Sayfalar

15 Ocak 2013 Salı

Sanata verdik kendimizi!...

Akşamları çocuklarla nasıl vakit geçireceğimi bazen şaşırıyorum. Dün akşam da şaşırdığım ve biraz da kendi başlarına olmasını istediğim anlardandı. 

"Mesela sulu boya yapabiliriz" dedi Semih. 


Canıma minnet. Çocuklarla yalnız olduğumda bazen zorlanıyorum...

Önlerindeki kartonlara sürüp durdular fırçaları.



Önceleri bilinçsizce yaptığını düşündüm Semih'in. 
Fırçaları suya ve renklere batırıp rastgele kartona sürdüğünü düşündüm. 

Resmi bitince, "sana anlatmamı ister misin? " dedi.
"olur" dememle başladı anlatmaya....






- Burası bir orman ve 
karmaşık bir orman. Ve ormanda koca koca kurtlar yaşıyor. Bunlar da kurtların ayak izleri!






Önce şaşırdım, sonra biraz daha anlatmasını istedim.




Anlatmadı dahasını. Belki de bu kadar düşündüğü içindir. Ama "kurdun ayak izlerini fırça ile öyle yapması" ve "karmaşık orman" için farklı renkler sunması çok hoşuma gitti.

Akşam astırdı önce peteğe sonra da dolaba, bu sabah da okula öğretmenine göstermeye götürdü.



13 yorum:

  1. :) Semih'İn o akıllı bakışlarını, Defne'nin ısırmalık yanağını severim ben ;)
    yaratıcılıkları sonsuz bu yaşlarda ben de beğendim.
    Akşamları İrem de bunalmış oluyor ,ders tekrarı yerine 1 saatimizi kutu oyunlarına ayırıyoruz.Morali düzelip çalışıyor sonra ;)
    Semih ve Defne yaşlarındayken "ffaliyet" yapalım derdi hep İRem.Kar taneleri keserdik kağıttan ve pek çok faaliyet ..kartonlar ,makas,yapıştırıcı ve oyun hamuru ile tabii.Fikir olsun dedim sana da ..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her akşam bunlara birşey bulmakta çok zorlanıyorum. Allahtan bu işlere kendini adamış yetenekli anne blogcular var da işim kolaylaşıyor. Kesmek en sevdikleri iş: )
      İrem yaşlarına geldiklerinden ne yapacağım ikisi ile bilmiyorum: ((

      Teşekkürler...

      Sil
  2. evet bizde muhakkak asıyoruz resimlerimizi panoya yada buzdolabına :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim henüz panomuz yok evde ama heryer pano niyetine kullanılıyor: )

      Sil
  3. Çok tatlılar, ne de güzel yapmış resmi ve anlatmış:))ne yapsın çocuk Küçük Prens'in dediği gibi''büyüklere hep açıklama yapmak gerekir'':)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Natali.

      Aslında senin gözünden resmi değerlendirmek lazım, bir ressam olarak ne dersin iş var mı Semih'te: )

      Sanırım Semih yaptığını anlamadığımı düşündüğü için açıklama yapmak istedi...

      Sil
  4. Aferin oğluma, ne güzel açıklamış kerata hoşuma gitti orman kurt hikayesi...

    sulu boyayı seviyorlarsa farklı materyaller ile baskı çalışması yaptır çok sevecekler emin ol. Mesela Kagıt parcasını burusturup boya sürüp baskı yapabilir, sünger parçası, havuc baskısı( halka halka olması hosuna gidiyor onların), evdeki eski bir yapma çiçek.. .v.s.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, hele ki senin gibi bir öğretmenin beğenmesine daha çok sevindim: )
      Akşama patates baskısı ve ip baskısını düşünüyorum, gün içindeki yoğunluğuma bağlı akşamki etkinlikler: )
      Sevgiler canım.

      Sil
    2. Tam gün calışan hele ki 2 cocuklu bir anne olmak cok zor aysegülcüğüm. Bunları yaptırman cocuklarınla paylaşacak vakit ayırman takdir edilesi. Kolaylıklar versin alla sana.

      Sil
  5. Bazen bildiklerini dile getiriş şekilleri bile dumur ediyor insanı. Mesela Tibet bize Jenga aldırdı. Bunu aldırırken oyun hakkında fikri olduğunu bile bilmiyordum ama bizi yeniyor her akşam ve çok eğleniyoruz :) Zehir gibi bir jenerasyon büyüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence biz uğraşıp birşeyler yaptığımız için böyleler. Ne verirsek onu geri alıyoruz.
      Jengaya ben de baktım, hiç sevmem ama çocuklar için çok faydalı imiş, 50 lira deyince bırakmıştım: )

      Öperim Tibet'i gözlerinden...

      Sil
  6. En güzeli! Evde yapılabilcek o kadar çok şey var ki aslında, yeter ki fırsat verilsin.
    Bazı çocuklu evlere gidiyorum, çocukla ilgili (odaları dışında) tek şey yok. Her yer derli toplu. Tamam, bazen ben de böyle istemiyor değilim:) Ama hiç öyle değiliz biz, olamıyoruz da zaten. Mutlaka sağda solda boyanmış kağıtlarımız, raflarda yaptığımız yığınla çalışma, aktiviteler, mutfakta iki çekmece onların ıvır zıvırlarıyla dolu, bir de üstüne merdiven altında biriktirdiğimiz atık malzemeler:)
    Sen ikisinin de yaptığı resimlerden mutlaka çerçevelet ve duvara as. Acayip hoşlarına gidiyor:) Bizde bir duvar Kai Felix`in, bir duvar Peer Ole`nin.
    Bir de suluboya kabı alabilirsin. Çok pratik, adı suluk muydu hatırlamıyorum. Ama çocukların suyu döktüğü zaman en azından ıslanma ihtimali düşük:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok şaşırıyorum o tip evleri gördükçe ve bazen kendimi eksik kadın hissetmiyor değilim : )
      Bizim ev almış başını gidiyor iki çocuk ile, dediğin gibi çekmecede/dolapta/dolap üstlerinde yaşanmışlık kalıntılarımız mevcut.
      Çerçevelenecek o kadar çok şey var ki evde. Bir ara el atmak lazım o işe.
      Suluboya setlerimiz/kaplarımız var da üşenmişim o akşam nedense : )

      Sil