Sayfalar

18 Ekim 2012 Perşembe

Bale ile yer sofrasının çelişkisi/ilişkisi!

Bakmayın başlığına, güzel ve lezzetli yemeklerle donatılmış bir yer sofrası fotoğraflamadım... Ben severim yerde yemek yemeği, hele ki kalabalık olursa, hele ki ortada bir tepsi içinde yoğurtlu makarna/mantı tarzında bir yemek olursa...Neyse ağzım sulandı simdi: )


Bu sofrayı alış sebebimiz, benim resime, boyamaya pek meraklı çocuklarım. Büyük bir masa alma şansım yoktu, odalarına sığmazdı, küçük masa aldığımda yer kavgası olacaktı bılıyordum, en sonunda böyle bir yer sofrası alarak çözdük olayı...






Her ne kadar Şef için pek dalgaya alınsam da, biz rahat ettik. Geçenlerde kreşte branş dersleri için tercih formu yollamışlar, bale, ebru, seramik, foklor, resim gibi seçenekler sunmuşlardı.
Ben de Semih için seramik, Defne için bale istedim. Neden diye sorduklarında da, Semih için özellikle küçük kasların gelişiminde çamurla oynaması onun avantajı olacaktı. Ebru da vardı, ebruyu da renk eşleştirmesi, renkler konusunda göz zevki çok kötü Semih'in. Biraz da ondan istedim.
Baleyi erkeklere yakıştıramıyorum, hani erkeksi havadan çıkıyorlar gibi geliyor bana ama kızlara çok yakıştırıyorum ve özellikle omurilik yapısı için, vücutlarının düzgün duruşu için istedim Defne'de.

Ben tam bu cümleyi kurarken: ) Şef; yer sofrası ve bale, omurilik yapısı için, düzgün vücut için birbirine ne de yakıştı gibilerinden birşeyler söyledi: )



Canım şimdi o kadar da irdelememek lazım, sonuçta rahatlık da önemli bir yerde. Şimdi biz bu sofrada çok rahatız, boyamaları yapıyoruz, aktiviteleri yapıyoruz, sonra da toplayıp dolabın arkasına itekliyoruz ve oda bir anda düzenli oluyor...

Ve mutlu oluyoruz: )

37 yorum:

  1. iyi düşünmüşsün gerçekten bu sofra işini.. rahat rahat yapıyorlardır resimlerini.. sandalyeden düşme gibi bir riskte yok.. ohh pek rahat..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Barışımın günlüğün'den aldım fikri, yoksa direk masa sandalye alacaktım: (
      Çok rahat ettik...

      Sil
  2. Bencede ne güzel olmuş eskiden birçok çocukda bu şekilde çalışıyordu derslerini sonuçta.Ben kız çocuklarında baleyi çok seviyorum bende kızım olsa gönderirdim kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hatırlıyorum eskiden biz de sobanın en yakınında yerde ders yapardık: )
      Ben de kızlara çok yakıştırıyorum, inşallah kızım da sever...

      Sil
  3. süper fikir :) ileride benimde işime kesin yarar yer sofrası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerife, aslında Barışımın günlüğün'ü okurken farkettim yer sofrasını yoksa aklıma gelmezdi...
      Öperim sizi: )

      Sil
  4. Yaratıcı bir fikir,hiç aklıma gelmezdi :)
    İyi olmuş , minikler de pek güzel çıkmış , maşallahhh :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur aslında benden pek böyle fikirler çıkmaz, uzun arayışlar sonucu masanın yerini ne alır dıye soruşturmaktan sonunda Barışımın günlüğünde gördüm yer sofrasını...Çok da iyi oldu.

      Teşekkür ederim: )

      Sil
    2. rica ederim canım...Barış'ın Günlüğü vesile olmuş ama çok güzel şeylere vesile olmuş :)))

      Sil
  5. Sofradan benim de var ;-) Zamanında aynı iş üzere alındılar ama ben hamur açcam ondan alıyorum dediydim ;-)
    Sonra baleye de verdim hakkaten kızları ikişer sene felan yaptılar.
    Gerçi senin şefin söylendiklerini okurken beni bi gülme tuttu inanamazsın. Hep böyle kalın anacım.;-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) İşte raconu bileceksin, ben de öyle deseymişim iyiymiş...

      Bale yapan ve piyano çalan kızlar gözümde/gönlümde ayrı yere sahipler, belki hep içimde kaldığından Defne'de görmek istiyorum. İnşallah o' da sever, ilgi duyar...

