Sayfalar

17 Ocak 2013 Perşembe

Ben sadece anneyim.

Ben sadece anneyim.

Evet çocuklarla çok vakit harcıyorum, onlara ne verebilirim çabasındayım. Nerelere götürebiliriz derdindeyiz. Araştırıyoruz, bakıyoruz, inceliyoruz...
Bazen yanlış yada yaşlarına uygun olmayan tercihler yaptığım da oluyor. Bazen kendi hoşlaştığım işlere onları dahil ettiğimde: )
Misal Defne henüz makas kullanamazken, Semih ile Defne'ye aynı kes yapıştır treni yaptırmak istemem ve belki de Defne'nin yaşına uygun olmadığından ve yapamadığından/yapmak istemediğinden onun özgüvenini zedelemiş bile olabilirim. Ne cahil anneyim...

Bilim hakkında çok da ahkam kesmek istemem, bilim insanı değilim nede olsa, 3 yaşına kadar ne verebilirsen verecekmişsin çocuklara. Yine Pınar'ın blogunda okudum;
 Bebekler milyarlarca beyin hücresi ile doğar. Doğumdan üç yaşına kadar bu hücreler arasında trilyonlarca bağlantı oluşur.
3 yaşına kadar kullanılmayan beyin hücreleri ölür. “


Semih bunun en güzel örneği: ) Daha bir yaşında yokken puzzle yapmaya başladı, Moskova' dan aldığımız küçük kasların gelişimi ile ilgili oyuncaklarla işi bittiğinde sanırım 1,5 yada 2 yaşındaydı. Yine geçirmeli tahta oyuncaklarla çok uğraştı. Tabii biz Semih ile bu kadar uğraşırken Defne işin içine çoktan girmişti ve artık ayaklanmaya ve oyunlara dahil olmaya başlamıştı. Hala suçluluk duyarım Defne ile o kadar uğraşmadık diye. Biz uğraşmasak bile o abisinden gördüklerini uygulamaya başlamıştı bile. Hatta annem hep der; "arada büyüdü gitti kızım" diye Defne için: ) Yine de 3 yaşını doldurmasına son 6 ayı var Defne'nin. Elimizi çabuk tutmamız lazım: )
Şimdi yine Rusya'dan çeşit çeşit lego almak/Türkiye'de çok pahalı/  ve Defne'nin önüne yığmak istiyorum. Yine zeka/el becerisi ile ilgili çokca oyuncak var seçtiğim, alınmayı bekleyen.
En sık yaptığımız da boyama. Internetten aldığım çıktılara boyama yaptırıyorum  genelde. Mutlaka bir sistemi oluyor boyamaların da. Misal bir sürü sayıların içinden sadece 6 gördükleri şekilleri boyadıklarından 6 sayısı ortaya çıkıyor. Yada belli şekillere bölünmüş resmi farklı sayılarla işaretlemişler ve her sayıya farklı renk verilmiş ve boyama bitince ortaya bir hayvan yada insan yada şekil çıkıyor. İsteyenler okul öncesi sitesinden ve forum sayfasından  bolca çıktı bulabilir bunlarla ilgili. Kes yapıştır da en zevk aldıklarından. Odanın ortasına kurduğumuz yer sofrasında bir şeyler yapmaya çalışıyoruz kendimizce.
Oyuncaklarla oynama gibi bir alışkanlıkları yok şimdilik. Bazen Semih arabaları ile oynar, Defne'de okulda öğretmenlerinin onlara söylediklerini bebeklerine söyler: ) Bu sayede okulda neler söylendiğinin haberini çocuktan alıyorum: ) 

Şimdilerde kreş tatile giriyor. 1 hafta. Biz bu haftada tatile gidecektik ama Şef'in son bir buçuk aydır yurt dışında olması bizim tatil planımızı bozdu. Halbuki o kadar ihtiyacım vardı ki yeni biryerler görmeye! 




