Sayfalar

6 Şubat 2013 Çarşamba

İlk arkeoloji çalışmamız...

Çocukların ilk karne hediyesi. 

Birşeyler alırken özellikle Şef mutlaka bir amaca hizmet etmesini ister. Körü körüne oyuncaklara onca para verenlerden olmadık, olamadık. Zaten benim çocukların oyuncak tutkunluğu da yoktur. Hiçbir oyuncaklarına bağlanmamışlardır tutkuyla ve dolayısı ile kırıldıklarında da üzülmemişlerdir. Zaten şimdilerde oyuncaklarından, ilerde de eşyalarından azade etmelerini düşlerim hep. Bunu aşılamak için de elimizden geleni yapıyoruz. 

Neyse bu da Şef'in çocuklara sabır konusunda biraz eğitilmeleri için aldığı arkeolojik çalışma kalıpları. Kil gibi bir topraktan yapılmış. Bir kazı aleti, bir de fırça çıkıyor içinden. Kazdıkça içinden buluntu parçaları çıkıyor ve tüm parçaları birleştirdiğinde de ilgi alanına göre şekilleniyor. Semih şimdilerde dinozorlara meraklı olduğundan ona dinozor kalıntıları çalışması almış. Defne için de Mısır hazinelerinin bulunduğu çalışmayı. Ona yeni başladılar, bakalım ne hazineler çıkacak içinden.






























Evimize böyle birşey ilk defa girdiği için, biz de merakımızdan oturduk başına başladık dört elden kazımaya: )
Sonunda nur topu gibi cılız bir dinozorumuz oldu: )

27 yorum:

  1. Benim oğlumun da oyuncak hevesi hiç olması, allah biliyor ya hiç istememiştim zaten oyuncak delisi olmasını. Bizim de puzzle ve kitaplarımız hep baştacı oldu.
    Bu kazı setlerini hep görüyorum ama almaya fırsatım olmadı, ben de deneyeyim hemen bakalım keyif alacak mı benim ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çocukların da yok, olmasın da: )
      Puzzle yapmayı ve kitap okumayı seviyorlar şimdilik.

      Mutlaka alır keyif, kolay gelsin size: )

      Sil
  2. Çok güzelmiş, ben de almalıyım bunlardan kendime:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifle yaparsınız bence, kolay gelsin: )

      Sil
  3. paylaşım için teşekkürler..bilmiyodum ben bu oyuncağı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Tüm oyuncakcılarda var dıye bılıyorum.

      Sil
  4. :) çok güzel bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Yılbaşında çocuklara içinden kristal çıkanlardan, büyüklere mısır hazinesi almıştım, hepimiz çok eğlendik yaparken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeşitleri var evet, hmmm demek siz hazineleri buldunuz, darısı başımıza: )
      biz de çok eğlendik, tüm koltuklar beyaz el lekeleri ile dolsa da zevkliydi: )

      Sil
    2. Kristaller de çok güzel, hem bilgiler de verilmiş haklarında.

      Bu arada bekliyorum adresini:)

      Sil
    3. Kristalleri görmemiştim, biraz ara vereyim de onları da yaptırım çocuklara.

      Mail attım: )

      Sil
  6. Çocukken bahçemizde toprağı kazardım bir şeyler bulurdum. Sonra büyüyünce Arkeolog olmak istedim çok. Ama olmadı :)
    Oyuncaklar konusundaki düşüncene katılıyorum kesinlikle çok haklısın. Çocuklar çok şanslı onlar için inanılmaz güzl seçenekler var artık.
    Bende alıcam ya :) bizim çocukluğumuzda yoktu böyle şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tarihçi olmak istemiştim ama gidip saf gibi işletme okudum: ((
      Türkiye de istediğini okuyabilen çok az şanslı kişi vardır herhalde...

      Al tabii, hem de çok uygun fiyatları,indirimde şimdi... Biz hep birlikte yaptık çocuklarla: )

      Sil
  7. NE KADAR GÜZEL BİR OYUNCAK AYRICA OYUNCAK DEMEK HAFİF KALIR BENİM BİLE OYNAYASIM GELDİ:))
    ARAŞTIRMACI RUHLAR İÇİN NE HOŞ VE MERAKI TETİKLEYİCİ...
    BRAVO SİZE ÇOCUKLARINIZA BÖYLE UĞRAŞLAR SEÇTİĞİNİZ İÇİN:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al bir tane bence, çok zevkli : ) Biraz etraf beyaz toza bürünse de güzel uğraş.

      Kesinlikle merakı tetikliyor...

      Teşekkür ederim canım.