      Hep beraber inşallah: ))

      Sil
  6. Sofra fikri çok güzel , kullanışlı :) bence omuriliklerine bi zararı olmaz onların boylarına uygun şimdilik :)

    YanıtlaSil
  7. yer sofrası iyi fikir, bizde hamur çalışmalarımızda kullanıyoruz.özellikle de tv'de seyretmek istediğim birşey varsa odasında çalışamayacağımızdan açıyorum yer sofrasını salona, Emre hamurlarıyla oynarken bende hem onunla ilgilenmiş oluyorum hemde Tv seyrediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim evde TV pek/hiç seyredilmez, küçücük bir tv var evde ve her daim yumurcak kanalı açıktır ama sadece biriki çizgi film izlerler...
      Bu sofradan sonra artık o da izlenmiyor, kendi odalarında oynuyoruz. Bu açıdan da iyi oldu sofra...

      Sil
  8. bencede güzel bir fikir.bizde bunun küçüklerinden aldık oyun hamuru için altına sofra bezi sererek kullanıyoruz.böylelikle halılarımız kurtulmuş oluyor:))sevgiler.naşide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...
      Önceden benim de parkeler filan hep boya oluyordu. Şimdi rahat olduk.
      Sevgiler...

      Sil
  9. Gule gule kullanin sofranizi, memnun olmaniza cok sevindimi :) Cok amacli yer soframiz hakkinda yazi mi yazsam ne yapsam, cok begenilmis baksana, yillarin yer sofrasini tanitalim biraz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) Teşekkürler, sen de görmeseydim aklıma gelmezdi. Gider o masadan alırdım, sonrada başlasın sandalye masa kavgaları: )

      Yaz tabii: )

      Sil
  10. Yer sofrası fikri güzel, bende bir zamanlar vardı. Mutfakta çocuklarla kurabiye yapmak için kullandım. Sonra taşınırken ne oldu bilmiyorum:)
    Semih`in renkler konusunda yetersizliğini nerden biliyorsun diye Üstün Dökmen tarzı bir soru sorayım:)"O böyledir zaten, bu da şöyledir" demek negatif bir yaklaşım olduğundan dolayı. Dikkatli olmak lazım bu konuda. Sana diyorum da, zannetme ki ben yapmıyorum:)
    Seninkilerin yaşları küçük tabii ama senin seçtiğin derslere olan ilgilerini tart biraz. (baleyi her kız annesi seçerdi bizde de. Sene sonu gösteri yaparlardı, tabii herkesin kolayca yapabileceği türden. Birkaç sene sonra ben çıkıp yapacaktım nerdeyse, ezberlemiştim resmen:))
    Biraz büyüyünce kendileri karar verecekler emin ol. Kızlar genelde balede kalıyor, çünkü kıyafet çok hoşlarına gidiyor:)
    Benim oğlanların okulunda kulüp dersleri var. Tamamen onların kararına bırakıyorum. Spor dalları da var, sanat dalları da var, müzikaller de.
    Biraz yönlendireyim diyorum ama yemiyorlar valla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yer sofrasında çok rahat ettik maaile: )

      Mesela morun yanına kırmızıyı yerleştiriyor diyeceğim sen de olabilir o iki renk diyeceksin: ) Hani boyaması çok güzel, hiç sınırların dışına çıkmaz ama alakasız renklerle boyar. Ordan çıkardım.
      İlgilerini bir ay sonunda belli ederler. Semih sever çamurla uğraşmayı ama bakalım bir ayın sonunda ne olacak, bir de küçük el/parmak kasların gelişsin istedim biraz daha. Bale güzel duruyor kızda: ) Çok bilmem ahkam kesmeyeyim ama omurilik ve vucut yapısı için yararlı diye biliyorum. Baktık hoşlaşmadı yapmaz. Zorlama ile olmaz bu işler bilirim. Mesela Semih "gollü maç istemiyorum, basket oynayalım" der hep. Şimdi onu fotbola verdiğimi düşünsene! Kendileri versin zaten kararlarını, seçmeyi bilsinler. Biraz daha büyüsünler bakalım neler göreceğiz: )

      Zamane çocuklarına güç yeter mi???

