Sayfalar

25 Mart 2013 Pazartesi

Pi'nin yaşamı ve Rumeli Feneri...

Life of Pi.
 


Bazı filmler sinemada izlenmeli. Pi'nin yaşamı da sinemada izlenmesi gereken filmmiş. O görselleri görmeyi içime hissetmeyi çok isterdim... 
Bana göre en iyi filmlerden. Hani hep dediğim gibi, eğer ki filmden sonra üzerinde çokca düşünüyorsam, olur olmaz herhangi bir yerde aklıma o filmden kareler geliyorsa ansızın işte o film benim için özeldir. Pi'nin yaşamı da özel filmlerden biri oldu...



Görselliği dışında, kurgusundan ve verdiği mesajlardan çok etkilenmem belki de bu kadar etkiledi beni. Hayatta kalma mücadelesi, önümüze sunulan güzellikler ve o güzelliklerin adını sorgulamamız, nefsin nasıl eğitilebileceği, teslim olmayı, inanmayı, sorgulamayı yada  sorgulamamayı...

İzlemediyseniz, benim gibi geç kaldıysanız izleyin derim...






Ve pazar günü Sarıyer taraflarına geçtik. Çok güzeldi. Büyük beklentilerle Garipçe köyüne gittik ama tam anlamı ile fiyasko idi. Herkesin ballandıra ballandıra anlattığı yer burası mıydı? Görünce hayal kırıklığına uğradım. Adının Garipçe olması boşuna değil herhalde diye söylene söylene geri dönerken Rumeli fenerini gördük, işte manzara, güzellik buradaydı. Önümüze öyle güzel serildi ki Karadeniz,  güzelliğini hırçınlığından aldığı çok belliydi. Rüzgar çoktu, yine de uzaklara daldıkça rüzgarın sessizce yanımda durduğunu hissettim. 



Ve düşündüm de çocuklar yanımızda olmadan doyasıya hayal kurmaya/yazmaya/çizmeye/okumaya bir gün gitmeli. Gitmeli ve tadına doymalı... Ve akşam gün batımını izlemeli...




Herkese güzel haftalar olsun: ) Hayır hayır o romantik çift biz değiliz: )

20 yorum:

  1. pi'ninyaşamı bence de harikaydı.hani her gün defterine yaşadıklarını yazarken kaleminin sonuna geldiği sahne var ya ben işte orda kalakalmıştım.
    etkileyici bir filmdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de ki ben sinemada izleyemeyenlerdeniö: (((
      Her karesi ayrı etkiledi beni de.

      Sil
  2. Pi'nin yaşamını ben de izlemedim .Son yazdıklarını hep not alıyorum Ayşegül, izleyeceğim sırayla ;)
    Garipçe sakin bir yere benziyor ;)iyi haftalar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkileneceksin, izle derim... Not alınacak kayda değer bişiler varsa ne mutlu: )

      Garipçe fotoğrafları yok, çekilecek bi yerini de göremedim: )

      Sil
    2. hımm dönüş yoluymuş orası anladım :)
      kaliteli saatler görüyorum ben bu sayfada ,kayda değer tabii ki ;)

      Sil
  3. Filmi gerçekten bir sinema filmiydi. Ben de iyi ki sinemada izlemişim:)
    Garipçe köyü adı gibi gariptir ama bir ruhu vardır yine de tabi onu da yok etmedilerse:(
    Rumeli fenerini çok severim, oralar insana güzel duygular verir, nitekim sana da öyle olmuş canım:)
    İyi haftalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke sinemada izleseymişim...

      Garipçenin hikayesini bilmiyorum ama çok yavan geldi bana.
      Rumeli feneri çok güzeldi, bir kere daha bilmem kaç kere daha giderim,: ))

      Sil
  4. Merak ediyorum ama izlemek nasip olmuyor bir türlü..
    sinemada film izlemek bambaşka bir keyif ve ben çok özledim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da nasip olmuyor ama en azından sonradan da olsa izleyebilenlerdenim...

      Sil
  5. Pi'nin yasamini bende evde izlemistim ve cok keyif alamadim. Sinemada izlemek cok daha iyi olurdu.
    Rumeli feneri fotograflarin cok guzel. Uzun zamandir gitmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sinema filmiymiş işte.
      Ben de ilk defa gittim ve bayıldım: )

      Sil
  6. pi nin yaşamı, not alındı. geçenlerde film izlicektik ne izlicez aklimiza gelmedi bi turlu, şimdi ilk sıraya bunu yazıyorum :) hayır o romantik çift biz de değiliz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle Nazlı, çok düşününce benim de aklıma gelmiyor film adı: ) Rastgele seçince güzel denk düşebiliyor.

      Olmak istiyorum azıcık ama: )))

      Sil
  7. Oğlum teyzesiyle gitmişti Pi'nin yaşamı' na, o kadar anlattılar ki konusunu iyi biliyorum:))ben gidemiyorum küçük kızımdan ayrılmamak için,
    Fotoğrafta görünmeyen başka bir romantik çift var bence:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : )) Sen yine de izle...

      Hehehee ele ve bacağa yapışmış iki velet ile o görünmez çift biziz: )

      Sil
  8. Bende sinemada izlemeyenlerdenim Pi'nin Yaşamı filmini ve pişman olanlardanım Ayşegül'cüm. Konusu bizi de etkilemişti ve biraz zaman geçince bir kez daha izleyelim dedik eşimle.
    Bu arada fotoğraflar bir harika....
    Keyifli günleriniz olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : (
      Çok kere izlenecek filmlerden bence de.

      Teşekkürler, bu arada özledim, görüşelim...

      Sil
    2. Bende özledim Ayşegül'cüm en yakın zamanda toplanalım görüşelim.

      Sil
  9. Pi'nin Yaşamı son yılların en iyi filmlerinden biri bence. Sinemada izledim ve çok çok sevdim.
    Filmi anlatışına ve fotoğraflara bayıldım bu arada. Rumeli Feneri ve Kız Kulesini çok severim anılarım çoktur oralarla ilgili.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de, kesinlikle yılının en iyisi...

      Teşekkür ederim,
      Ben de anı bırakmaya gidiyorum işte: )

      Sil