Sayfalar

11 Temmuz 2012 Çarşamba

Öteden beriden böyleyiz

Sanattan öyle aman aman pek anlamam. Çok yüzeyseldir bilgim. Gözüme güzel geldiği için güzeldir. Mesela ortaokulda dönem ödevini resim dersinden almam ile tanışmıştım Osman Hamdi bey ile. Ortaokula kadar bilmezdim kimdir nedir.
Bir resim sergisinde tablonun içine düşerek izleyenlerden / inceleyenlerden olamadım şimdiye kadar. Sanırım ilgi ile alakalı. Ressamları hayat hikayelerinden / kitaplarda okuduklarımdan bilirim genelde, bir de çok bariz ünlü olmuş tablolarından.

Paristeki bir resim sergisinde tabloya bakan adamın "ışığı şurdan yansıtmış, burdan başlamış tabloya" yorumlarına öylesine baktım, baktım, baktım ve tabii ki anlamadım, ressamın tablosuna neresinden başladığına? Bana yansıyan sadece çok güzel olduğudur tabloların.

Ben ne kadar bu konuda cahil isem, Şef de bir o kadar bilgili, sanattan anlar, kim kaç yılında ne yapmış, nasıl hangi duygu ile tabloları yapmışına kadar, sanatçının hayat hikayesine kadar bilir. Geçenlerde Semi'nin blogunda The Great Masters Sergisinin yazısını gördüm. Hadi dedim bir hoşluk yapayım, herşeyi /güzellikleri sadece adamdan beklemeyeyim, bir sergi ısmarlayayım da gözü gönlü açılsın: ) Hatta çocukları da götürelim ki ilerde anaları gibi Leonardo / Raphael / Michelangelo ve Donatello'nun sadece çocukluğum boyunca izlediğim Teenage Mutant Ninja Turtles olan çizgi film karakteri  olduğunu sanmasınlar. Yavaş yavaş içine girsinler. Sanat ile ilgili / bilgili olsunlar. Hatta Semih kardeşine binbir telkinde bulunarak "kardeş bak sergide çok sesli konuşmak yok" demeye, sonra da bana dönüp "anne neden konuşmayalım" diye sormaya başlamıştı ki Şef'in Mısır'a iş seyehatine gideceği bilgisi geldi.
Ve pazartesi akşamı gitti. Evlendiğimizden bu yana Şef için birşeyler yapayım diye attığım adımın ayağıma dolanması ile kalakaldım. Temmuz sonuna kadar açıkmış sergi. Kimbilir belki de kısmet olur da gideriz.

Ve Semih, canım oğlum. Bu kadar ince/ bu kadar düşünceli/ bu kadar bilmiş olmak zorunda mısın? Daha üç yaşındasın.

Mısır'a gideceği belli olan babasına "lütfen piramitleri görmek istiyorum, beni de götürür müsün?" demesi,

İstanbul'un tıkanmış haldeki trafiğinde dışarda olmamız ve "anne bu araba trafiği, insan trafiği değil, iyi ki bu araba trafiğinde ambulansta hasta değiliz" demesi,

Ananesine sabahları giderken bahçedeki çiçeklerden toplayıp "ananem çiçekleri görünce çok mutlu olur" demesi...

Ne deyim ki sen mutlu ol o hepimize yeter...

Dün sabahtan Defne'yi doktora götürdüm, ateşlendi hem de çok ateşlendi, salgın varmış etrafta. Günde en az 10 çocuk bu salgından dolayı geliyor dedi doktor. Ateş ile başlayan, vucutta su çiçeği tarzında benekler, döküntüler çıkartan bir hastalıkmış ve sebebi de sanırım içme suları imiş. Ve işin kötüsü bulaşıcıymış. Boğazda başlayıp bağırsak parazitlerine kadar gidiyormuş sonucu.

Ve Semih'e bulaştı bile. Dün akşamdan beri ikisi de ateş gibi yandılar. Bu sabah biraz daha iyiler ama insanın içi gidiyor iki yavrusu da ateş içinde uyuyamadığında...