Elimizdeki imkanlarla ne yapabilirim bu haftada diye araştırmaya başladım. /Fikri olan paylaşabilir, çok mutlu olurum: ) /

İTÜ bilim merkezine Semih'i göndermeye karar vermiştim ki, öğretmenlerine danışmak aklıma geldi. Semih için uygun mu diye? İyi ki danışmışım diyorum şimdi. Çünkü aldığım cevaplarda neden "sadece anneyim ben" düşüncem bir kez daha ortaya çıktı. Hiç eğitimci gözü ile bakamamıştım!... 
Tek düşüncem orada yapılacakların Semih'in ilgisini çekeceği idi. Misal gündüzleri uyuyan Semih'in, İTÜ bilim merkezinde iken ben hiç uykusu geldiğinde ne yapacağını düşünmedim. Uyumadan bir hafta boyunca nasıl dayanabileceğinin hesabını yapmadım. Su içmeden durmayan oğlumun su istediğinde nasıl tepki vereceklerini hiç düşünmedim. Eğitimci değilim işte. 

Bazen yanlış tercihlerim, yanlış yönlendirmelerim olmuyor değil. Sonra önüme bazen iyi insanlar bazen de doğru insanlar çıkıyor ve nerde ne yapmam/neden bunun yanlış olabildiğini anlatan insanlar bize doğru yolu gösteriyor. Bunun için binlerce kere şükrediyorum ki, daha yola çıkmamışken önümüze çıktıkları için.

Şimdi bu bir haftada neler yapacağımızın hesabını yapıyorum. İki çocuk ile bunları nasıl becerebilirim bilmiyorum???

Bir gün kitap okuma etkinliği için Caddebostandaki iyicücelere götürmek istiyorum. 
Bir gün Rahmi M. Koç müzesini gezdirme niyetim.
Bir gün tiyatroya gideriz.
Bir gün oyuncak müzesini gezdirmek istiyorum. Denk gelirsek atölye çalışmalarından birine gireriz.
Bir gün de kendimizi galata taraflarında sokaklara vururuz. Belki peşine bir sinema yada müzikal olabilir. 

İnşallah havalar da güzel gider. 

25 yorum:

  1. çocuklarınla bu kadar uğraşman çok güzel. bilinçli bir annesin. eminim bir gün çocukların iyi yerlere gelecek inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince, düşe kalka ilerliyoruz ve hep birlikte öğreniyoruz.

      Umarım iyi insanlar olurlar. Gerisi nasılsa gelir.

      Teşekkürler...

      Sil
  2. Mandala, duymuşsundur mutlaka. Benimkiler bir ara çok seviyorlardı. Mesela şu örnekler senin çocuklarına göre: http://www.coloring-book.info/coloring/coloring_page.php?id=209
    Daha zorları için başka yerlere bakabilirsin.
    Aktivite yapmak için ben bu siteden çok faydalanıyorum: http://www.basteln-gestalten.de/
    (ne yazık ki Almanca ama sağ taraftaki yerlere tek tek tıklarsan değişik malzeme ve mevsimlere göre yapılacak aktiviteler çıkıyor. Zaten fotoğraflardan da anlaşılıyor:))
    Origami yapmayı seviyorlarsa bu siteyi önerebilirim: http://www.en.origami-club.com/

    Tatile gidememk kötü olmuş. Ama çocuklarla gene de güzel zaman geçirebilirsin. İstanbul`da şu sıralar neler var neler yok pek bakmadım açıkcası. Eminim çok şey bulursun. İki çocukla da her şey yapılır, hiç merak etme. Bursa`da Amerikalı bir tanıdık vardı. Burada yaşarken 4 çocuğu vardı, şimdi 5 olmuş. Neyse bu bayan bu 4 çocukla her şeyi yapardı, hiç bir şeyden geri kalmaz, her yere gider. Bir kere suratı asık görmedik hatunu. Hep olumlu, hep gülümseyen bir yüz:)) Ben de bu kadar değilim ama hayatı nasıl algılarsak öyle oluyor sanki. Biz çocuklarla zor dersek, gerçekten zor oluyor. Onları ayak bağı olarak görmeye başlarsak da iş tamamen bozuluyor.

