tatil mi" sorusu sorulmaya başlandı. Özellikle Defne, hemen hemen her sabah soruyor bu cümleyi ve "okul" dersek, "offf yine mi?" diyor!!!
 Aslında okulu olmasa da öğretmenini çok seviyor. Bunu sıkça söylüyor da ama okul pek işine gelmiyor sanırım. Çok küçük olduğundan mı, sıkıldığından mı bilmiyorum. Huzursuzluk ta etmiyor, keyfi de yerinde, acaba alışkanlıktan mı soruyor yoksa tatil iken bizimle çok güzel vakit geçirdiğinden mi bilmiyorum? Semih öğrenmeye çok aç bir çocuk olduğundan, ona birşeyler öğretilecek yer neresi ise oranın peşinde. Yeter ki "gel sana bunu öğreteyim/göstereyim" de. Peşinde pervane olur. Ondan belki de bu soruyu sormayışı?




Sonra şu kitap kulesi yapan arkadaşların önünde saygıyla eğiliyorum. Hiç bana göre değilmiş. Geçenlerde ev halkı için aldığım kitapların arasına kendim için 3 kitap ekledim. Ve süreç şöyle gelişti: ( Önce Gonca ile eş zamanlı okumaya başladığımız "düğümlere üfleyen kadınlar"a başladım, ilk 50 sayfadan sonra aklıma "Bin hüzünlü haz" düştü ve ona başladım, çok güzeldi ama aklımda "karışık kaset" vardı ve son olarak karışık kaseti okumaya başladım diğer iki kitabı yarım bırakarak. 
Ve ona devam ediyorum, ortaokul / lise yıllarımı yaşıyorum sanki okurken kitabı, hatta aklıma bizim sokaktaki karşı komşunun oğlu geliyor, her yeni çıkan şarkıcının kasetini alır, teybin sesini son ses açar ve tüm sokağa dinletirdi: ) Bir tek onda ve amcasının oğlunda vardı öyle güçlü hoparlörleri olan kasetçalar. Biz de nasiplenirdik onlardan... Hatta sevdiğimiz şarkıların adını yazar, ondan karışık kaset isterdik: ) "Karışık kaset" işte benimle eş zamanlı büyümüş olanların seveceği türden akıcı yazılmış, okuması pek keyifli...
Sonra "bin hüzünlü haz"a başlayacağım: )

38 yorum:

  1. Semih'e çok geçmiş olsun tez zamanda da iştahına kavuşsun...

    Kitaplarının hiçbirini okumadım...İlk senden duyacağım yorumları o zaman. Hadi kolay gelsin keyifli okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Lale abla, ben de senı merak etmeye başlamıştım...

      Ben onları okuyana kadar sen ustune kimbilir kaç tane okursun: )

      İyi haftalar olsun...

      Sil
  2. Semih`e geçmiş olsun, ameliyattan sonra eminim bir rahatlama olmuştur.
    Kitaplarını okudukça yorumlarını da bekleriz:)

    YanıtlaSil
  3. Canım çok geçmiş olsun Allah kısa zamanda şifasını versin inşallah,iştahınızda en kısa zamanda açılsın.Gerçekten tv izlerken bazen kendilerinden geçiyorlar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürler... Amin, inşallah.

      Duymuyorlar nasıl bir kendinden geçme hali anlatamam: (((

      Sil
  4. küçük beye çok geçmiş olsun.. umarım bütün sıkıntılarını o ameliyathane de bırakıp çıkmıştır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürler... İnşallah öyle olmuştur, artık rahat rahat uyur...

      Sil
  5. Şu kitap okuma işini ben de kotaramıyorum bir türlü. çok istiyorum ama :((( Semih'i de kocaman öpüyorum. büyük ihtimalle ameliyatın etkilerindendir hala yemeyişi, yiyecektir diye düşünüyorum :) çok biliyorum ya ben :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel ben sağlam okurum/iddiam yok ama: )/ bu kule işini beceremedim. Hep aklım bir sonrakinde kaldı: ) Tek tek daha rahat oluyor benim için...

      Umarım yer, yemezse ben ayvayı yedim demektir, sıkıntıdan kurdeşen dökeceğim yemediği için: ((

      Biliyorsun işte: )

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun canım.Bizde efe genizeti ameliyatı olmuştu o dakikalar baya zor geçmişti ama rahatlatıyor çocukları aldırmak.sırada sünnet mevzuu var bizim birkaç hafta sonra.Karışık kaset kitabını bende merak ettim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok zor geçiyor: (
      Çok teşekkürler, Allah kolaylık versin. İşin zor: ) Ama şu da aklıma geldi ki "izinden geliyorum sanırım": )

      Fırsat bulursan oku, çok akıcı...
      Sevgiler...

      Sil
  7. Geçmiş olsun Semih e bizde yeğenim Dilarayı bazen düşünüyoruz bazende vaz geçiyoruz nedeni doktorlar alıp çıkalım hepsini diyor yani geniz eti ve bademçik kimide gerek yok büyüdükçe geçer diyor kararsısız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Biz artık mecburduk, nefes almakta zorlanıyordu geceleri. Kan ter içinde kalıyordu, bakalım artık nasıl olacak.

      Dilara için de umarım en iyisi olur. Zor karar vermek.