      Sil
    2. Alakasız renklerle boyaması aslında onun hayal gücünü de gösterir. Hani derler ya güneşi yeşil boyayan bir çocuğa "aaa güneş yeşil değil ki" demeyin diye:)
      Neyse ama el becerisi için çamur iyi gerçekten, o da sevdiğine göre:)
      Dur sana bale anımızı yazayım: Benim büyük oğlan (nedense) kankasıyla birlikte anaokulunda bale istemişlerdi. Hiç sesimi çıkarmadım, bir dolu kız var biliyorum. Neyse sadece bir-iki ders yapıp feci halde sıkılıp kaçtılar resmen:) Kankasıyla aynı sınıftalar hala, bazen konu açılınca anlatıp anlatıp gülüyorlar:))
      Bu sene de bilim kulübünü seçtiler başta. (Oh ne güzel dedim içimden)
      Seviyor deney yapmayı falan. Ama öğretmen ilk ders yaptıklarımızı yazmamız gerekiyor, raporluyoruz falan deyince tüymüşler:) Tabii diğer kulüpler dolmuş bu arada, şimdi badminton kulübündeler:)
      Bizim ev çok şenlikli çok:)

      Sil
    3. Bak bunu bilmiyordum, ben diyorum walla, mesela fotoğrafta yeşil ile fili boyamaya başlamıştı, "yeşil fil olmaz, gri yap istersen" dedim, burnundan gri ile boyamaya başladı, yeşili bırakıp: (( Demek ki hata yapmışım. İyi oldu söylediğin...
      Evet elleri de yatkın zaten bu tür şeylere...
      Mesela Semih tiyatroda çok başarılı, hatta işi ilerletip replikleri filan hazırlar, oyunu kurar sana oynatır, olsaydı onu seçecektim ama yoktu: (((
      Çok güldüm bale anısına: ))) Onca kızın arasında tabii ki daralmışlardır kızsal muhabbetlerden: )
      İnşallah bizim evde biraz yaşları ilerleyince böyle şenlikli olur. Kim olsa tüyerdi sanırım o kısmını öğrenince: )

      Sil
  11. Onların rahat olmaları çok önemli, iyi yapmışsın bence canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) İyi ettik yılların emektar baklavalar,börekler açılan, yemek yenen yer sofrası nelere hizmet veriyor...

      Sil
  12. Gayet güzel olmuş şef dalga geçme :))bravo arkadaşıma çok iyi yapmış :)
    Yer sofrasına bayılırım ama şu halimle oturamıyorum malesef :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) Canımsın Ülkü...

      Hele bir tam iyileş o zaman sana gözel gözel yemekler ile yer sofrası donatayım, ne dersin???

      Sil
    2. Allahhh derim :)))

      Sil
  13. Ayşegül ne pratik bir çözüm bulmuşsun süper.
    Baleyi ben de yakıştıramıyorum erkeklere, hatta izlerken rahatsız bile oluyorum.Evet seramik çalışması ince motorun gelişmesine katkıda bulunur ve yazı yazmaya başladığında çok faydasını görürsünüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lale abla, çocukların odası bir, ıkı yatak, dolap, şifonyer derken büyük olan oda küçüldü. Bir de masa alırsam iyicene daralacaktı. En sonunda bu sofra ıle cozduk olayı.

      Ben de hiç haz etmiyorum izlerken de...
      İnşallah zevk alırlar yaparken. Herşeyden önemlisi o.

      Öperim seni...

      Sil
  14. beğendim blogunu, izliyorum ben de beklerim.

    YanıtlaSil
  15. neguzel fikirmis.toplamasi kolay,ortadan kaldirmasi kolay.cocuklarda pek sevmistir.yalniz belleri acisindan problem olabilimi acaba?malum simdikiler zamane cocuklari bizim gibi sansli degillerdi.bizim zamanlarimizda cocuk cocuklugunu yasiyordu oysa bizim cocuklarimiz pek hanim evlafi ,ev kusu oluyor maalesef.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika fikir! Ben de tam masa sandalya alicaktim, yanliz sandalyeye de oturmaya bayiliyo bi yandan... Bale olmazsa olmaz bence kiz cocuklar icin

      Sil
    2. Nazlicim ben de masa sandalye düşündüm ilk, lakin odaları zaten dolapti yatakti derken bayağı küçüldü bir de masa sandalye iyicene daraltacakti. İki cocuk olunca kucuk masa da alamazdim. Çözümü ama iyi ama kötü şimdilik boyle
      bulduk!
      Kesinlikle bayılıyorum kızlarda Bale'ye...

      Sil
    3. Bilmiyorum çok uzun süre basında oturmadiklari için belleri acısından problem olmaz diye düşündüm. Zamanla göreceğiz artık sonuclarını...
      Teşekkürler;)

      Sil
  16. güzel fikir olmuş bence :)
    çocuklar da rahat ve mutlu görünüyor :)
    bu sofranın miniği var İrem ve b.annesi hamur açıyorlar :)

    YanıtlaSil