    Hatalarımız mutlaka var, makine değiliz. Kitaplarda yazanları keşek uygulasak. O zaman her yer mükemmel insanlarla dolardı:) Bırak, dört dörtlük değil ama dört üçlük olsun, ben razıyım:))
    Öpüldün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler her kelimen için. Linkleri tek tek inceleyeceğim.

      Tatile gidemeyeceğimize üzüldüm ama çıkmadık candan umut kesilmez modundayım: )

      Bana da geçen kar yağdığında, çocuklarla karda nasıl gideceksin eve demişlerdi, kartopu oynaya oynaya gitmiştik: ) Zorlanmadım değil ama tadını çıkarmıştık. Hiç çekiştirmedim yolda onları hemen eve varalım diye, ne kendime eziyet ettim ne de onlara... Bunun gibi işte...

      Takip ediyor musun bilmiyorum ama bu bayanda 6 çocuktan sonra 7.çocuğu oldu ve çok güzel vakit geçiriyorlar birlikte. Sık sık bakıyorum bloguna. http://www.4littlemenandgirlytwins.com/

      Amerikalı hatunu da tebrik etmek lazım:) Sanırım o kadarı bünyem kaldırmaz ama ikisiyle iyi gidiyoruz şimdilik.

      Ben de tam olamam mümkün değil, öyle çabamda yok çok şükür ama yarım olsam yeter: ) Bursa'ya yolum düşsün istiyorum sırf senden yana!...

      Sil
  3. aynen öyle..bende sürekli okul öncesi siteleri dolaşıyorum,araştırıyorum neler yapabilirim diye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşımlarınızı bekliyorum o zaman: )

      Sil
  4. üf program süper Ayşegül. Sadece anne olarak,eğitimcileri sollarsın. Teoride iyi gözüken bir şey pratikte patlıyor. O yüzden sen yine kendi usulünce devam et.

    Defne için üzülme o daha şanslı çünkü önünde bir rol model var.


    Hepinizi öptüm çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Lale abla, umarım programı uygularız keyifle.

      Biz de Defne'nin önünde Semih var diye avutuyoruz kendimizi: )

      Ben de öpüyorum seni, sevgiler...

      Sil
  5. Canım bence sen çook iyi bir annesin, araştırıyorsun, onlara zaman ayırıyorsun. Çevremde çalışan anneler de var ve akşam geldiklerinde çocuklarıyla yemek dışında fazlaca vakit geçirmiyorlar, yorgun olduklarından.
    Zaten hepsine yetsek çok üstün varlık olurduk sanırım. Ama sen ve abisi Defne için iyi bir örneksin. Ki bunu büyüdüğünde söyleyecektir size.
    Neler var bilmediğimiz şanslısın ki sorduğunda cevap alacağın öğretmenler var canım.
    Tatilin tadını çıkartın. Oyuncak Müzesi harika bir yer benimde bu sene gidilecek yerler listemde tekrardan yer alıyor çünkü yeni oyuncaklar gelmiş.
    Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen dellendiğim anlara rağmen mi: )
      İnşallah iyi insanlar olurlar. Sebep/sonuç ilişkisini iyicene oturdular belleklerine. Tek isteğim bu.

      Belki bize eşlik edersin gideceğimiz gün, ne dersin??

      Öpüyorum...

      Sil
    2. Seve seve canım. haberlesiriz gideriz. :-)

      Sil
    3. Süper olur, 15tatilin ilk haftası haber veririm size hangi gün gideceğimizi...

      Sil
  6. harikasın ne kadar güzel bilinçli bir annesin
    çocuklarını Allah bağışlasın
    çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, hepimizin çocuklarını rabbim bağışlasın, hayırlı insanlarla karşılaştırsın onları.
      Teşekkürler.

