Sayfalar

3 Ocak 2013 Perşembe

Eğer becerebilirse!

Dün akşam kızımın öğretmeni dedi ki; nasıl yetişiyorsunuz?

Yetişemiyorum ki dedim, herşey yarım aslında. Daha doğrusu eksik. Eksik ile yarım sanki farklı anlamlarda yada aynı anlamda.
Artık yetiştirme telaşımı da, yetişeyim aman eksik kalmasın derdini de bıraktım. Baktım zamanı yakalama şansım yok, düşündüklerim istediklerim zamanın altında eziliyor, birazını bıraktım kendimden, bari yakaladığım anların tadını çıkarayım derdine düştüm artık.

Misal istediğim kadar okuyamıyorum, istediğim kadar gezemiyorum, istediğim kadar yazamıyorum, istediğim kadar çocuklarla vakit geçiremiyorum falan filan...

Ama okuduğum zamanlar, çocuklarla oynadığım zamanlar, gezdiğim zamanlar, işte o anların tadını çıkarmaya, sonuna kadar o anı içime çekmeye bakıyorum...
Başka türlüsü kendini yiyip bitirmenin ötesi... Başka türlüsüne takatim yok...

Kış günlüğünde yazıyordu; İnsan (eğer becerebilirse) sevilebilir biri olarak ölmeli. Eğer becerebilirse!...

Varsın zaman aksın gitsin...

Ve geçen yılın son günü bizim evimize güneş bir başka doğdu...

Sonra fotoğraf makima kavuştum.


14 yorum:

  1. Aynen cnm. hayat o kadar hızlı akıyorki.
    bende hep çalışan anneleri merak ederim. hem ev hem iş hem çocuk tam bir çoklu denklem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir denklem ki, lisedeyken çözdüğümüz integral türev soruları yanında kolay kalır: )
      Acaba biz mi abartıyoruz diye de düşünmiyor değilim. Ama kendime dönüp bakınca da gerçeklerle yüzleşiyorum ama binlerce kere de halime şükretmeden edemiyorum : ))

      Sil
  2. Kavuşmana sevindim canım. :)
    Henüz senin kadar yoğun olmadığımdan bazı kavramlar bana biraz uzak ama kendimce bazen zaman bana yetmiyor ve sinir oluyorum. Bazen daha erken kalkayım diyorum aksi gibi dediğim zamanlar yataktan kalkamıyorum.....
    En güzel senin de yazdığın gibi anın tadını çıkartmak, kaliteli zaman geçirmek.
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de: ) Çok da profesyonel bir alet olmasa da işimi görüyor.

      Gülşah sabah 6,30 da gün başlıyor benim için, gerisini düşün artık. Bazen yattığım yeri bulamıyorum akşamları...

      Artık başka türlüsü mümkün gözükmüyor, o anda ne yapıyorsak tadına varalım yeter: )

      Sil
  3. Öncelikle fotoğraf makineni güle güle kullan.
    Ve yetişebildiklerinin keyfini çıkarmaya devam et...

    Çook öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Lale abla. Bakalım belki de böylesi daha keyifli olacak. Hep yapamadıkların ile kafanı meşgul ederken, yaptıklarının tadına varamamazlık da kötü...

      Ben de: )

      Sil
  4. güle güle kullan canım yeni cicini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, yeni değil ama sadece benden uzaktaydı...

      Sil
  5. maalesef bende istediğim çoğu şeyi yapamıyorum ya vaktin ya halin kalmıyoo :(( evhanımlarının çocukları çok şanslı çook

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev hanımlarını da dinlemek lazım, belki de onlar da çalışanlar için ne şanslı diyordur: )
      Bence evde olmak en iyisi. O zamanda çalışarak elde ettiklerinden vazgeçmek lazım: )

      Sil
  6. çok haklısın, ben de böyle hissediyorm bazen, bu anların birinde liste yapmanın istediklerini yapmakta faydası oldugun kesfettim, evet yine istedigin sure olmayabiliyor ama en azindan nefsini koreltiyorsun :)
    makina geldigine gore bol bol fotograf bekliyoruz :)
    operim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki postta bol fotoğraf: )

      Akışına bırakmak lazım derler ama yapabilene...

      Sil
  7. cok hos bır sekılde yazmıssınız. ben de bır cok seyı yarım yamalak yapınca barı bır yesı yapıyım ama onu da ıyı yapıyım dusuncesıyle cocuklarıma adadım kendımı. ben yenı bır bloggerım ve yenı bloglar kesfedıyorum sızın blogunuz da cok hos takıpteyım ıns.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.

      Dün bakmıştım sizin bloğa, çok güzel şeyler yapıyorsunuz çocuklarınız ile.

      Sil