Sayfalar

27 Şubat 2013 Çarşamba

Davetiyeye ne yazılır?

Pazartesi oğlumun doğum günü. Kreşte kutlamak için arkadaşlarına doğum günü davetiyesi hazırlıyorum. 
Fakat içine ne yazacağımı bulamıyorum. Ne yazılır? Her aklıma gelen sanki havada asılı kalıyor? Oturmuyor? Bu kadar basit bir şeyi mi dert edindin? Yaz gitsin birşeyler. Tek derdin bu mu derseniz?

Yok aslında tasalandığım, dellendiğim, yetemediğim, yetemedikçe kendimi hırpaladığım ve en yakınımdakine sıksık hırçınlaştığım çokça şeyim var... 

Son günlerde kendimi çokca yetersiz hissediyorum, eksik kadın hissiyatı mevcut bende. Nereden tutsam kendi kendimin elinde kalıyorum.




Sanki bana sunulanların şükründe de eksikliğim var. Sanki yeterince şükür edemiyorum! 

Evime yetememe hali mevcut. Misal evden sabahları çıkarken evin dağınık oluyor olması tüm günümü berbat edebiliyor. Aklım evde kalıyor. 
Sanırım bunda "evden çıkarken mutlaka evini topla, eve nasıl döneceğimiz belli olmaz" diye senelerce kafama bunu empoze eden annemin payı büyük. 
Çamaşırlıkta kuruyan çamaşırlar ütü için üç beş gün bekleyince sağdan sağdan geliyorlar bana. Onu yapsan diğerine vakit kalmıyor.
Hani diyorum ki çalışıyorsun, iki çocukla çok zor, bilen bilir ama kabullenememek ayrı bir durum! 

Anlayacağınız geldiler son günlerde bana! Sonra yaklaşık son birkaç aydır iş çıkışı anneme gidip orda yiyip içiyor olmak da ayrı rahatsız ediyor beni. Ohh ne rahat yemek yapma derdin yok diyecek olanlara söyleyeyim. Evim otelden farksız! Sadece yatmak için gidiyor olmak evin yaşanmışlığını alıp götürüyor aslında. Ne eviniz oluyor nede eviniz olmaktan çıkıyor yaşadığınız yer!...

Sonra çocuklar devamlı hasta oluyor. Biraz toparlanıyorlar, sonra yine burun akıntısı, öksürük, bir türlü iyi edememin rahatsızlığı. İyi bakamıyor muyum endişesi?

İşte anlıyorum ki ben bu hallerde iken gitmem lazım, görmediğim bilmediğim yerlere gitmem lazım! Yoksa bendeki haller hal değil. Yola yazılmalar yakın olsun bize...



İşte tek derdim aslında Semih'in doğum günü davetiyesine ne yazacağım değil! 

Ama şu an bunu bulmam lazım! Sizce davetiyeye ne yazılır? 

"4 Mart Pazartesi doğum günüme beklerim" 
olur mu?

31 yorum:

  1. seni çok iyi anlıyorum. benzer duyguları son günlerde ben de çok yaşıyorum. özellikle Tibet'e yetemiyorum duygusu had safhada! bu yüzden resmen kendime eziyet ediyorum... neler söylüyorum kendime bir bilsen! :(
    karta ne yazacağına gelince, nasıl bir şey hazırladın, bir konsepti var mı? ona göre bir şeyler düzenleyebiliriz... blogger profilimden mailime ulaşabilirsin, istersen sana bir mailing bile hazırlarız ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen öyle doluveriyorsun işte: (
      Az çok tahmin ediyorum söylediklerini!...

      Kartonların üzerine renkli balon şekli yapıştırdım, bir ara yayınlarım: )

      Maiiling ne? Cahilliğimi hoşgör: )

      Sil
    2. sen beni hoşgör, iş dilinde konuştum :) e-postayla gönderebileceğin bir jpeg belgesi demek istedim :)))

      Sil
    3. İş dilini yirim demek geldi içimden: ) Dimek iş dili: )

      Dur bak şindi sana çizip yolluyorum, aklıma düşürdün: )

      Sil
    4. ahahaaaa! sen deli ben senden deli!!! :D

      Sil
    5. Sibel please mail box check: )
      Pek işçe yazamasam da idare ediver...