      Sil
  7. En sonunda vakit bulup da ziyaretine geldim neler okudum... İnan bana sen harika bir annesin, böyle düşünmene hiç gerek yok. Defnenin önünde Semih modeli var bir kere, o çok şanslı inan bana. Sonradan boynuz kulağı geçiyor, ben ve kardeşimden biliyorum :)

    Program süpermiş. 1 haftadır evdeyim, böyle bir program yapmadım, ev içi aktiviteler ile geçiriyoruz günleri. Be tek çocuk ile dışarı çıkmaya üşenirken sen 2 çocuk ile kalkışıyorsun bu işlere, Süpersin ne diyeyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, şimdi su dokuyu okuyordum sende: )

      Evde olmalarını istemiyorum o haftada, düşe kalka gider geliriz artık-inşallah şirketten yana izin konusunda sıkıntı çıkmaz- Zaten tüm gün okulda kapalı mekandalar, evde de akşamları cıkamıyoruz, biraz gün yüzü görsün yavrucaklar: )İlk günün gidişatına göre diğer günler çıkıp çıkamayacağımız belli olacak: ) Arada uzak yerler için babasını ayartmayı düşünüyorum: )

      Sil
  8. Ayşegülcüm Merhaba.
    Kendine vakit ayırmazsan, mutsuz ve sinirli olursun. Ben buna bir örneğim zaman zaman. sömestrde bende acaba 1 hafta izin mi kullansam diyorum. Belki o zaman ben de katılırım size Oyuncak müzesi için. ama net bilgi veremiyorum şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep dediğin çok doğru, çünkü her ne kadar anne olsakta bizlerde bireyiz ve önce kendimizi doyurmamız lazım ki çocuklara da yetebilelim.

      Ben ilk hafta izin kullanacağım inş. Ararım seni gün kararlaştırdığımda.

      Öpüyorum...

      Sil
  9. işin açıkçası doğru da yapsan yanlış da yapsan anne olduğun için içgüdüsel olarak bence yine en doğruyu sen bulursun evladın için
    ayrıca ilk kez blogunu okuyorum inanılmaz bilgiler edindim lego ve tahta puzzle larla henüz oynayamıyorlar diye kaldırmıştım tekrar çıkartmaya karar verdim!
    1yaşını doldurmuş iki kız annesi olarak her gün ne yapabilirim onlara ne katabilirim düşüncesindeyim ama 3yaş sınırını hiç duymamiştım
    bu özel ve önemli bilgi için teşekkürler
    bundan böyle sizin aktivitelerinizi takipteyim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, ben de geçen gün sizin doğum günü postunuzu okudum ve "wayy be ne doğum günleri varmış" dedim: ) Çok güzeldiniz hepiniz.

      Ben de bir yaş ara ile 2 çocuk büyüttüğümden az çok anlayabiliyorum sizi. Ne verirsek kardır çocuklara.

      Ben teşekkür ederim, sevgilerle.

      Sil
  10. sabahtır yazdıklarını okuyorum Ayşegül, birikmiş okumadığım yaızların ..
    sonuç, çocukları için, iyi eğitilmeleri için,bir şeyleri kaçırmamak adına kuş gibi çırpınan bir anne hem de süper bir anne görüyorum :)
    ilk hafta çocuklarla olacaksın ne güzel.Onlara senin evde olman bile ayrı bir tad verecek. İstanbul^da neler yapılır konusunda maalesef yardımcı olamıyorum.ama senin listen yeterli görünüyor.
    Bu tempo içinde kendine de bir mola ve hak tanı çocukları bırakabiliyorsan annene bir nefes al derim ben ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkettim: ) ve teşekkür ediyorum sana...

      Umarım onu yapabilirim. Ama işe yetişme stresinin olmaması ve cocuklara hadı dıye dıye kahvaltı yaptırmayacak onları gıydırmek ıcın acele etmeyecek olmam bıle ayrı bır rahatlatıyor benı...

      Sil