Sayfalar

27 Mart 2013 Çarşamba

Ipad ve film / Bir ayrılık

Ipad bana geleli ilk defa son günlerde işe yarar bir alet olmaya başladı. Geçen sene Endülüs'e giderken hediye almıştı Şef. Ama benim gibi birine alınabilecek en son hediye sanırım teknolojik aletlerdir. Hiç ama hiç anlamam, üstüne düşmediğimden herhalde. Zaten büyükçe bişey. Çantanda onca şeyin arasında taşımak da ayrı bir dert. Allahtan internet bağlantısını sim kart üzerinden yapıyordu da arada emaillerime bakıyordum. Onun dışında hemen hemen bir yıldır hiç işime yaramamıştı. Neler yapılabileceğine dair en ufak fikrim de yoktu, ilgimi de çekmiyordu... 
Semih'e sorsak Temple Run oynanıyordu kare bilgisayar ile: )

Taa ki bir hafta önceye kadar. Yanımda çalışan arkadaşın "sen neden bunu kullanmıyorsun, film filan izlesene" demesi ile," aaa nasıl izlicem" tepkimden sonra, evde film izleyemeyen ben için yeni bir ışık doğdu... İstediğim filmleri buluyor, yüklüyor, izlemesi de bana kalıyor: ) Ipad ipad olalı bir işe yaradı çok şükür: )
Uzun zamandır izleyemediğim filmleri her akşam çocukları yatırıp rahat rahat izleyebiliyorum...



Neyse çok uzattım: ) 
Dün akşam da izlediğim filmi çok beğendim.
A separation / Bir ayrılık filmin adı. 
İran filmi ve başarılıydı bence. Berlin Film Festivali'nde hem Altın Ayı'ya hem de tüm oyuncu kadrosu için Erkek ve Kadın Oyuncu ödüllerine layık görülmüş film. 
Nadir ve Simin ayrılmak üzere iken başlarına gelen olay üzerine kurulmuş. 
Peyman Moadi ve Leila Hatami başrollerde ve ben Peyman Moadi'ye bayıldım: )

Keyifle izlemeler olsun...

18 yorum:

  1. Ne zamandır düşündüğüm şey, çocukları uyutup film seyretmek, ipad çok küçük, keşke televizyona bağlantı yapılabilse:)İran filmleriyle ilgili nerde bi yazı okusam çok beğenildiğini görüyorum demek orda ciddi bişeyler yapılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çocuklar erken uyur, erken derken 21:30/22:00 gıbı yatmıs olurlar. Sonrasında izlemeye basladım ben de: ) Çok keyifliymiş...

      Tv izlenmez bizim evde, çok nadirdir açıldığı, zaten koca koca dev ekran tv de yok evimizde, belki ondan bana küçük gelmiyor ekranı: )

      İran filmleri ile ilgili ben de çeşitli şeyler okudum ve çok ilginç film çekimi sırasında mekanları çok fazla çekemezlermiş, bundan dolayı genelde yakın plan olurmuş çekimler, misal bu filmde adalet binaları nasıldır diye düşündüm ama hakimin odası dışında ve binanın koridoru dışında çekim yapılmamış filmde...

      Sil
  2. harika harika, ben de film listesi yapıyorum sayende ayşegülcüm, günaydın buarada :)

    bir de nasil seyrediyorsun internetten, film izle fln gibi bi kanaldan mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın, kolay gelsin, ben izlediklerimi yazayım o zaman: )

      Bu konuda mail atarım sana...

      Sil
  3. Bİr film daha ;)
    ben de İrem uyuduktan sonra pc başında yabancı dizi izliyorum ,gecede 3,4 bölüm çıkıyor :)
    şimdi hepsi bitti dizilerimin, senin bu önerdiğin filmleri izliyeyim ben de :)
    Ipad İrem'İn elinden düşmez..ama ben düşürdüm evet ekranı çatlattım tuz-buz, yaptırdık neyse ki çalışır vaziyetteydi, aman dikkat et ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi izleyemiyorum ben, devamı olmamalı, izlediğimde bitmeli, yoksa sonrasının merakı beni çok etkiliyor, aklım kalıyor orda: ) Seri kitaplar için de aynı şey geçerli...

      Ben kefilim bu filmlere, izle derim: )

      Çocuklar daha çok biliyor nasıl kullanılacağını, Semih'in elinden alma, bırakmaz oynar herhalde, üzüldüm kırıldığına ama yapılmış neyseki...

      Sil
  4. :)bende nadiren tv seyrediyorum, elindeki imkanları güzel kullanabilenlerede özeniyorum,
    arabanın yıllık bakımından hediye ipad vermişlerdi öylece duruyor:P
    Geçen sene TRT de iran filmi verilmişti alt yazılı, deniz kenarında küçük bir evde uzun tartışmalar falan vardı aynı anlattığın gibi yakın çekimler birden gözümde canlandı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : )
      Hangi servise goturuyorsun, biz de goturelım oraya: )))
      Git gide daha da dikkat çekiyormuş, iran yapımı ve hindistan yapımı filmler. Hep yakın çekim: )

      Sil
  5. E ne güzel işte, şahame keyfini çıkar bence film izlemenin canım:9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkarıyorum walla, her aksam gözümden uyku aka aka izliyorum: ))

      Sil
  6. ben de İran yapımlarına bir baksam diyordum senden de referans alınca tam oldu ilk fırsatta izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmden başlayabilirsin: )

      İzlediklerini bana da yazarsın, izlerim...

      Sil
  7. Bu filmi çok duydum bende bu günlerde izlemek istiyorum. İnternetten izlerim artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle seversin, bence o kadar kısıtlı imkanlarla çok başarılı film.

      Sil
  8. Ben teknoloji insanıyımdır ama bu ipad ne işe yarar çözemiyordum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu da ben çözdüm işte: ))

      Sadece film izle ve maillerini kontrol et, o kadar: )))

      Sil
  9. Bu filmi ben de izlemiştim ve çok etkileyici bulmuştum, başarılı bir İran filmi...
    Bu arada sevindim Ipad ile barış sağlamana;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeter ki fayda sağlasın, her türlü barışa varım: ))
      Bir kaç iran yapımı film daha izlemek istiyorum, çok methini duydum...

      Sil