Sayfalar

22 Ocak 2013 Salı

Adını bilmiyorum???

Bu oyunun adını bilmiyorum ama tangram gibi bişey. 

Bir kaç yıl önce yine Moskova'dan alınmış oyuncaklardan biri bu da. Sanırım bu tür oyuncaklar için en iyi adres Moskova.



Evimizde yeniden gün yüzüne çıkanlardan. Son günlerde elimizin altında. Şekiller içinden çıkan kitapçıkta kolaydan başlayıp zora gider şekilde mevcut.

Şekillere genel de "bunlar zor" dese de Semih, uğraşması için önüne koyuyorum çocukların. Çok faydalı olduğu kesin. Hiç olmadı, Defne'nin sıkıldığında yaptığı gibi küpleri üst üste koyup kule bile yapabilir çocuklar.
Puzzle kadar hoşuna gitmiyor sanırım Semih'in yada zor geliyor gözüne ve kaçıyor bu küplerden!...






Rusca okuyamadığım için kutunun üzerinde yazanları anlamadım ama vardır burda da sanırım bu küplerden.

Bir iki link buldum yine rus sitelerinden. Hatta bu sitede çok farklı türleri de var.

http://www.igromagazin.ru/posobiya-nikitina/
http://www.razvivalki.ru/?f=47&h=photo




24 yorum:

  1. ben de otekı ay buna benzer bır oyuncak kıralıcam ama 3 yas ıcın erken dıye hep otelıyorum boyle seylerı. senınkılerın maasallahı var benım kı son zamanlarda konsantre gerektıren oyunlarda aklı hep kardesıne gıdıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiralama İstanbul'da var mı bilmiyorum ama yurtdışında çok sık yapılan birşeymiş.
      İlla şekilleri yapmalarını beklemıyorum zaten, dediğim gibi kızım kule yapıyor, oğlumda süğer küp ile kuleyı yıkıyor: )
      İlerleyen zamanlarda dikkatini verecektır oyuncaklarına...

      Sil
  2. benimkinde bu sene başladı tangram hastalığı :)
    İlk etapta örnek şekillerden çalışıyorlar evet ama şu anda kendisi şekiller çıkartmaya başladı. Bende oturuyorum başına :)) Çok zevkli...
    Semih birkaç sene sonra daha zevk alacaktır diye düşünüyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de ilerleyen zamanlarda daha çok dikkatini çeker yada hiç ilgi duymaz bilmiyorum ki_? Şu an en favorimiz puzzlelar.
      Ben çok severdim tangramı: ) Bıkmadan oynayabılırım: )
      Yayınlasana Oytun'un yaptıklarından...

      Sil
    2. en kısa zamanda yayınlıyım fotoğraflarını çekip :)

      Sil
    3. Tamam beklıyorum merakla.: )

      Sil
  3. Zaman zaman kaldırıp tekrar çıkarmak oyuncakları ne kadar etkili oluyor degil mi, resmen unutup tekrar yeni alinmis gibi oynuyorlar :)

    Buarada ne yaptınız bugun Aysegulcum, gidiyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Nazlı, sanki daha önce görmediler: )

      Gideceğiz inşallah ama arayıp rezerv filan yapmadım, yapmam gerekiyor mu acaba?

      Sil
  4. tangram gerçekten çok yararlıymış beyin gelişimi için.. sizin oyuncağınızda ona benziyor.. güle güle oynasınlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ona benzıyor... Ben de faydalı dıye duymustum.

      Teşekkürler.

      Sil
  5. bende bir deneme yapacağım, benim aldıklarım küp değil de düz geometrik şekiller :) bu arada nereye gidiyorsunuz bakiyim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da farklı versiyonu işte: )
      Küpleri üst üste dizmede de eğlenceli oluyor.

      İyicücelere gitmek istiyorum ama iki çocuk ile nasıl bir macera olacak bilmiyorum, üstelik arabasız, otobüs ile yollara düşeceğiz!!!

