Sayfalar

22 Ağustos 2012 Çarşamba

Bugün günlerden Turgut Uyar...



Bayram sonrası yazım da var elbet lakin bugün günlerden Turgut Uyar günü benim için.

Turgut Uyar'ın yeri bende bir başkadır. Bir başka severim o'nu, bir başka özümserim şiirlerini, bir başka içerlerim yazdıklarını. Satırları bir başka aleme götürür beni.



ACIYOR

Mutsuzlukdan söz etmek istiyorum
Dikey ve yatay mutsuzluktan
Mükemmel mutsuzluğundan insansoyunun
Sevgim acıyor

Biz giz dolu bir şey yaşadık
Onlarda orada yaşadılar
Bir dağın çarpıklığını
bir sevinç sanarak

En başta mutsuzluk elbet
Kasaba meyhanesi gibi
Kahkahası gün ışığına vurup da
öteden beri yansımayan
Yani birinin solgun bir gülden kaptığı frengi
Öbürünün bir kadından aldığı verem
Bütün işhanlarının tarihçesi
sevgim acıyor

Yazık sevgime diyor birisi
Güzel gözlü bir çocuğun bile
O kadar korunmuş bir yazı yoktu
Ne denmelidir bilemiyorum
sevgim acıyor
Gemiler gene gelip gidiyor
Dağlar kararıp aydınlanacaklar
Ve o kadar

Tavrım bir çok şeyi bulup coşmaktır
Sonbahar geldi hüzün
İlkbahar geldi kara hüzün
Ey en akıllı kişisi dünyanın
Bazen yaz ortasında gündüzün
sevgim acıyor
Kimi sevsem
Kim beni sevse

Eylül toparlandı gitti işte
Ekim filanda gider bu gidişle
Tarihe gömülen koca koca atlar
Tarihe gömülür o kadar

10 yorum:

  1. çok beğenirim Turgut Uyar'ın o derinden gelen sözlerini..
    bayram maceralarını geciktirme merakla bekliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir başka işte!

      İnşallah yarın yazacagım: )

      Sil
  2. Benim için artık biraz da sen demek ne güzel. Hep başucumda açıp bir şiir okuyorum aklım geldikçe... O kadar güzel bir duyguki bence herkesin baş ucunda olmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum işte buna: )

      Kesinlikle, gerçi çok kimse okuyunca, dilden dile düşünce de biraz kıskanıyorum, keşke bu kadar kişi bilmese diyorum, kendimce bencillik işte: (

      Sil
  3. "sevgim acıyor"
    çok çok güzel, ben şiiri çok severim ve ara ara "duyulurmu bilmiyorum ama" ihtiyaç duyarım sanki, düşündürür beni, yormadan.
    Bayramını kutlar sevgiler sunarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyaç olmaz mı, hele ki sevdiğin şairse, hele ki sen de birşeyler hatırlatıyorsa daha da duyulur.

      Ben de kutlarım geçmiş bayramınızı, nice bayramlara inşallah.

      Sil