Sayfalar

21 Eylül 2012 Cuma

Eylül, üzüm, yağmur!

Eylül ayını bir başka severim. Bilirim hemen hemen herkes sever eylül'ü, hatta nisan da benzer eylül'e.
 
Ama ben en çok "üzüm çıkmıştır" diye severim. En güzel üzümleri bu ayda yerim. Hani üzüm ocak ayında çıkmış olsa ocak'ı seveceğim belki de böyle. Eylül ayını o uzun uzun çekirdeksiz üzümlere kavuşacağımdan severim. En çok üzüm yerken hatırlarım eylül yağmurlarını.
 
 "Yağmurlar. Ahh o yağmurlar."
 
Ben bol yağmurlu şehirler için yaradılmışım. Hani sıcak havalar hiç bana göre değil. Sevemedim yaz sıcaklarını oldum olası. Hiç ama hiç deniz, havuz çekmedi gönlüm yaz gelsin de diye. O rahat nefes alamamak, o yaz sıcağında burnumdan soluyamadığım rahatsız nefesim yaz bitince feraha erer.
Ve yağmurla kabaran toprak kokusunu derinlemesine içime çekerim eylül aylarında. Aynı çimler biçildiğinde o çim kokusunu içime çektiğim gibi.
 
Yine yağmurlu bir İstanbul sabahına günaydın dedik.
 
Evimizin önü açıklık, sabah onca hengamenin arasında ne kadar uzağa baktıysam, o gri beyaz karışımı bulutlar gözüme yaklaştı. Onlar yaklaştıkça ben içine girdim, dolaştım, rahat nefes aldım. Derin bir ohhh çektim. İşte böyle zamanlar daha da bağlanıyorum yaşama. Daha da hevesleniyorum herbirşey için. Daha da özümsüyorum elimdekileri, bir şekilde bana sunulmuşları. Her derin nefesimde daha da içime yerleşiyorlar.
 
Ben en çok bu havaları seviyorum. En çok da üzümü seviyorum. En çok da eylül ayını seviyorum. Bir başka seviyorum ben bu zamanları.
 
 

16 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir yazı olmuş. gerçekten eylül güzel bir ay ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh teşekkür ederim.
      Eylül başka işte kendince içinde barındırdıkları ile, getirdikleri ile bir başka güzel.

      Sil
  2. Eylül ve kapkara kocaman buğulu üzümler...
    Bu yazının tadı bir başka bambaşka olmuş, Ayşegülcüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsa da yesem şimdi o üzümleri, yağmur cama bu denli güzel vururken...

      Teşekkürler Lale ablacım, öpüyorum: )

      Sil
  3. ben de mayısı çok severim, yaz gelecek diye:)) eylül de içime bir kasvet çöker, hele ki 2 çocukla dışarı çıkamayınca daha da fena oluyorum:))
    hıımm genel olarak meyve sevmem ama çekirdeksiz üzümü ekmekle yemeye bayılırım:)) bir öğünümü böyle geçirebilirim yani:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zor 2 çocukla dışarı çıkamamak , yine de sen daha güzel düşünerek bak eylüle, o kasvetli tavrının ardından güzel göz kırpıyor: )
      Yazı da ben pek sevemedim.: (((

      Ben de her gün 1 kilo üzüm bitiyor evde: )

      Sil
  4. Eylül'ü de severim, Mayıs'ı da doğduğum ay diye bir de mevsim oldukça yumuşak başlı olduğu için severim:) Bu arada Zulah Olcay'ı da severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilir Eylül: )

      Hiç mayıs ayının mevsimini yumuşak başlı olduğunu düşünmemiştim şimdiye kadar, ama evet tanımlama çok güzel olmuş.

      Zuhal Olcay'ı ben de pek severim, yumuşak sesli: )

      Sil
  5. Ben yazmış olsaydım eylül hakkında aynen böyle yazardım!!!
    Bloğumda da, çoğu yorumlarda da yazmışımdır, sevmem yaz mevsimini, vıcık cıvık terlemeyi, çocuklarla eve kapanmayı...(millet kışın kapanır, bende terstir durum. Öğle sıcağında yazın çocuklarla çıkamam bir yere, ancak akşamüstüne doğru çıkabiliyorum genelde:)
    Toprak kokusuna da not düşeyim: küçükken toprak yemişim ben. Hem de nasıl!
    Kokusunu çok severim, içime çekerim...Ama çok oldu yemeyi bırakalı, sadece koklamakla yetiniyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı ben de hiç sevemediim. Bir kere hiç rahat nefes alamıyorsun, hep bı kan ter içindesin. Dışarı cikamiyorsun, güneş tepende.
      Velhasil biz iyiyiz bu mevsimlerde;)
      En son okuduğum kitapta "sevgili arsiz ölüm" dirmit kız vardı, o da toprak yiyordu;) tadı ile pek isim olmaz ama kokusu omurluk bende!

      Teşekkürler bu arada;)

      Sil
  6. Üzümle birleşince cidden anlamlı bir ay oldu benim içinde:) yağmur ve toprak kokusuda romantik ve heyecanlı, umutlu bir ruh hali veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüm gibisi var mı:) Eylül gibisi de yok, daha ne olsun;)

      İste o kokuları ne kadar ozumseyebildigin ile alakalı hissettiklerin...

      Sil
  7. Eylül de üzüm de güzel , ama ben en çok bu yazını, tarzını beğendim :) özlemişim sizi Ayşegül , sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Demek ki arada yazdıklarımı taslaklardan çıkarmak lazim:)

      Evde hayat güzel olmalı. Biz de özledik, sevgiler bizden de;)

      Sil