      Sil
  8. Semih'e geçmişler olsun, maşallah çok iyi görünüyor. Zamanla düzelir iştahı bence, hiç merak etme. Ya bu tv çocukları nasıl etkiliyor dimi? neyse bahar geldi açık havada parkta yapılacak yürüyüşler ve oyunlar biraz uzak tutar tv den.
    Hasan Ali Toptaş kitabını çok merak ediyorum geçenlerde kendisiyle yapılan bir röportajı okumuştum çok ilginç bir hayat hikayesi var.
    Keyifli okumalar diliyorum :) kısa zamanda erir gider o kule :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aslı. Umarım düzelir yoksa fena gidişat: (

      Tv olayını hiç sorma, bizim evde TV açılmaz. Kimse izlemez, hadi dedik evdeyken biraz izlesin, ama nasıl bir odaklanma hali ikisinde de: (((

      Hmmm ben okumadım o röportajı merak ettim bak. Ama kitabı çok güzel başladı... Umarım erir, az kaldı: )

      Sil
  9. Semihciğe çok geçmişler olsun, canım benim:))
    Tv izleme keyiflerine bayıldım onların...
    Kitap kulene de şaşırdım, sen yapmazdın böyle...zaten yaramamış baksana ondan ona atlamışsın;)))valla karışık kaset beni de çok meraklandırıyor ama almadım daha,zira benim kule malum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Natali...
      O keyif bir kaç gün içinde kendi kendini imha edecek: )) Direk odaklanma hali orda. Ne desem duymadılar düşün artık: (

      Yapmaz olaydım o kule bozuntusunu: ) Hiç bana göre olmadığını anladım en azından. Karışık kaset çok hoşuma gitti, tüm gençlik/çocukluk zamanımın şarkılarını şarkıcılarını hatırlattı. Ortaokul/lise de gittim geldim: )

      Opuyorum...

      Sil
  10. Geçmiş olsun diliyorum.

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sevgiler benden de...

      Sil
  11. Çook geçmiş olsun Ayşegül'cüm. İyi olmasına sevindim. İştah problemleri çocuklarda çok zor bir süreç yeğenimden de gördüğümden....
    Kitap kulen de bir harika. Keyifli okumalar, iyi haftalar canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcım, çok teşekkürler... İyi çok şükür, sadece yemiyor: (
      Umarım düzelecek.

      Kule de ya bitecek ya bitecek: ) SAna da canım, güzel günler olsun...

      Sil
  12. Ayşegülcüğümm çook geçmiş olsun bilmiyordum, bilmez miyim o saatlerin her bir saliyesi sayılır da geçmez bir türlü. Neyse ki iyi çok şükür şimdi, hem neyse ki önemli çaresiz bir şey değilmiş, çok şükür çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten apar topar oldu da denebilir: )
      Çok şükür bunlarla atlattık dıyorum ben de. Allah dermansız dert vermesin kimselere...

      Sil
  13. geçmiş olsun..çocukların hastalığı,ameliyatları zor oluyo gerçektende..

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun, o saatler çok zordur muhakkak,
    benim kızımda da geniz eti var,çok büyükmüş, doktor nasıl nefes alabiliyor dedi,2,5 yaşında biraz daha büyüsün diyorum, karar vermek çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bekleme bence. Oğlum artık geceleri tıkanmaya nefes alamamaya başlamıştı. Ne kadar erkense o kadar kolay oluyormuş bu amelıyatlar.

      Kolaylıklar versin Rabbim. Zor gerçekten...

      Sil
  15. geçmiş olsun :( çok üzüldüm

    YanıtlaSil
  16. Her zamanki gibi geriden takip ediyorum :( Çok geçmiş olsun Semih'ime. Yeğenim ameliyat aolduktan sonra 1 ay doğru düzgün birşey yiyemedi ama sonrasında feci bir iştah artışı oldu. Çocuk bildiğin göbeklendi... ergenlikte sıkıntı yaptı kendine de rejimle verdi kiloları... İştah artışına dikkat diyorum kısaca... Öpüyorum kuzları ve senii. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok da geri sayılmaz, çok teşekkğr ederim Pınar.

      Semih için mümkün değil o kıvama gelmesi, yemek yemekten hiç hoşlanmıyor ve bildiğin afrikalı çocukların vucudu var. Umarım iştahı artar az da olsa...

      Ben de öpüyorum, gorusuruz ıns.

      Sil
  17. canım benim, geçen cumadan beri bazı sebeplerle bloglara göz atamamıştım..O ara siz nelerle uğraşmışsınız meğer :( Acil şifalar dilerim Semih'e atlatacaktır, umarım yemek yemeye de başlamıştır.. tv olayı di mi , kısıtlı sürede de takılsalar dikkatlerini başka birşeye veremiyor çocuklar.
    Kitap kuleleri hiç sorma yaparım yaparım okuyamam :( Birlikte okuduğumuz bitmedi sanırım senin ki değil mi ? ben de kitap blogumda yazmadım .Bİrlikte bitince yazarım diye ama yazayım o halde :) senin kule de iyiymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım. İnşallah başlar yoksa serum takviyesi yolda: ((

      Tv ile hiç aramız olmadı bizim, çocukların da yok aslında ama baksana açınca görmemiş moduna direk girdiler: )

      Benim karışık kaset bitti, sıradakine başlıcam, bir daha da tövbe kule mule yapmam: )

      Sil
  18. Canım çok geçmiş olsun Semih'e her şey güzel olur inşallah. Aynı kitapları okuyoruz; ben Karışık Kaset'i çok sevdim. Hasan Ali toptaş en sevdiğim yazardır. Hatta yeni romanı çıkıyor " Heba " diye. Keyifli okumalar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, geçti bitti inşallah...

      Karışık kaseti ben de çok sevdim, hatta bir yazı yazmak istiyorum ama bu sıralar yogunluktan ıkı satır yazamıyorum: (
      İlk okuyacagım ve sanırım dogru tercih yaptım, umarım tüm kitaplarını okurum Hasan Ali Toptaş'ın.

      Sevgiler,

      Sil