Sayfalar

18 Temmuz 2012 Çarşamba

Yenidir hissetmelerim...

Dediğim gibi ben dünyadaki şanslı kişilerdenim. Neye göre kime göre sorgularsanız, tabii ki kendime göre. Bu şans durumum sadece dünyalık mı onu bilmiyorum ama umarım her iki tarafta da gönlüme gore olur hayatım.



Bazen "cok ıstedıklerım", "nasıl yapacagım" dıye dusunduklerım olur. Hatta hemen hemen her an böyle düşünürüm: )  Hatta "bunu ben asla içinde bulunduğum koşullarda yapamam" dedıgım anlar cok olmuştur. Koşulların değişme imkanı da neredeyse imkansızdır.
Sonra birşeyler sebep oluyor ve ben imkansız dediğim şeylere bir bakmışım kavuşmuşum. Böyle bir kaç olay yaşadıktan sonra anlıyorum ki bu hayatta "imkansız" diye birşey yok. Gerçekten yok. Olsaydı ben de vukuu bulurdu inanın.

Allah istedikten sonra birşeyleri sana sebep edebiliyor. İşte belki de kullar tarafından önüme tepsi ile sunulmasına izin vermediğim, imkansız diye nitelendirdiğim şeyler bana rabbim tarafından altın tepside sunuluyordu. Sunuluyordu sunulmasına da, bu kadar cömert davranılmış ben, ne kadar ne yapıyordum? Nasıl şükrediyordum? Tamam dilden ve kalpten şükretmeyi ihmal etmiyordum ama o kadar. Gerisi koskoca bir boşluk. O boşlukta debelenerek ilerliyor ve sonunda sanırım bir duvara tosluyordum, hem de en sert biçimde. Her toslamamda ruhumun ve bedenimin kırılmadığı gibi şükretmem için başka nedenlerde çıkmış oluyordu.

Bazen çocukluk edip elimdekilerin farkına varmadan çok serzenişlerde, isyanlarda, şikayetlerde de bulundum. Ben şikayet ettikçe, isyan ettiğimi değiştirme çabasına tutuldukça, elimdekilerin ne büyük nimet olduğunu bana başka taraftan gösterildi.
Misal bundan 1,5 ay önce,  11 yıldır çalıştığım şirketteki istifamın kabul edilmeyişi, şimdilerde başka bir şükür nedenim.

Şikayet etmemeyi, sızlanmamayı öğrendim. Herşeyi istemenin "dua" ile "güzel edilen dua" ile olduğunu öğrendim. 
Bunu öğrenmem belki yıllar önce oldu ama iliklerime kadar hissetmem yenidir.

12 yorum:

  1. Bana dua edin icabet edeyim diyen bir rabbimiz var biz istemesini bildikden sonra o muhakkak verecekdir.ayrıca (la yeruddul kadere illeddua) kader hiç bir şey ile değişmez dua ile değişir.allaha emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem der ki; Allahın hazinesi bol, yeter ki istemesini bilin.

      Siz de...

      Sil
  2. Ne mutlu sana:)Pek çok şey düşünce gücüyle ve yürekten inanma ile ilgili bence de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de... Sanırım duyuluyoruz bir şekilde.

      Sil
  3. canım, şansın hep açık olsun..
    duanın açmayacağı ama içten edilen duanın açmayacağı kapının olmadığını düşünenelerdenim :)
    sevgiler,
    zeynep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş.Zeynep. Hepimizin...

      Bence de dua tüm kapıları açıyormuş.

      Secgiler: )

      Sil
  4. Bugün, benzer hislerdeydim, yazdım sonra seni okudum şaşırdım.
    Sana şiddetle, benim de dün tavsiye üzerine alıp okumayı tamamlamadığım bir kitap önermek istedim. Mutlaka okumalısın, seveceksin.
    Beki İkala Erikli, Meleklerle Yaşamak.
    Sonrasını konuşuruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam, aksama almaya calısacagım. Okurum, konusuruz.

      Sil
  5. Çok güzel bir düşünce şanslı olduğunu düşünmek, böyle pozitif düşündükçe hep güzel şeyler olur bence de :)

    YanıtlaSil
  6. ne kadar hoş benim de öyle olmuştur hep, istediğim şey çoğu zaman olur ,istemediğim şeylerde olmaz. ben de hep çok şanslı olduğumu düşünmüşümdür. ne kadar güzel ki aynı düşüncelere sahibiz:)

    YanıtlaSil