      Sil
  8. Çok güzel bir oyuncakmış. Benim dikkatimi çekmemişti hiç. Kuzum senin kuzularından büyük ama onun içinde değişik bir oyuncak olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem bence yapar zevkle. Biz bile merakla kazıdık artık büyüklüğünü biç ordan: )

      Şu an indirimde oyuncakcılarda: )

      Sil
  9. Tek hatırladığım benimkilerin bunları yaparken acayip toz yaptıkları:))))
    Birkaç senedir D&R satıyor. Biz çok küçüklerle başlamıştık. Şimdilerde epey büyük setleri var. Ama benimkilerin ilgisi pek kalmadı.
    Amaç konusunda katılırım. Bir şey öğrenmesi lazım diye düşünürüm hep. Aynı şekilde çizgi film ya da filmden de. Mutlaka belgesel izlemekten bahsetmiyorum ama eğlendirecekse bile kaliteli eğlendirsin. Recep İvedik tarzı değil mesela:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyi ilerde ben de hatırlayacağım demek ki, kahverengi koltuklar bembeyaz el izleri ile kaplandı o gece. Ama mutlu oldular ya o yetti bana: )
      D&R pahalı satıyor, burda bır oyuncakcı da 9 liraya düşmüştü, ucuzluk mallarını topladık: )

      Kesinlikle öyle. Yaşına göre amacı belirlenmeli. Semih son günlerde çok sabırsızdı, hemen olsunları vardı, ondan bunu seçtik. Keyifle yaptılar. Şimdi elimizde Mısır hazineleri var, bakalım neler çıkacak diye bekliyorlar...
      Cem yılmaz tarzı da değil mesela...

      Sil
    2. Demek ucuzları çıkmış. Biz aldığımızda daha yeni yeni çıkmıştı ve bir tek D&R satıyordu.
      Cem Yılmaz için falan da erken daha. Ben geçenlerde gittim, büyük oğlum ben de geleyim dedi. Ama götürmedim onu. Anlaması zor, keyif alacağını da zannetmiyorum. Argo laflardan dolayı değil, onların hepsini pek güzel öğreniyorlar etraftan, arkadaşlardan:))))
      Büyük oğlum artık çizgi film de izlemiyor. Ya belgesel izliyor ya da benim aile filmi diye aldığım DVD`leri izliyoruz.
      Neyse işte büyüyorlar ve her şey zamanla (hatta çok çabuk) değişiyor:)

      Sabır konusunda kutu oyunlarını da deneyebilirsin. Onun yaşına göre, birlikte oynayabileceğiniz ve hedef için sabırlı olması gerektiği. Çok keyifli oyunlar var. İstersen birkaç örnek verebilirim.

      Sil
    3. İyi ki götürmemişsin, erken bence de hem de çok erken.

      Benim kızım da "pislik" lafını öğrenmiş. Çok şaşırdık: ) En büyük küfürümüz "pis" ve "pislik" şu anda, bakalım zamanla neler duyacağız. Mutlaka etraftan görecekler, duyacaklar bir şekilde...

      Kutu oyunu hangisi? Bildiğimiz birşey mi acaba?
      Her örneğe açığız ailecek: )

      Sil
    4. Kutu oyunu dediğim, bildiğin ailece oynanabilecek oyunlar. Kızma Birader gibi:)
      Bizim en sevdiğimiz marka ise Ravensburger. (bir de Hasbro) Çok güzel, her yaşa göre, ilgiye göre oyunları var.

      http://www.ravensburger.de/start/index.html
      http://www.hasbro.com/DE_de/
      Fikrin olur bir bak dilersen.

      Sil
    5. Kutu oyunu dediğim bildiğim ailece oynanabilecek oyunlar. Kızma Birader falan gibi mesela:)
      Biz çok çeşitli oyunlara takılıyoruz. En sevdiğimiz markalar Ravensburger ve Hasbro.
      Oyun oynarken hem sabırlı olmayı öğrendikleri gibi, hedefe ulaşma, hem yenme hem yenilmeyi tadıyorlar. Bazen biri yenildiği için kızabiliyor tabii:))
      Biliyorsundur mutlaka bu markaları ama sitelerinden de bir incele. Her yaş grubuna göre oyunları var. http://www.ravensburger.de/start/index.html
      http://www.hasbro.com/DE_de/

      Türkçe olarak buradan incelesen daha iyi:
      http://www.adoreoyuncak.com/ravensburger/Categories.aspx?CatID=75

      Mesela şu oyun: http://www.adoreoyuncak.com/colorama/ProductDetails.aspx?ProductID=7546
      Ya da bu oyun: http://www.adoreoyuncak.com/korebe/ProductDetails.aspx?ProductID=4768

      Tabii şu da var, senin oğlun/kızın için sen daha iyi bilirsin. Hangi oyun ona basit gelir, sıkılır ya da keyif alır.

      Sil
  10. harika birşeymiş. Bizde alalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al tabii, bence Meslisa hoşanır. Biraz toz oluyor ama benimkiler üflediği için, siz de o kadar batmaz ortalık: )

      Sil