      Bugün bana en iyi gelen şeysin: ) Teşekkürler...

      Sil
    6. sen de bana iyi geldin :) öperim :)

      Sil
  2. Ayşegül önce derdini çözelim :) bence uygun, İrem'İn son birkaç yıldır davetiyelerinde bu yazılı ki artık okuyabiliyorlar..Semih'İn arkadaşları zaten okumayacak.Açık ve net olması daha iyi.Doğum günüme davetlisiniz, beklerim, katılırsanız sevinirim de olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır, bunda karar kıldım, nasılsa okuyamıyorlar: ) Evlerine götürene kadar da yırtar o veletler davetiyeyi: )

      Sil
  3. Dİğer konuya gelirsek, çalışan ve iki çocuklu bir anne olarak yaşadıkların normal, istediklerin de bir o kadar mantıklı, evde yemek gibi..
    biz nasıl çözdük dersen, annem paket yapıyor kule gibi saklama kapları ile eve geçiyoruz.Evin yakın olması avantajı var tabii.Bir de kendine yetememe durumlarında notlar al kısa kısa , herşeyi yaz ;) ben öyle çözdüm gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal zaten, anormal olan her bişeyi yetiştirenler: ))

      Ya o da annemi zaten çocuk bakımında yeterince yüklendik bir de yemek için yaptıklarını götürüyormuş gibi bir tuhaf geliyor, resmen utanıyorum: (((

      Yazıyorum her yana, kimsenin eline geçmesin ama: )

      Sil
    2. :)))) ben yazıp hazmedip atıyorum hehe

      Sil
    3. Hmmm temiz bir A4 açayım hemen önüme: )

      Sil
  4. mutlu yıllar ogluna bır omur mutlu huzurlu gecırırsınız ıns. cocuklarınla.
    Yazdıklarını cok ıyı anlıyorum ben de bu sıralar kendıme yetemıyorum bunalıma gımeye yakındır yanı ;( senın durumun bendne daha kotu tabı hem calısıyorsun hem evı yetıstırmeye calısıyorsun Allah yardımcın olsun. ınsanın evı gıbısı yok annesının evı de olsa ınsan kendı evını ozler. bıraz degısıklık ıyı olur gezın tabı Parıs resımlerını koymussunuz bız parıste degılız ama arabayla 5 saat oraya gıdersneız buzum buralara (Basel e) de gelın. belkı 2 kısılık bır blog sahıbelerı bulusması yapardık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, inşallah...
      Sen en güzel yerlere gidiyorsun, bunalıma girmen mümkün değil: )

      Basel'e gitmedim, görmek isterim sanırım oraları da: ) Bu sene Hamburg gözüküyor bize, gidebilirsek tabii...
      Neden olmasın inşallah bir gün kısmet olur görüşürüz...

      Sil
  5. çok sıkıntı yapma cnm kendine. çünkü iki çocuklu bir annesin, çalışıyorsun. sorumluluğun ağır. yapabileceklerinin en iyisini yap. ama fazla zorlama. hepimiz insanız cnm. süper güçlerimiz yok.

    oğlumun doğum gününe katılırsanız sevinirim olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe o süper gücü varmış gibi olanlar var ya, işte onlar bizi bu hale soktu: )))

      Evet olabilir, sade yalın işin özü: )

      Sil
  6. bazen olur böyle hepimize.. içimiz sıkılır nedensiz, memnun kalmayız hiç birşeyden.. sıkma canını hiç..
    doğum günü yazısına gelince benim bu ara favorim..
    "doğduğum günden bu yana anne ve babama çok çabuk bana göre çok uzun ... (2-3-4) yıl geçti..ne kadar büyüdüğümü görmek isterseniz doğum günüme beklerim.."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bazen geliyorlar sağlı sollu, ne kadar çabuk atlatabilirsek o kadar iyi...

      Ben bunu aile içi doğum günü davetine yazsam süper olur: )
      Teşekkür ederim.

      Sil
  7. olur canım olur..
    bu ara seni hakikaten çok dertli görüyorum bende,izinmi alsan acaba biraz alabiliyosan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara derken??? Son yayınlara baktım da çok mu dertli gözüktüm???

