Sayfalar

23 Ekim 2012 Salı

Miniatürk çıkartması ve bayram gele hoş gele...

Semih gariptir: ) Çok seçer, herşeyi seçer, herşeyin kendince en iyisini seçer. Daha 3,5 yaşında ama seçmesini biliyor.

Hafta sonu çikolata kaplı yemişlerden aldık. Kimi üzüm, kimi fındık, kimi ceviz kaplı. Biz /ben, kızım, Şef/, elimize hangisi gelirse onu yedik. Ama Semih illa yuvarlak olanlarını istedi, seçti, onları yedi. İlla fındıklı istedi, oncasının içinden. Diğerleri eline gelse bile bıraktı yemedi!...

Oynayacağı oyunları da seçer, istemediklerini oynamaz, yavaşca sıyrılır ortamdan, anlamazsın bile hangi ara nereye gitmiş, ne yapıyor. Kendi kendine oyun kurar ve replikleri hazırlar, sonra da sana "burda bunu diyeceksin" der. Seni o oyunun içine dahil eder. Kendini onunla oynarken bulursun...Yanlış yapma şansın yok, anında düzeltir seni. "Burda bunu diyecektin" der: )

Onca araç içinde tren hastasıdır. Dumanlı trenler favorisidir. Trenler hakkında bin tane soru üretebilir. Raylarının nerden geldiğine kadar: )
Uçakların da nasıl uçtuğunu hala çözebilmiş değil, ondan ilgilidir uçaklara da: )















Gökyüzündeki bulutlara bakarak yağmur yağıp yağmayacağına kadar konuşabilir sizinle...










Birşeyi anlatmana gerek yoktur çoğu zaman. Kendi kendine çözüm üretebilir. Mesela ilk araç kullanışı sırasında geri geri gitmeyi bilmezken, ileri gidemediğinden kendi kendine vitesi ayarlayıp çıkabilmiştir. Henüz ona vites nedir, yada ileri geri nasıl gidiliri anlatmamışken.


Çok konuşur, bazen "az sussa" diye dertlendiğimiz olmuştur, onun konuşmalarından Defne'ye sıra gelmemektedir: ) Hafta sonu biz ana kız bayram temizliği derdine düşmüşken onlar baba oğul miniatürk çıkartması yapmışlar kendilerince.


Okulda çoğu konuda pek bilmiş edalarında takılırken, onun gibi bilen biri çıkınca hafif çöküş anı yüzüne yansır. Arada ayar alması hoşuma gidiyor.



Kızıma göre daha uyumludur. Daha sakindir. Daha içlidir, kıyamaz kimseye. Karşısındaki üzülürse hemen üzülür, içerlenir. İlerde çok çekecek bundan dolayı bilirim ama yapacak birşey yoktur...


Fenerbahçe olmazsa olmazdır. Ama illa da basket olsundur. Gollü maçlar pek ilgisini çekmez: )


Ve önümüz bayram, nice bayramlara der, bayramınızı kutları, büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden öperim: )

25 yorum:

  1. Hep beraber nice bayramlara :)

    YanıtlaSil
  2. çok eğlenceli bir yermiş, iyi bayramlar diliyorum size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatınız olursa denk gelırse gidin görün derim...

      Sizlere de: )

      Sil
    2. çok isterimm inş! tşkler

      Sil
  3. Senin Semih benim 1 numaraya benziyor:))
    Soru soran cocuk iyidir derler, gercekten de öyle.
    Benimkiler de tren hastasi. Yurt disi ziyaretlerinde özellikle her türlü trenen itinayla binilir:) Sirf olar icin ICE baglantisi bulunur. Üstelik 1 saatlik yol icin:) Hele Hamburg'da Dünya'nin en büyük minyatür model trenleri var ki, her seferinde gidilir, saatlerce cikilmaz. Adresi vereyim, acilir acilmaz gelen videoyu izle, ne demek istedigimi anlarsin:) http://www.miniatur-wunderland.com/
    Sevdiklerinle birlikte güzel bir bayram gecirmeni dilerim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi geçen gün biz de eşimle Hamburgtaki model trenleri konuştuk, bilet baktık oraya: ) Hatta ben senden bahsettim, kesin biliyordur diye: ))

      Çok soru soruyor ama bazen bunalıyorum. Hele ki zamanlaması iyi değilse daha da darlanıyorum ama yansıtmıyorum: )) Defne'ye sıra gelmiyor artık:(

      Sana da iyi bayramlar olsun...

