Sayfalar

23 Ağustos 2012 Perşembe

Her bayram için bana sunulmuş bayram şekerlerim...

Cuma gününden 3 tepsi baklavayı yapınca/teyzeme, anneme, kayınvalıdeme/ ve bir kilo yapragı annem için sarınca biraz rahatladım. Aklımdakıleri bir bir bitirmek huzur veriyor sanırım. Ve baklava konusunda biraz pişmem lazım: )


Normalde ramazan bayramlarına arife günü akşamından, kayınvalıdemın evınde iftarı yaparak başlardık. Bayram sabahı evin erkekleri /abileri, eniştesi/ sabah namazı peşine bayram namazını kılar eve dönerlerdi, kalabalık kahvaltı sofrasında kahvaltımız yapılırdı, genelde tek sofra yetmezdı. İki sofra olurduk.

Fakat son bir iki bayramdır herkese bir haller oldu, arife gününden babaevlerine gelmemeye, bayram sabahı kahvaltılarını birlikte yapmamaya başladık. Sanırım büyüdükçe küçüldük. Kalabalıklaştıkça yalnızlaştık. Gereksiz, olmaması gereken beklentilerimiz arttı birbirimizden.

Neyse, bu bayramda işte böyle başladı. Biz yine kayınvalidemi tek bırakmamak adına arife gününden damladık eşimin babaevine. İftar sonrası görümcem eşlik etti bize ki çocuklarım halasını çok sevdiğinden bayram ettiler erkenden: )

Bayramın ilk günü eşimin tarafının ziyaretleri bitince, akşamı eve attık kendimizi. Ne varsa insanın kendi evinde var. Bir lokma yavan ekmek ye, yıne de kendı evınde ol düsturundan yola çıkarak yayıldık evdeki koltuklarımıza.  İkinci gün, üçüncü gün derken bayram bitti bile.  Fly ınn de uçakları seyrederek gidemediğimiz tatilin hayalini kurarak geçirdiğimiz birkaç saat ile bitirdik aslında bu bayramı.

"Bayram ziyaretlerinde evine gelenlere surat asanlara da ayrı hasta oluyorum. Yazmadan edemedim bunu da: ) Surat asacağına hiç açma kapını. Şimdi surat asılacak eve gitme de denebilir bu durumda ama kazın ayağı her zaman öyle olmuyor. Bazen birilerinin hatırı için, birilerinin kapısı çalınabiliyor."


Bayramları en çok çocuklar için seviyorum.Hani hep eski bayramlar diye söylenir, bazen dert yanılır, bazen hasretle anılır, bazen özlemle anlatılır ya, işte bunlara hasret olmasınlar istiyorum Semih ile Defne, her ne kadar istesem de bunu, biliyorum ki günümüzde mümkün değil eski bayramları yaşamak, yaşatmak. Lakin çocuklara bir mendil içinde biraz para ve şeker sararak vermek. Büyüklere çorap/gömlek hediye etmek, onları ziyarete gitmek, çok zor şeyler olmasa gerek.


Ağzımızın tadı bozulmadan nice güzel bayramlar geçirmek umuduyla diyelim.

Fotoğraflar da bu bayram ve her bayram için bana sunulmuş bayram şekerlerim. Yine binlerce kere şükürler olsun. 

18 yorum:

  1. Öp o şekerleri benim yerime de.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Olur: ) Bu akşam bir kaç öpücük var onlar bu çirkinler için: )

      Sil
  3. Bayramdaki babaevi adetinizi elinizden geldiğince bozmayın bayram şekerleri de büyünce babaevinde bayram etsinler, demeye gerek yok zaten siz bunu bilincindesiniz. Bizde eşimin babaevinde bayrama başlıyoruz sonra annemlere geçiyoruz bazı şeyler bizi zorlasada artık çocuk yetiştirmek birazda fedakarlık etmektir diye düşünerek birlik beraberliğimizi bozan unsurlara aldırmayarak, büyüklerimize saygı ve hürmetimizi eksik etmeyerek, gayret bizden, takdir Allah'tan diyerek, geleceğimizide düşünerek çocuklarımıza örnek olmaya çalışıyoruz.Her aile içinde oyunbozanlar var maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince ve eşimin hatırı için, çocuklarıma örnek olmak için yapıyorum herşeyi.
      Oyunbozanları da olduğu gibi kabul etmek gerekiyor çoğu zaman.

      Sil
  4. çocuklarımız da ileride aah o eski bayramlar diyecek bence.Geçmişe özlem var aslında bu serzenişte..
    en güzel bayram şekerlerini kapmışsın sen işte ;)
    3 tepsi baklava bir tencere sarma mı ? saygıyla selamlıyorum seni :)) şaka bir yana elimden gelmiyor da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen gün TV de Haldun Hürel aynısını söyledi. Belki de bu bayramları arayacagız ılerde.
      Onlar ömürlük şekerler inşallah: ) Bir tane de sen de var bilirsin tadını: =)
      Seviyorum Gonca ben bu uğraşları, pasta börek çörek yemekler falan. Güzel deşarj oluyorsun dene bak: )

      Sil
  5. Senin bayram şekerlerin herşeyden herkesden daha tatlı Ayşegülcüm. Bizim ev bayramlarda dolar dolar taşar yaza döndüğünden beri bir kısım tatil kaçamağı yapıyor ama yine de hatırı saylır bir misafir grubu ağırladık sevinçle memnuniyetle...

    Çook öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu sana o zaman. Ben çok severim kalabalık evleri. Kalabalık aileleri. Bence herşey kalabalık ile güzel.

      Allahtan annemlerin evleri biraz doldu taştı tadına vardık bayramın.

      Ben de öpüyorum sevgimle.

      Sil
  6. Ben de öpüyorum o şekerleri kocaman :))

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel anlatmışsınız. Değişen ve ağırlaşan yaşam koşulları maalesef bayramları, bizim bildiğimiz eski bayramlardan değişik kutlamayı gerektiriyor. İnsanlar özellikle İstanbul'da yaşayanlar üç gün kilometrelerce kapı kapı dolaşıp onca masraf edeceğime (çünkü çoğu yere eli boş de gidilmiyor.) tatile gide parayı orada yerim diyor. Üstelik bu sene bir de köprü çilesi vardı. Ama alışacağız başka çaresi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışırsak, yada alışmaya çalışırsak içinde bulunduğumuz durumu kabullenmiş olmaz mıyız?
      Sene de iki bayramımız var, hakkını vererek geçirmek nasip olsun diyelim : )

      Sil
  8. 3 tepsi baklava, 1 kilo yaprak okuyunca hafif bir şok yaşadım doğrusu:)
    Nazar değmesin sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen benden de maharetlisin bence, sıra sıra dizilmiş askerlerin tepsisi gözümün önünde: )
      Baklava işine iki bayramdır giriyorum ama yapa yapa pişeceğim sanırım. Var gözle görülür eksikliklerim: )
      Teşekkürler.

      Sil
  9. kuzum ellerine sağlık çok güzel yazı olmuş.
    surat asanlara bende kızıyorum, biz ne haldeyiz diyorum.
    tatlı dil güler yüz ne kadar güzel dimi.

    YanıtlaSil
  10. daha ne yapacaksın maşallah tebarekeallah dolma sarmak ayrı zanaat baklava acmak daha da ayrı zanaat... Sevgilerimle

    YanıtlaSil