Sayfalar

7 Kasım 2012 Çarşamba

Kısa Kısa bizden...

Hafta sonu arkadaş ile çocukları aldık gezelim diye düştük yollara. İki çocuk ben de iki çocuk onda. İki çocuk ile sanırım Şef olmadan ilk çıkışımdı ve son oldu. Ne zormuş ikisini birden zaptetmek. Allahtan Defne arada arabasında durdu da, Semih ile uğraştım tek. Bir arada meşrubat almaya gittiğimde Semih'i gözümden kaçırdım. Beynim durdu sanki o an. Yüreğim ağzımda, sağa sola bakınmalar. Allah kimsenin başına getirmesin o anları. Bulduğumda bayağı kızınca, "ama ben geri geliyordum, kızma lütfen" deyince daha bir kötü oldum. Semih'e de hak veriyorum, çocuk sonuçta her bi tarafta ilgisini çekecek şeyler oluyor. Mesela buz pateni gibi.
Neyse çocukların telaşından dolayı pek de zevk almadan dolandığım ve bir o kadar da yorulduğum geziden hep birlikte eve döndük.


"Hadi maklube yapalım" dedim. Arkadaşım "gözün alıyor mu?" diye sordu. Arkadaşın eşi çok güzel yapıyor ve hep ellerinden çıkmış hazıra konan bizler pek severek yiyoruz.
"Neden almasın, hadi yapalım, hazır da kavurma var evde" muhabbeti eşliğinde biz kızartmaları yaparken eşi geldi.
Bu arada kızartmalara/salataya varana kadar arkadaşım  ve eşi yaptı her zamanki gibi: ) Ben de dalga konusu oldum: )

Ev sahibinin elinde fotoğraf makinası, misafirler yemek telaşesinde diye: )


******************************************************************

Semih ve Defne ile akşamları vakit geçirdiğimiz bir oyun daha.  Kağıtlara 1 den 10 a kadar sayıları yazıyorum. Bir tabağa da artık o an sayılabilecek ne varsa evde ondan biraz koyuyorum ve hangi sayıyı secersem, çocuklar sayarak üstüne koyuyorlar elindekileri. En son kahvaltıda yedikleri çikolatalı gevreklerden koydum. Çokça yemeli, azca oynamalı vakit geçirdik: ) Özellikle Defne her sayının üstündekine sulandı. Semih onlar oyundan sonra yenecek dese de hiç takmadı abisini.

******************************************************************************

Yine çocuklarla sağını solunu pekiştirmeli oyunlar oynuyoruz. Sağ elini göster, sol kulağını göster gibilerinden. Zaten her sabah okula ve akşam eve ticari taksi ile gittiklerinden, şöföre yol tarifini çocuklara bıraktığımızdan bayağı yer yön yetileri gelişti. Akşam Semih ile yine bu oyunu oynarken birden aklıma "sağ burnunu göster" demek geldi. Önce durdu ve bana "burnun sağı solu olur mu hiç?" dedi? Sanırım dalga geçtiğimi düşündü ve biraz içerledi. Bir daha böyle denemeler yapmamam lazım fakat amacım sadece dikkatini ve oyuna hakimiyetini ölçmekti.

10 yorum:

  1. Bacı şu maklubeyi çok merak ettim ya, malum öğle yemeği saati de geldi ;-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel de yapam sana diyeceğim ama ben gelene yaptırıyorum genelde, öğrendiğinde misafir edeceğim seni: )

      Çok lezzetli ve kalabalık yemeği bence.

      Optum seni...

      Sil
  2. Offf off maklube. afiyet olsun size. cocuklari egitmen ne guzel ilerde kolaylik olur cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Tadını bilenlerin nasıl off çektiğini tahmin edebiliyorum: )

      İnşallah kolaylık olur. Onların da işine yarar öğrendikleri.

      Sil
  3. allah diyorum ya.. o nasıl güzel bir yemektir öyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel Sevgi ve çok lezzetli. Ve kesinlikle kalabalık içinde yenmeli.

      Sil
  4. yemek mi o ? cennet bence :D
    afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  5. O yemeği duymuştum ama ben hiç yaomadım güzel görünüyor arkadaşlarının ellerine sağlık.Bende bir kere o kaybetme korkusunu bir düğünde yaşamıştımda seni çok iyi anlıyorum anlatılacak gibi değil duygularım.Bu arada sayı ve sol-sağ oyunları çok güzelmiş bende efe ile oynayabilirim benim hiç aklıma gelmiyor bu tarz oyunlar efenin okuldan gelince yemekten sonra uykuya kadar 1 saati kalıyor onuda çizgi film seyrederek geçirmek istiyor bende istemiyrum en azından bazen böyle oyunlar oynayabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gerçekten ben çok sevrek yiyorum, lezzetli bence...
      Aklım gitti görmeyince, kalabalık bir de. Çok korktum hem de çok.

      Bizim evde küçük bi TV var, ondan pek dikkatlerini çekmiyor televizyon. Arada Callıou aç diyorlar o kadar. Bazen de ben darlandığımda hemen açıyorum TV yı, ızleyın dıyorum: (((
      Böyle vakit geçiyoruz genelde, oyunlarla eğlenmelerle.

      Sevgiler...

      Sil