      Sil
    2. Aaa hangisine, iki çocukla zor olabilir gerçekten.bir fikr var bir cumartesi yada pazar toplanıp birlikte gidelim :))

      Sil
    3. Nazlı ile aynısını konustuk, ortak bır tarıh kararlastırıp gıdebılırız tabıı kı.
      Ama benım 5.hafta ıcın cocuklarla dısarlarda bırseyler yapmam lazım. O hafta kreş tatıl ve eve kapansınlar ıstemıyorum!...
      Ve "iki çocuklu kadının yol maceraları" başlığı ile yaşadıklarımı yazacagım: )

      Sil
  6. Çok güzelmiş oyuncağınız, bayıldım. Geçen yaz gitmişti kardeşim Moskova'ya hiç aklıma gelmedi oyuncak aldırmak, üzüldüm şimdi :(

    Bu küplerden kendim de yapabilirim gerçi, yazdım deftere, örnek resimleri de senden kopya çekeriz artık ne yapalım :)

    Güle güle oynasın kuzuların, böyle yararlı oyuncak paylaşımlarını dört gözle bekliyorum bundan sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz gidersek alırım sana da, üzülme. Olmadı kiev yolculuğu var bu sene ordan bakarım ıns.
      Fotokopi ceker verırım sekıllerı, sen kupleri yap yeter, istedikten sonra çözüm mü yok: )

      Sil
    2. Canım benim çok teşekkür ederimmm :)

      Senin maile hala cevap yazmadıgım geldi aklıma yolculuk diyince :) Son durumu burdan özetleyeyim: Bizim düşündüğümüz yolculuklar biraz ertelendi gibi, ev aldık borca girdik, uzak gezmeleri (ve şu sıralar aklıma düşen 2. çocuk işini :) rafa kaldırdık bu yüzden.
      Ucuz biletlere bakıyorum yine de :)

      Sil
    3. Ben unuttum maili ama en azından sana faydası olabildi ise ne mutlu.

      Ev almanıza sevindim. Yolculukları nasılsa yaparsınız. Çocuk için başbakana dönmek istemem, en iyisini siz bilirsiniz: )

      Bana da haber verirsin ucuz biletleri, belki gözümden kaçan olmuştur: )

      Sil
  7. Çok güzel bir oyuncak zamanla daha iyi oynarlar. Bulursam bende alayım oğluma daha erken olsa da :) çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEşekkürler, bulursanız alın hatta çok küplüleri var, onlarla daha da güzel şekiller çıkıyor ortaya.

      Sil
  8. google posobiya yazınca bilişsel etkinlikler kitaplar, nikitina yazınca da rus kızları çıkıyor, ya güzel etkinlikler demek istemişler, yada bu etkinlikleri yap kafan güzelleşsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisini birden yaz: ) Yada en iyisi direk linki yaz sen...

      Sil
  9. Tangram çok eski, kaynağı Çin olan bir oyun. Aslında geometrik şekillerle matematik yani. Biz de birkaç modeli mevcut. Kutu içine yerleştirebilirsin ama şekillerden hayvan modelleri yapılabilen en eğlencelisi diyebilirim. Rusya`ya özel değil yani her yerde rahatlıkla bulabilirsin:) Ahşap olan ve kutu içine yerleştirilen türden burdaki oyuncakçılarda da görmüştüm. Yaklaşık bu kadar çeşit var:
    http://www.google.com/search?q=tangram&hl=de&client=safari&tbo=u&rls=en&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=rqf_UJSsKqiM4gTBmYCQAw&ved=0CFAQsAQ&biw=1440&bih=838

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tangram heryerde var, onu bılıyorum. Linke baktım da tangram orneklerı hep.
      Bu küplerden burda gormemıstım. Belki ben denk gelmedım! Çocuklarla çok detaylı ınceleyemedıgımden rafları olsa gerek.

      Sil