Sayfalar

27 Eylül 2012 Perşembe

Akşam yeni yeni yerleşirken Sultanahmet!

Aslında son birkaç gündür sezonun ilk gribine hoşgeldin dedim ve hala toparlanamadım.

Bir o kadar da bunalmıştım ki, kendimi atacak yerler arıyordum iş çıkışında. Aklıma Dolmabahçede Sufle yemek geldi. Çocukları da okuldan alıp düştük yollara. İş çıkışı olduğundan trafik vardı. Metro/tramway derken en son Sultanahmete kadar dayanabildik. Çocukları eylemek çok zor oluyor böyle anlarda.

Siz hiç akşam karanlığı yeni çökmüşken, sokak lambaları yeni yeni yanmaya başlamışken, hafif ve bir o kadar da tatlı rüzgar yavaştan bir sırtınıza bir yüzünüze vururken, insan seli üstünüze akmazken Sultanahmet'te dolaştınız mı?

İşte dün akşam böyle güzeldi Sultanahmet. Kalabalık yoktu. Nefes alıyordum. Derinden. Ara sokaklar sakindi, sadece masalarda turistler, yollarda turistler ve bir kaç bizim gibi yolu düşmüş yerliler vardı. Öyle keyifle gezdim ki. Ne iş çıkışının yorgunluğu, ve trafiğin beni dövmüş hali, ne de hastalığımın halsizliği...

Caminin B kapısından girip, biraz dolaştıktan sonra F kapısından çıkıp, kıble tarafındaki arasta bazaar'a indik. Bir ara F kapısından girerken Defne "baba korktum" deyip babasının kucağına zıpladı. Demek ki mekan ve korku ilişkisi iyicene yerleşmiş dedim içimden. Arastadaki hediyelik dükkanlar kapanmaya başlamıştı yavaş yavaş. Çay bahçeleri ne kadar dolu olsa da hiç boğmadı beni.
Topkapı sarayının önündeki 3. Ahmet çeşmesi o kadar güzel geldi ki gözüme o loş ışık içinde, sanki Cordoba'da ilk akşam yine loş ışıkların önünde süzülürken gördüğüm Roman köprüsü kadar büyülendi gözümde.

Anladım ki benim akşam karanlığı yeni yeni çökmüşken görmem lazım etkilenmem için. Öyle apaçık ortalığa çıkmış, tüm gizini dökmüşler pek bana göre değilmiş. Zira defalarca gördüğüm bu çeşme neden dün akşam etkilesindi beni?



Meydandaki, Topkapı sarayına giderken köşedeki çay bahçesini hiç o kadar boş görmemiştim. Rahat rahat tost ve havuç suları için oturduk. O derin sessizikte oturmuş biraz yorgun ama içimden bir o kadar da çoşkulu hayal kurarken, Şef''in dalıp gitmeme bile izin vermeden, o akşam için "mutluluğumu gösterme şeklime" takmış olmasına bozulsam da, ben yine kendi hayallerimle, aklımdan geçen binbir düşünce ile içimden çoşkuma devam ettim.

Çeşme görseli netten alıntı. Fotoğraf makinanı yanında taşımayı öğren Ayşegül!!!

12 yorum:

  1. bende akşama doğru çok seviyorum bütün güzellikleri bir yandan güneş yavaş yavaş batarken seyrine doyum olmuyor
    hayırlı günler arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesimlikle öyle. Gündüz sanki herşeyi açığa vuruyor...

      Size de...

      Sil
  2. Akşamın o hallerini o zamanı çok severim..O saatler değil ömrümde hiç gezmedim orayı :(umarım birgün görme şansım olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel ben gezdireyim seni: ) İnşallah gorursun canım. Görmeye gezmeye değer bence.
      Ben de hiç Ege gezmedim desem: )

      Sil
  3. Ege'ye gitmedin mi hic?!!!
    En kisa zamanda bence zaman ayir git: Ufak bir Ayvalik, Cunda ya da ne bileyim Cesme, Alacati (kaldi ki yazin cok kalabalik, simdilerde tam zamani), Seferihisar tam sana göre.(hani Yavas sehir ünvani alan yer. Organik pazari harikadir) Efes' e de gitmedin o zaman. Efes'e gidersen Sirince' ye mutlaka ugramali. Harikadir!
    Bak sana rotayi nasil cizdim:))

    Sultanahmet'i bahsettigin saatlerde gördüm. 2 sene önce gittigimiz konser yagmurdan dolayi iptal olunca en yakin yer oralardi. Oturup cay icmistik! Japon piyanistli bir jazz konserine gidip cay icmek bize düstü. Ne demisler kismet olmayinca dayak bile yenmezmis:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer ki Urla'da bekarken bir hafta sonu arkadaşın yazlığında kardeşimle geçirdiğimiz macerayı saymazsak hiççç gitmedim: ((
      O yaz sıcağında evden çıkmadığım için kendimi gitmiş saymıyorum!

      Çok merak ediyorum aslında ama kısmet olmuyor nedense.
      Rota da süpermiş, çizdim aklıma... Efes'e de gitmedim, Şirince'yi pek çok yerden duydum:((

      O zaman hissetmişsindir belki sen de, akşam hissettikleriminden bir nebze. Hala etkisindeyim desem yeridir.

      Neye niyet neye kısmet işte: )

      Sil
  4. Sana boool etkilenişli, güpgüsel zamanlar diliyorum canbecazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ececim, çok teşekkür ederim canım.
      Bak aklıma geldi, Bodrum kalesinden de akşam vakti etkilenmiştim: )

      Sil
  5. Dolmabahçe'de sufle nerede var? (bütün yazıda takıldığım noktaya dikkat çekerim! :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : )) Güldürdün beni.
      Dolmabahçenin ilk giriş kapısından gir, sağa doğru yürü, içerde sahil kenarında çay bahçesi var.

      Sil
  6. ben dolaştım o hallerini bilirim ve çok severim,o nedenle mümkün olduğunca hafta içi akşam gitmeye çalışıyorum,bu arada geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.

      Kesinlikle haftaiçi akşam vakti en güzel saatleri imiş.

      Ben de hala etkisindeyim!

      Sil