Sayfalar

8 Ekim 2012 Pazartesi

Vekaleten gezmeli, izlemeli ama az okumalı hafta sonu...

Cuma günü annemle babamı yolcu ettik, babam ıyılestı ve kendini yollara vurdu: ) Aslında niyetimiz Cunda adasında hep birlikte tatil yapmaktı ama tercihini memleketten yana kullandılar. Cunda tatili de bize kaldı...

Bu sabahta Ordu yollarına düşüyorlarmış. Niyetleri ordan Artvin'e kadar kısa bir karadeniz turu. Bize de gezdiklerini dinlemek ve geri dönen kardeşimden kış için gönderilenleri teslim almak düştü... İnsanın memlekette yakınlarının olması güzel birşey.


Annemin şehir dışında oluşu bazen bana yaramıyor. Onun yerine gitmem gereken yerler oluyor ve bazen hoşuma gidiyor bazen de çok huysuzlanıyorum. Pazar günü bir koltuğa iki karpuz sığdırmayı başardım. Daha doğrusu kızım ile başardık.
Önce bir akrabamızın sünnet düğününe gittim, sünnet çocuğu annesini çok ama çok sevdiğimden pek nazlanmadım, canı gönülden orda oldum, aklımda hep "acaba oğlumun sünneti nasıl olacak?" sorusu dolandı.
Ordan çıkıp yine bir akrabanın nişanına gittim. Nişanda anneme bol bol selam aldım. Hepsi üstümde bir ara veririm ki ağırlık yapmasın: )

İki görevi de tamamlamış olarak eve giderken aklıma balık almak geldi. Evde yemek olmayınca en kolay yemek: ) Palamutlarda aklım kalsa da hamsi aldım. Çocuklarda seviyor hamsiyi.
Azca beyaz un, çokca mızır unu ve birazca tuz. Karıştırdım, hamsileri bu karışıma bulayıp, fırın kağıdı kaplı fırın tepsisine dizdim. Hiç yağ koymuyorum ben. Biraz kızarınca çıkarıyorum. Yanına da /kıvırcık değil/ mutlaka maruldan yapılmış bol havuçlu salata. Ve bir tabak tere. Hem lezzetli, hem de kolaycacık. 

Ve cumartesi akşamı şeytanın bacağını kırdım. Evet evet evdeki ütüleri unuttum ve  FİLM izledim. Aman ne garip diyebilirsini ama yaklaşık 3 senedir doğru dürüst film izlemedim ben.
Ya çocuklara yenik düştüm, ya ev işlerine yada uykuya!...
Eğlenceli bir film seçtik. Çifte soygun...
2011 yapımı, Patrick Dempsey, Ashley Judd başrollerinde oynuyor, komik eğlenceli, pek kafa yormayan film.
Patrick Dempsey'in para bozdurmak için istediği bozuklukları sayarken, banka gişesinde görevli Ashley'in, "bunların hepsi asal sayı" dediğinde bu kızda bir iş var demiştim: )

Lizbon trenine de bir türlü konsantre olamadım. Bir türlü yolcusu olarak kabul etmiyor beni. İlk sayfalardayım ama hala odaklanamadım.

Bizden durumlar bundan ibaret. Herkese iyi haftalar olsun...


14 yorum:

  1. Lizbon Treninden hemen in o zaman Ayşegülcüm. Çünkü konsantre olamdan okunamayan bir kitap. Demiştim ya tam bir çetin ceviz diye... Ben öyle bir kitabı yarım bırakıp seneler sonra okuyup hayatımın kitabı ilan edecektim az kaldı:)
    Hamsiyi ben fırında yaparken unlamıyorum baak bir de öyle deneyeyim.
    Çook öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lale abla zaten hemen kıtabı kapatıyorum!, belki araya baska kıtap sokmalı kafa daha rahatken okumalı.

      Hamsiyi dene bence, çok lezzetli oluyor. Hiç yağ filanda koymuyorsun tam diyetlik: ) çok mısır unu, az beyaz un, biraz da tuz.
      Ben de sana palamutları nasıl yapıyorsun dıye soracaktım hafta sonu alsaydım palamut: )
      Ben de: )

      Sil
  2. enerji dolu bir haftasonu olmuş :) hamsiden son anda vazgeçtik dün akşam, evde börek vardı diye, ama aklımda bak ;)
    Bu kitabı ben de merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma enerjiden, evde ütüler bu akşama kaldı: ))

      Çok lezzetliydi ama eminim börekte en az onun kadar güzeldir.

      Kafan boşken, rahatken oku bence, baksana ıkı haftadır bınemedım bır trene: (((

      Sil
  3. Ayşegülcüğüm,
    Şu vekaleten gezme olayını çok tuttum.
    Lizbon trenine ben de bindim hafta sonu, etcek etcek devam et sen(de ben de)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim annem gibi annen olursa mutlaka bu şerefe nail olursun: ) Bazen hiç istemediğim yerlere de gönderilebiliyorum!

      Hadi bakalım, sana da hayırlı yolculuklar...

      Sil
  4. hahaaa vekaleten gezme haaa :)) ben bunu çok sevdim.
    Etrafa haber salıyım vekaleten gezilir diye ;)
    şaka bi yana dolu dolu bir hafta sonu olmuş... İyi haftalar sanada canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vekaleten sevdiğin yerlerse tadından yinmiyor gezmenin, bir de mecburen istemediklerin oluyor, o zaman çabuk geçsin diyorum zaman: )
      Bence haberini, "güzel yerlere vekaleten gezilir" diye sal haberini: )
      Teşekkürler...

      Sil
  5. Afiyet olsun.Bende palamutu sevemiyorum hamsiyi seviyuorum bende bugüne yaptım buğulama olarak pişirdim akşam yiyeceğiz kısmetse.Ama sizin fikirde güzel bir kerede böyle deneyebiliriz aslında.
    Filmin adını yazmamışsınız:)
    Bizde bu yaz sünnet yapacağız bakalım benimde böyle yazılar okuyunca aklıma geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çocuklar da hamsici: )

      Film adını yazmışım aslında; çifte soygun.

      Benim oğlumun da yaklaşıyor sünnet zamanı, çok heyecanlanıyorum, haklarında hayırlısı bakalım: )

      Sil
  6. hamsi mevsimi başladı,
    sevizyoruz biz de...
    yanında roka salatası olmalı ama:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de, hele çocuklar bayılıyor: )

      Roka da kabulum, kıvırcık olmasın da hangi yeşillik olursa olsun: )

      Sil
  7. Arada mola vermek lazim yasama:))
    Ev isi dedigin seyin sonu yok. Mola ver, canin ne istiyorsa onu yap!
    Benim bir sinema arkadasim var. Bazen pazartesi günü (evin en karisik, en cok is olan gün haliyle) evi öylece birakip kaciyoruz sinemaya:) Aman pek keyifli oluyor, tadindan yenmiyor:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Nasıl olsa hayat bı sekilde ilerliyor;)

      Biraz daha rahat olmak lazım belki de!

      Güzelmiş senin sinema olayın;))

      Sil