Sayfalar

2 Ekim 2012 Salı

Kurallara uymak ve nihayet yaza veda!

Akşam Semih'le yatarken baktım gözüyle, parmakları ile oynuyor bir türlü gözlerini kapatmıyor, dayanamadım sordum;

" Semih ne düşünüyorsun?"
"kurallara uymayı düşünüyorum anne!"

Kısa ve net cevap!!!
Kurallar? Ve akşam akşam uykuya dalacakken tam da düşünülecek şey!

Dün okulda kurallara uyup, yemeğini yemediği için arkadaşı ondan bir yaprak daha fazla elde ederek çiçeğini tamamlamış. Kendisinin tek yaprağı eksik kalmış, öğretmen vermemiş, çünkü kurallara uymamış. İki kere otur demiş öğretmeni ama Semih oturmamış ve öğlen yemeğini de yarım bırakmış.

Duruma o kadar içerlemiş ki gece yatarken bile düşünmeye devam etti. Hani bazen bir musibet bin nasihatten iyidir derler ya, sanırım bu da öyle bir durum olmuş.



Ve hafta sonu her zaman ki gibi yazın başlangıcını yaptığımız ıhlamur kasrında bu defa da yazı yolculadık. Hani fena da olmadı gitmesi. Şöyle serin havaları içimize çekelim. Böylece sezonu bir anlamda kapadık sayılır. Yazdan kalma sıcak günlerdendi pazar, artık havalar iyicene serinleyecekmiş.

Geçen hafta içi akşam gitmeyi düşündüğüm dolmabahçe ve yemeyi planladığım sufle akşam güneşinde yendi. O nasıl bir kalabalıktı, sanki bedava birşeyler dağıtılıyor da millet kapışıyor, demek ki hafta sonu gidilmemesi gereken yerlerden orası da. Mümkün değil masa bulmak. Çocukların deniz manzarası başka bahara kaldı, arkalardan bir masaya geçtik ve beklemeye başladık. Öyle bir cafe için başarılı aslında suflesi. Bana biraz tatlı gelse de yenilebilir. Ve yendi, tez vakitte o kalabalıktan sıyrıldı.





12 yorum:

  1. Sufle güzel göründü gözüme. Üzerindeki dondurma karamelli falan mi?
    Genelde vanilyali olur ama renginden dolayi sanki degil.
    Sana basit bir sufle tarifi verebilirim eger istersen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karamelli evet, ben de ilk defa sade dondurmadan farklı konduğunu gördüm. Aslında yıllar önce ilk yediğim yerde krema gibi birşey akıtıyordu içine, dondurma yoktu hiç.

      Ver de bizimkilere şenlik olsun hafta sonu: )

      Sil
  2. Ihlamur ve Dolmabahçe bana yakın yerlere gelmişsin:)Biz de Pazar günü Dolmabahçede deniz kenarında yer bulamadım iki sandalye çektik oturduk:))
    Bu arada Semih'le ilgili anlattıklarını da şaşkınlıkla okudum şimdiki çocuklar gerçekten çok alem:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında oralarda bakınırken yan masada orta yaşlı bir beyle bir bayan sohbet edıyordu, o bayanı sana çok benzettim: )

      Çok kalabalıktı, aslında hafta içi aksam çok güzel oluyor, rahat rahat tadını çıkarıyorsun.

      Şimdiki çocuklar okulu bitirip doğuyorlar, biz boşuna okutuyoruz onları: )

      Sil
  3. uğur böcükleri çok tatlı, hem seninkiler (Defne-Semih);) hem tabaktakiler :))
    kurallar..kurallar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tabağın son halini de ekleseydim parmaklanmış uğur böceklerini görürdün: )))

      Kuralsız da olmuyor Gonca. Hele ki Semih gibi çocuklar için şart: )

      Sil
  4. kurallar olmasa bizim evde zıvanadan çıkar maalesef :)) ama yinede kıyamadım Semihe ;)

    O uğur böcekli tabak nedir öyle yaaaaa :)) Sen şimdi onu bizsizmi yedin;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen kıymak iyidir. Yoksa kıyılıyorsun walla : )

      Yedim ama görüntü kadar güzel değil tadı merak etme, bana çookkk tatlı geldi dersem olur mu: )

      Sil
  5. Ben çok etkilendim bu olaydan :) Bize önemsiz gibi görünen bir şey çocukları ne kadar derinden etkileyebiliyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çocuklar herşeyden çok etkileniyorlar ve unutmuyorlar, en azından benim çocuklarım böyle/genelleme yapmayayım da/

      Mesela annem hep doğduğundan beri derdi ki, akşamları kitap okumadan, hikaye masal anlatmadan uyutma çocukları. Ben de bazen takılırdım anneme "aman ne anlayacak şuncacık çocuklar ama hatrın için okuyalım bakalım: )"
      Şimdilerde Semih o kadar güzel hikaye masal yazıyor ki anlatamam sana, replikleri hazırlıyor, söyletiyor. KArdeşi ile bu konuda çok başarılılar. Ve çok düzgün Türkçe cümle kurarak konuşuyorlar.

      Bunun gibi birkaç örnek daha var direk gözlemlediğim çocuklarımda.
      Mesela Rusya'dan ipten geçirmeli oyuncaklar almıştık, çeşitli meyvelar filan vardı, onları ipe dizmece, çok aptalca gözüküyor, hani dizse nolucak diyorsun ama "küçük kasların gelişimi" için en faydalı oyuncakmış! Şimdilerde okulda resim dersinde anladık faydasını.

      Sil
  6. şimdiden,
    daha küçücük bir çocukken
    uykularını kaçıracak kadar düşünecek şeyleri var!
    fena bu iş.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fena uykusundan etmesi ama ders çıkarması da güzel yanı. En azından kurallara uymadığı için birşeyleri elde edemeyeceğinin bilincine varıyor.

      Zaten büyüdükçe başka şeyler yüzünden uykusundan olacağı için şimdilerde ne düşünse kardır: )

      Sil