Sayfalar

2 Ağustos 2012 Perşembe

Vardır hayallerimin bir hikmeti...

Düşüncelerin insanları etkilediğinin farkındayım. Hatta insanın kendi düşüncesi sadece kendisini etkilemiyor. Düşüncesini söze dökmese bile bir şekilde yanındakini etkileyebiliyor.

Çok çok uzun zamandır hayalimdir Amerika. Bir o kadar uzak bir o kadar da içindeyimdir aslında o ülkenin. O kadar büyük olması ürkütmüyor gibi gözükse de gözüme, her New York fotoğraflarından korkmuşumdur. O kalabalık, o devasa binalar, times square, o meydanlar v.s... Ondandır hiç gözümde yok New York.




Zaten kozmopolit şehirler her zaman ürkütücü gelmiştir bana. O büyüklük arasında küçülüyorum, eriyorum.




Misal Paris, kaç kere gittim ama hiç aşka dair duygular uyandırmadı ruhumda, bilakis bir korku, bir tedirginlik, bir endişe. Kırmızı yanan trafik ışıklarında duran ,sonra yeşil yanınca da birden onca vespanın, onca arabanın trafiğe akışı ürküttü beni.  Sanki onca kalabalık içinden biri çıkacak da omzuma bir el atacak gibi ürkek gezindim sokaklarında. Akşamları sokaklar da yatan evsizler her dışarı çıktığımız da titretti dizlerimi. İşte tam tadını hiç yakalayamadım o havanın.


Çoğu insan için Amerika, New York demek olsa da ben California, San Diego peşindeyim.  Henüz oraları görmediğimden, belki de hakkında çok da fikir sahibi olmayışımdan bu kadar istek, bu kadar heves. Halbuki en kalabalık eyalatlerdenmiş California. Belki de yatların marinaya demirlendiği filmler etkiledi beni, yada on beş gün için bir yatta geçireceğim günlerin hayali etkiliyor beni. Kuzeyinden güneyine doğru yapacağım otobüs yolculuğunun hayalini düşlüyorum genelde. Genelde kiraladığımız yatta buluyorum kendimi çocuklarla.

Hepsi hayal, düş yada artık ne derseniz o.

Ama herşey hayallerle başlamaz mı? Bundan 10 yıl önce birisi deseydi ki "sen avrupadaki bir çok ülkeyi gezeceksin, hem de defalarca", "dalga mı geciyorsun" diye kızardım belki de. Ama işte birşeyler sebep oluyor da, kısmet oluyor yazgındakiler. Hiç ummadıkların, hiç beklemediklerin sunuluyor sana bir şekilde.



Çok hayalperestim evet, bunu kimsenin söylemesine gerek yok, farkındayım ama bir şekilde o hayallerim oluyorsa vardır bir hikmeti.
Vardır yaptıklarımın, yaşadıklarımın, söylediklerimin, davranışlarımın  bana bu şekilde geri dönüşünün bir nedeni.
Vardır hayallini kurduklarım için, bedenimde taşıdığım gözlerimin görmesine sebep, ayaklarımın istediğim sokakları arşınlamasına sebep, vardır bilemediğim ama bir şekilde kısmetime düşenlerde bir sebep.

Henüz nişanlıydık, bir muhabbet sırasında Şef bana "40 yaşıma gelmeden dünyayı dolaşmak istiyorum" demişti. Ben de o zaman çok  gülmüştüm: ) Tabii çaktırmadan. Bir tek ben değilmişim demiştim. Henüz yarılamasa da çeyrek etti turunu. Ettirdi turunu: )

Dün sabah Şef uyandı ve bana "gece rüyamda Amerika uçağındaydık, gidiyorduk" dedi. Hatta "uyandım, tekrar uyudum ama aynı rüya devam etti" dedi.
Diyorum ki düşüncelerimin söze dökülmeden karşı tarafa yansıtılması mıdır bu, yoksa gelecek tatilin bir işareti midir?  Biliyorum ki uzun uçak yolculukları pek Şef'e göre değil. Yine bilirim ki onun Amerika ile olmasını istediği ilişkileri filmlerden ibaret. Şef St.Petersburg peşinde, ben Califronia, o kadar uçlardayız. Fakat bir o kadar da yakınlardayız hayallerimizde. Herşeye rağmen, ikimiz de halimize nice şükürlerdeyiz.



Görseller netten alıntı.

8 yorum:

  1. Tanrı insana gerçekleşmeyecek bir şeyi hayal bile ettirmezmiş. Sen hayal kurmaya devam et Ayşegülcüm. Bir bakmışsın ki o gün bugün olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç öyle düşünmemiştim Lale abla, doğru walla, bak hiç boğazda yalı hayalı kuruyor muyum: )

      Yakındır o gün, hissediyorum yada garip avuntusu hissedilen: )

      Sil
  2. bak şimdi bana da en yakın zamanda gidecekmişsin gibi geldi :)
    en yakın zamanda inşallah , ve bir de hayallerimiz bizi hayata bağlayan ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın ama bence çok da yakın değildir Gonca!
      O kadar yolu hiç gözüm almıyor: ))) Şaka bi yana inşallah dıyelım.

      Sil
  3. uzaklığından sebep olsa gerek... yurtdışı hayallerimde hiç Amerika yok benim de... dediğin gibi kısmet... yolunuz açılmıştır belki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmet evet herşey, kısmetımızde ne varsa ınsallah hayırlısıdır dıye dua edelım: )

      Insallah dıyorum!

      Sil
  4. Hayal etmek güzel, hic birakma:)
    Amerika benim icin cok heveslendigim bir yer olmadi nedense.
    Sef ile gene de ortak alaniniz gezmek olmus, bu da güzel. Hic gezmeyi sevmeyen bir adam olsaydi ne yapardin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hıc bırakmam: )
      Ben liseden beri San Diego peşindeyim desem güler misin??? Amerika = San Diego for me: )

      Evet düşünsene evde oturmayı seven biri ile olsaydım: )
      Allah işini biliyor işte.

      Sil