Sayfalar

31 Ağustos 2012 Cuma

Babam ve kalbim!

"Kalbim, göğsümde salıncak gibi sallanıyordu."

Doktorun "kim görmek istiyorsa görsün" sözleri o an dizlerimi nasıl titrettiyse hala ayağa kalktığımda dizlerimin bağı çözülüyor. Hala o titreme dizlerimde.

Babamın kalp sorunu yıllardır devam ediyordu aslında ama bu kadar ilerlememişti. En son aşamada kalp yetmezliği, vücudunun şişmesine, o şişkinliğin nefesini kesmesine neden olmaya başladı son zamanlarda. Ritim bozukluğundan dolayı takılan kalp pili, kalp atımlarını düzene soksa da kalp kanı pompalamadıkça sorunlar devam ediyor.


"kendimi pek iyi hissetmiyorum, gelin" demesi ile yanına gittiğimizde kan ter içindeydi. Başı dönüyordu. Ben terini sildikçe boncuk boncuk ter kaplıyordu her yerini.
Hani uzakta olsan göz görmeyince daha mı az olur hislerinin yoğunluğu bilmem ama göz görünce, kollarındaki baban olunca sen sen olamıyorsun o anlarda. İçin gidiyor. Elinden hiçbirşey gelmiyor oluşu seni daha da hırçınlaştırıyor. Daha da sakinleştiriyor. Düşünemiyorsun.
Üç gün iki gece yoğun bakım önünde tükendim/k. Bildiğim tüm dualar üç gündür dilimden düşmedi. Sanırım hayatım boyunca bu kadar çok dua etmemişimdir.

Ben babasızlığı eşimle tanıdım. Hala der "babam aklıma geldikçe içim sızlar" diye. Sonra eniştemin ölümü ile daha da derinden hissettim. Hani hep derim, ne kadar kötü olursa olsun bir babanın gölgesi yeter. Yeter ki yanında olsun. Biliyorum ki herkesin babası/anası kendine özel, kendine güzel. Babam için burada methiyeler dizecek değilim, anladım ki babamı sandığımdan daha da çok seviyormuşum, anladım ki benim için sandığımdan daha özelmiş. Ve yine bilirim ki ne gelirse Allahtandır.

Dün odasına çıktı, artık yoğun bakım önünde değiliz ve Allah'a binlerce şükür içindeyiz. Şimdilik tek duam Allah bugünümüzü aratmasın ve tüm hastalara şifa versin.

Babamı yoğun bakıma alan Serhat doktor, babamın tabiri ile "o gözlüklü doktor" ne diyebilirim ki sana. Henüz yolun başındasın belki de,  inşallah çok iyi yerlere gelirsin. İnşallah bahtın, yolun açık olur. Yoğun bakımdaki hastalar için çırpınışlarının, çabalamalarının karşılığını alırsın.

40 yorum:

  1. Ayşegülcüm binlerce kez geçmiş olsun yeniden. Adam damdan düşmüş, bana doktor değil damdan düşen birini getirin demiş. O anları bilirim ne zordur ne dayanılmazdır. İnşallah son olsun, görmemişe dönün.

    Çok çok öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAğol Lala ablacım.
      Doğru demişsin walla. Allah sabır versin bu durumda olanlara.

      İnşallah.

      Sil
  2. çok geçmiş olsun... bir kız evlat için anne başka ama baba bambaşka bişey. Allah başımızdan eksik etmesin onları. bir gün gelip ayrılmamız gerektiğinde de bize dayanma sabrı versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      İnşallah, herşey Allahtan.

      Sil
  3. gözlerim doldu. Allha kimseye babasızlığı yaşatmasın çok acı çok iyi bilirim.
    2,5 yıl oldu bırakıp gideli. Allah babanıza sağlık ve uzun ömür versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ( Allah sabır versin.

      Gerçekten kötü bir durum, insanın sevdiklerini kaybetmesi ama herşey bizler için değil mi?

      Amin. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. çok geçmiş olsun , merak etmiştim bir kaç gün blogta yazılarını göremeyince :(
    acil şifalar dilerim.Allah kimseyi ayırmasın anne babalarından..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gonca. Bu sabah geldim şirkete.
      Amin , inşallah diyelim.

