Sayfalar

13 Mart 2013 Çarşamba

Biliyorlarmış bahar gelmiş: )

Dünün aksine çok şükür bu sabah normal evden çıkışlarımızı yaşadık. Normal kalktık, kahvaltımızı "hadi oğlum" ile bitirmeye çalıştık. Üstlerini yarışarak giyindiler...Arada çıkarılan ufak tefek arızalara takılmadım bile.

Akşam sınıf öğretmenini aradım, durumdan bahsettim, acaba örnek aldığı arkadaşları olabilir mi diye sordum, özellikle meydan okuma laflarında! Sınıflarında bir iki çocuğun biraz daha agresif olduğunu, sert cevaplar verdiğini söyledi öğretmeni. Aileleri ile konuşmuş bu durumu ve konuştuktan sonra biraz daha iyiye gittiğini gözlemlemiş o çocukların. Düşündüm de belki de onlardan dolayı da olabilir bu davranışlar ve düzelecek! Dikkatlerini başka taraflara/konulara çekmeye çalışıyorum.

Akşam çokca konuştum. Anlatmaya çalıştım. İki kardeş arasında karar verici Semih olduğundan ve Defne'de onun izinden geldiğinden, Semih'i ikna etmek yada yola getirmek yeterliydi benim için. Sanırım konuşmalar işe yaradı. Öğretmenine de söyledim, okulda da drama şeklinde anlatmaya çalışacaklar bazı şeyleri...

Dün bizim doğum günü hediyesi olarak aldığımız Mini Planetaryumu, okulda uyku vaktinde yıldızları seyretmeleri için getirmesini istedi öğretmeni. Semih'e sorduk,önce istemedi götürmeyi Semih. Sonra ikna oldu. Akşam sordum nasıl geçti, izlediniz mi yıldızları diye; 


"Sınıfımız yeterince karanlık olmadığından izleyemedik, ben sana götürmeyelim demiştim" 
dedi...
Ne diyeceğimi şaşırdım. Bir dahakine seni dinlerim dedim, hata mı ettim bilemedim! Bazen ne diyeceğimi şaşırıyorum çünkü...


Okulun kapısında arabadan inerken;

"çocuklar arada gökyüzüne bakmayı unutmayın" dedim, 
"kuş göçlerinin başladığı için mi?" 
sorusunu duydum: )


"ağaçlara da bakın"
dedim,
 "bahar geldi biliyoruz"
dediler...

Sustum, sustum, sustum...

Sonra içimden sonsuz kere şükrettim. 

13 yorum:

  1. Kuş göçü benim bile aklıma gelmedi, akıllı çocuklar, maşaallah onlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) Tam zamanı kuş göçlerinin bakmayı unutmayın...

      Sil
  2. ben dün için yorum yazana kadar çocuklar gereken cevabı vermişler :D
    diyecektim ki , evet yaş sendromları ,aksilikler yaşanabiliyor farklı dozlarda.Ancak biz anne babaların da bir dayanma noktası var ve bazen bu sınır aşılıyor..O zaman sanki hep böyleymişiz içinden çıkılmayacak bir durumdaymışız gibi gelebilir..sonuç o an çıldırılabilir derecedeyken sakince düşünüldüğünde durum o kadar da vahim değildir :)
    bak bahar da geldi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldi bahar tüm güzellikleri ile.
      Geçecek, bunlar da geçecek...

      Sil
  3. diyaloglarınıza bayılıyorum:))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de yazılmayanlar var ki evlere şenlik: )))

      Sil
  4. Çok şükür,
    çok tatlılar,maşallah
    kreş çok faydalı, onların dünyalarını geliştiriyor, hep evde olsalardı algıları yine yüksek olurdu, onlar için yorucu olsada yollarda, okulda çaktırmadan herşeyi öğreniyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,
      Evet kreş faydalı, yine de imkanım olsaydı evde kendim eğitim vermeyi tercih ederdim...

      Sil
  5. bunlar her şeyi biliyorlar şekerim, laf yetişmiyor! :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii canım, şimdiki çocuklar liseden mezun doğuyorlar: )

      Sil
  6. Cevapları çok yerinde ve insanı şaşırtıyor bu çocuklar :)
    Maşallah çok zekiler ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım biraz hazır cevaplar, zamane çocuklarının hepsi aynı işte...

      Teşekkür ederim: )

      Sil
  7. Maşallah tebarekallah biz bu kadar akıllı mıydık ???

    Benim için ebe nine derlerdi ben küçükken hatırlıyorum ama zamane çocuklarına bakınca ben saf bişimişimm :)

    Şanslarıda zihinleri gibi açık ve bol olsun ... Sevgilerrrr

    YanıtlaSil