      Şu an ki durumun eften püften dünyalık gelgitlerimden biri!

      Sil
  8. zor durumlar bunlar, ama dediginiz oglunuzun dogum gunune konsantre olun , bu gunlerin tadini çikarin bence;) mutlu uzun omurler oglusunuza!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte geldi geçti! Diyorum ya allahtan anlık bunalım halleri bendeki...

      Tek derdim davetiye yazısı şu an: )

      Sil
  9. aman be mahsustan annem sen mi yetemiyorsun güldürme beni hepimiz senin kadar olabilsek ... canım davetiye için benden sana bir fikir hani ne yazsam demişsin ya kaç kişi semihin sınıfı bilmiyorum ama resimle ifade edebilirsin...bir masa başında bir cinali başında parti şapkası masada pasta etrafında birsürü cinali daha altınada 4 martta semihin partisinde buluşalım yazabilirsin hattbitanesinin resmini semihe çizdirip anı olarak saklayabilirsin sevgileeerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama bazen dellendiğim anlar oluyor işte allahtan anlık da geçip gidiyor: )

      Senin fikrin de çok hoşmuş. Oğlum için hallettim davetiye işini, kızım için senin fikrini kullanacağım: )

      Sil
  10. Kendinizi böyle içtenlikle ifade etmeniz çok takdir edilecek bir şey.Çevremde en sinir olduğum şey mükemmeliyetçi tipteki anneler,ev hanımları müze gibi evler insana kendini hep eksik hissetiriyorlar.
    Bırakalım biraz da dağınık kalsın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte o mükemmelliyetçi anneler/ev hanımları var ya bizi onlar bitirdi: ))

      İşin şakası bir yana ben de sevmem yaşanmışlık belirtisi olmayan evleri ama son günlerde fena dağılmıştık biz de: )

      Sevgiler deniz aşırı ülkeye...

      Sil
  11. Yardım almadan böyle bir yaşamın altından kalkabilmek imkansız. Kiminin annesi, kiminin eşi, kiminin yatılı yardımcısı var. Eksiklik deyince kendine haksızlık gibi olmuş, bence tamamlanma ihtiyacı.

    Birinci sınıfa giderken İdil'e bir doğum günü kartı yazmıştık. Asıl doğum günü hafta içine gelip de kutlama cumartesiye kalınca ve insanın en yakın arkadaşı da psikolog olup "çocuk gerçekleri bilmeli" diye tutturunca, ne etsem şimdi ben diye daralmış kalmıştım ben de. Sonuçta minik bir şiir çıkardık ortaya. Aklımda kalan tek şey: ben bir kar tanesiymişim diye başladığı.

    sevgimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın sanırım...

      Şiirin başlangıcı güzelmiş. Nice doğum günleri olsun inşallah hepsinin...

      Sil
  12. Gördüğüm kadarıyla elinizden gelenin en iyisini yapıyorsunuz bir anne olarak, hatta pek çok annenin yapamadığı kadar. yetememezlik duygusu bende de oluyor. acaba iyi bir anne değil miyim diye düşünüyorum kimi zaman. her şeyde bir yarım kalmışlık duygusu hakim oluyor. Ne tam bir anne ne tam bir iş kadını ne de ev kadını.. sahi neyim ben dediğim çoktur. Evde dağınıklığın doruklarındayız. En son ne zaman ütü yaptığımı hatırlamıyorum :)))) oyyy daha fazla devam edemeyeceğim :D amaannnn onu tak, bunu tak, ne gerek var... Elimizden geleni yapıyor muyuz, bitti gitti. Benden bu kadar diyorum, çıkıyorum işin içinden. kolayını buldum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki çocuk annesi daha: ) Hoşgeldin.
      Benim de sıkça başvurduğum yol bu, elimden gelen budur! Ötesi gelmiyor. Öyle de ama. Tüm sıfatlarımın hepsi asılı kalıyor havada. Hani birini biraz aşağı indirsem, diğeri ayyukaya çıkıyor.
      Diyorum ya neremden tutsam kendi kendimin elinde kalıyorum.

      Boşvermek lazım. Ama arada yokluyor işte böyle: )

      Canımın sağolsun, bu hallerimize de çok şükür...

      Sil