      Sil
  5. Yazdıkların beni derinden etkiledi. Çok büyük geçmiş olsun. Hastane koridorlarında babamın hayata dönmesi için yalvardığım günler hala dün gibi aklımda. Allah gani gani ömür versin, sağlık versin babana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      İşte o günleri üç gündür yaşadım. Çok kötüydü, seni çok iyi anlayabiliyorum.
      Amin.

      Sil
  6. Çok gecmiş olsun. İnşallah daha sağlıklı olur artık.. Acil şifalar dilerim
    Herşeyin ilacı dua'dır. Ve de zaman
    Bool bol oku..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEşekkürler.

      Sanırım inanarak dua etmek lazım. Allah dualarımızı kabul etsin.

      Sevgiler benden de.

      Sil
  7. Büyük geçmişler olsun. Derdi veren dermanını esirgemeyecektir inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecem nerelerdesin sen, mail de attım ama cevap yok: (

      Çok teşekkür ederim. İnşallah tüm hastalara şifa verir rabbim.

      Sil
  8. Acil şifalar. Umarım en kısa zamanda toparlanır. Hepinizin desteği, morali çok önemli.

    YanıtlaSil
  9. çok geçmiş olsun.Allah tez vakitte şifasını tamamlasın ve daim etsin inşallah...

    YanıtlaSil
  10. çok geçmiş olsun , Allah bir daha yaşatmasın, umarım şuan daha iyidir.Seni ve özellikle eşini iyi anlıyorum.Bende küçücükken babasız kalanlardanım :( bende hep keşke derim keşke ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ( Çok teşekkür ederim.
      İnşallah.

      Sil
  11. Canım yogun bakımdan çıkartılmış olmasına çok sevindim inşallah tez zamanda da eve çıkar seni çok iyi anlatmaktan öte neler yasadigini hissettiğini biliyorum . Dualarimdasin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de buna seviniyoruz. Şimdilik daha iyi çok şükür.
      Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Gecmis olsun inşallah biran önce iyileşir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah.

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun, Allah bir daha göstermesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah Nurşen abla.

      Sil
  14. çok geçmiş olsun. umarım en kısa zamanda toparlanır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah.

      Sil
  15. Geçmiş olsun Ayşegül. Umarım en kısa zamanda hastaneden çıktığınız,evinizde huzurla,sağlıkla babanın dizinin dibinde biraraya geldiğiniz günler de gelir. Geçen yıl bugünler biz de annemin hastane günlerine başlamıştık. Bizi tanıyamadığı günler, yoğun bakım günlerinin ardından bir ayın sonunda evimize dönebilmiştik. Çok şükür şimdi dediğin gibi gölgesinin bile yettiği evimizde eskisi gibi olmasa da sağlıkla yanıbaşımızda. Sizin için de bu günlerin biran önce geçip gitmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah. Tüm iyi ve güzel dileklerin için çok teşekkürler.
      Senin/sizin için de çok sevindim. Allah bugünlerimizi aratmasın.

      Sil
  16. Çok geçmiş olsun, derler ya Allah oralara(hastanelere)düşürmesin, oralarsız da etmesin. Bundan sonrası da iyi, özenli bakım ve moral ister. Allah sağlıklı uzun ömürler nasip etsin, başınızdan ayırmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah. Moral, stressiz yaşam dediğin gibi çok önemli.
      Amin.

      Sil
  17. Canımmmm, çok geçmiş olsun; o duyguyu iyi bilirim. Tekrar etmesin inşallah ...
    Sevgiler kocaman ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah canım.
      Sevgiler: )

      Sil
  18. Çok çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  19. Cok cok gecmis olsun Allah boyle.seyler yasatmasin insallah hayirli gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah...

      Sil
  20. 2 sene önce babam çok ciddi bir kalp krizi geçirdi. 4 aylık bebeğimle sabahtan akşama kadar yoğun bakım önünde beklediğimiz günler geldi aklıma yazını okuyunca. Allah şifa versin babacığına, inşallah şimdi çok daha iyidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ( Çok teşekkürler canım, şimdilik iyi babam, biraz kendi dikkat ediyor, biraz ilaçlar derken düzeldi. Çok şükrediyorum bugünlerimize...

      O günlerin ne kadar zor olduğunu bilirim.

      Sil