İşte biz öteden beriden böyleyiz. Halimize nice şükürdeyiz.

18 yorum:

  1. çok çok geçmiş olsun .. Yüzümde gülümseme ile okumaya başlamış Semih'e maaşallahlar çekiyordum ki önce Defne sonra Semih ateşlendiyi okuyunca üzüldüm :((
    İrem de geçen hafta ateşlendi onun ağız içinde yara ve kızarmalar oldu :( umarım çok çabuk iyileşir kuzular..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca halimize şükrediyorum çünkü doktorun diğer çocuklardan çektiği fotoğrafları gördüm, çok kötü idi.
      Belirtilerinden biri de ağız içi yaraları imiş zaten. Doktoru Defne'ye bir sprey verdi ağız içine üç defa sıkıyoruz günde.

      Umarım tez zamanda toparlanırlar.

      Teşekkürler canım.

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun. Tez zamanda evlerden, bebelerden uzaklara gitsin inşallah. Çok canları yanmadan, hırpalanmadan atlatırlar inşallah. Biliyorsun bizde de var aynı durum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. İnsanın canını sıkıyor haliyle, çok da üzülüyorsun...

      İnşallah tez zamanda kurtuluruz hastalıklardan da eski keyfimize döneriz.

      Tekrar çook geçmiş olsun...

      Sil
  3. Öncelikle çok geçmiş olsun. Yaz salgını desene...
    Sergiyi boş ver, nasılsa temmuz sonuna kadar devam ediyor. İş önemli sonuçta.
    Ben de giderim sağa sola ama sanattan çok anladığımdan değil. Üniversitedeyken ev arkadaşım grafik bölümündeydi, onunla çok sergi gezerdim. Sonrasında o okulda kaldı master, doktora derken ben de onunla birlikte sanat çevresinde çok bulundum.
    Çok bilmiş Semih`i mıncıkla benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın, demin annem ıle konustum, bıraz daha ıyıcenelermıs...
      Ekmek parası ıste: ) O değil de kırk yılda bır guzellık yapalım dedık, o da olmadı...

      Mıncıklarım eve varayım da: )

      Sil
  4. Cok gecmis olsun umarim ben bunu yazdigimda coktan iyilesmis olurlar.100.uyen ben oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür iyiler bugün biraz daha, teşekkürler.

      Evet oyle olmuş: ) Özelleştin bak: )

      Sil
  5. Şimdi okudum postunuzu çok gecmis olsun umarım hemen iyileşerler ... Cocuklar hiç hasta olmasın yaa o küçücük bedenler kıyamiyorum hiç birine ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hıc kıyamıyorum, hele kı ateslenınce gozler yanaklar kıpkırmızı oluverıyor. Allah dermansız dert vermesın bunlarla gecıstırsın dıyelım.
      Teşekkurler...

      Sil
  6. Gerçekten de 3 yaşında böyle laflar ediyorlar mı, çok küçük değil mi!? Maşallah:) Geçmiş olsun çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok küçük ama Semih'in algıları cok acık. Her çocuk boyle olmayabılır. 2 yaşında yasadıgı tum olayları hatırlar ve anlatır: )
      Cocuklar ne verırsenız onu alıyorlar, bır guzel ısleyıp sıze gerı sunuyorlar. Ondandır ne verebılırsek verelım...

      Alya'ya bakındım bıraz, cok tatlı maşallah.

      Teşekkürler.

      Sil
  7. şükür bugünümüze evet en güzel dua bu sanırım.. allah beterinden saklasın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, dermansız dert vermesın dıyorum her defasında ve sukredıyorum.

      Sil
  8. tatlım blogunu bu gün keşfettim.çok samimi gözüküyor.sizi izlemeye aldım.bende beeklerim.allaha emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözüktüğü gibi diyeyim o zaman;)
      Siz de. Teşekkürler...

      Sil
  9. ay kıyamam ya... Allah'ım sağlıklarını eksik etmesin ikisinin de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Şimdi çok şükür iyiler...

      Sil