      Sil
  4. Ohh valla. Defne kız evde temizlik yapsın, Semih oğlan fink atsın. Bacım hemen bu işe otoriteni koyman lazım ;-)
    Şaka bir yana, inşallah sağlık, sıhhat ve huzur dolu nice bayramlar diliyorum size/bize/herkese...

    YanıtlaSil
  5. Ecem, kız kısmı azıcık dizimin dibinde dursun: ) Yapmasa bile gördükleri kendine diyerekten yanımda tuttum: )) Evde erkek warken temizlik olmuyor, biz de sattık onları baba oğul dışarı...

    Kızları ve seni öpüyorum, nice bayramlara inşallah...

    YanıtlaSil
  6. ne güzel eğlenmiş kuzucuklar..bizde buraya bayıldık ozaman daha küçüktü ve tekrar gitmeyi düşünüyoruz kısmetse..
    bende sizin bayramınızı kutlarım iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar gidin, biz geçen gün tekrar gittik: )

      Size de: )

      Sil
  7. Onlar öyle zekiler ki bizim aklımız ermez onların zekasına canım:)
    Bayramını şimdiden kutlarım; sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, sulu götürür susuz getirirler walla: )

      Ben de, sevgiler...

      Sil
  8. Barış da bayılıyor Miniaturk e,tabii en cok trene :) 1 yıl içinde 3 kez gittik, yakınlarda yine gitmek istiyorum.Rahmi Koç Müzesine de götürün zeka küpünü, orayı da cok sevecegine eminim.
    Iyi bayramlar diliyorum Aysegulcum, biz Bolu yollarindayiz şu anda, can sıkıntımı blogunla gideriyorum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tren, tren, tren: ))) Biz yollarını gözlüyoruz raylarda...

      Bayramın 3. günü tekrar gittik biz: ) O ortada gezinen buyuk trene çocukları yalnız bindirecektim, bağyanın biri almadı vagona, "biz çocuklarımızı yalnız bındırmıyoruz" dedi: )

      Yolculuk bitip geri gelmişsinizdir ben anca bakıyorum yorumlara...

      Opuyorum...

      Sil
  9. Bayramını kutlarım Ayşegülcüm, ailenle sağlık ve mutlulukla nice bayramlar dilerim..
    Defne ve Semih'i de öperim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senin canım. İrem'i de öpüyorum... Nice güzel bayramlara inşallah...

      Sil
  10. İyi bayramlar canım :)
    Bi de gezme be :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezmeden olmaz: ) Görümcemin kızı gibi konuştun şindi, "yenge bi evde durun" der bize hep: )

      Öpüyorum...

      Sil
  11. Keyifli bayramlar dilerim ,sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da canım. Ağzımızın tadı ıle nıce bayramlara ınsallah...

      Sil
  12. Ne güzel bir gezi olmuş semih (kardeşimin adaşı)için biz efeyi hiç götürmedik aslında götürmek lazım hoşuna gider.Bu arada seninde geçmiş bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KArdeşinin huyu suyu nasıl: ) İsimler karekterler üzerinde etkili diye okumuştum bir iki yerde: )

      Senin de bayramın kutlu olsun...

      Ben de gidin, eğleneceğine eminim... Sevgiler.

      Sil
  13. kardeşim semih ikizler burcudur iyidir hoştur aslında ama burcunun özelliklerini çok taşır kafasının dikine gider birtek kendi doğrularını kabul eder çok zekidir hatta üniversiteyi ilk 1000e girerek kazandı Bilkent Endüstri Mühendisliğinde %100 burslu okuyor o konuda inşallah ismine çeker zekiliği güzel oğluşunun.
    Oğlumunda o konuda çekmesini istiyorum çok::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) Benim Semih'de balık burcu: ) İnşallah zekilikten çeker diyelim.

      Kızım da İkizler burcu ve sanırım kardeşin gibi. Daha bu yaşta dediğim dedik, çaldığım düdük gezinip duruyor.

      Sil