Sayfalar

7 Haziran 2012 Perşembe

İyi ki doğmuşsun kızım...

Keyfine pek düşkün, keyif insanı, candan, cilveli, nazlı, kıskanç, titiz, tertipli, cazgır, minicik, kendinden 14 ay büyük abisinin kıskançlıkla sataşmalarına maruz kalan, abisini kışkırtan sonra da numaradan ağlama ayakları yapan güzel kızım...

Bugün 2 yaşını bitiriyor...



İsim düşünürken ben Şevval olsun istedim, babasına aklına geldi Defne. Yaz kış solmaz Defne'nin yaprakları... Abisi gibi çift isimli oldu...
Adı gibi güzel olsun. Güzel günler beklesin onu, kızsın, bağırsın, söylensin, ağlasın, gülsün ama içine atmasın, susmasın. Geç kalmasın yaşına, koşarak yaşayıp önüne de geçmesin yaşının. Günü yaşasın, heyecanlansın, heyecanı yüzüne yansısın. Kaygılansın, telaşa düşsün ama yılmasın. Korksun ama korkmasın, dengesini kendi kurabilsin. Cesaretini kendi biçsin. Kendi dengesindeki dengesizliklerle başa çıkabilsin. Güçlü olsun, kolu kanadı kırıldığı anlarda limanı herzaman en sevdiği olsun.

İyi ki benim kızımsın, yüzüne her baktığımda kendimi buluyorum sende, yeniden büyütüyorsun beni.

Seni çok seviyorum.


Destana göre, Yunan Deniz Tanrısı Peneus'un kızı Dafni'ye, Apollon aşık olmuştur. Dafni'ye umutsuzca aşık olmasının nedeni, aşk tanrısı Eros'un oklarından birine hedef olmasıdır.

Apollon aslında çok iyi bir okçudur ve kendiyle övünmeyi çok sever. Birgün kendisi gibi iyi bir okçu olan Afrodit'in oğlu genç Eros ile karşılaşır ve onun okçuluk kabiliyeti ile ilgili alaycı sözler söyler. Buna karşılık, Eros öç almak ister ve iki ok hazırlar. Biri altın suyuna batırılmıştır ve saplandığı kişiye tutku ve sonsuz aşk verecektir. Diğer ok ise saplandığı kişiyi aşk ve tutkudan tamamen uzaklaştıracaktır. Altın ok Apollon'un kalbine saplanır ve Dafni'ye umutsuzca aşık olur. Fakat ne yazık ki diğer ok Dafni'nin kalbine saplanmıştır. Dafni, Apollon'dan sürekli kaçar ve aşkını reddeder.

Bir gün Dafni yine kaçarken Apollon'a yakalanır ve babası
Yunan Deniz Tanrısı Peneus'dan yardım ister. Peneus, Dafni'yi Defne
ağacına dönüştürür ve Dafni sonsuza dek Defne ağacı olarak kalır.

Apollon ise, Defne ağacından aldığı yapraklarla kendine bir taç yapar ve bu tacı başından hiç çıkartmaz. Tüm Apollon heykellerinin başında gördüğümüz Defne yapraklarından yapılmış tacın sebebi budur.

8 yorum:

  1. allah iki yavrunu da bağışlasın,bahtları güzel olsun...

    YanıtlaSil
  2. minik Defne 'mizin doğum günü kutlu olsun .Yeni yaşı tüm güzellikleri beraberinde getirsin ona .
    kızına mesajın da , Dafni ve Apollon'un öyküsü de duygulandırdı beni, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ay kıyamam zilliye bak ne tatlı çıkmış:))
    Nice mutlu yıllar şevvale, Önce sağlık, sonra tüm mutlulukları diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. Mükemmel anne
    Hayatındaki her hazzı evlatlarına göre ayarlamış, duyarlı anne,
    Önce seni kutlarım.
    Dünyamıza mis gibi yetişeceğine emin oldum iki yavru kazandırdığın için.
    Defne kuzuya ve abiciğine, mutlu, huzurlu, sağlıklı, analı-babalı, başarılı, kendiliğinden gelen mutlulukların çoook olduğu bir ömür diliyorum.
    Sağlıcakla kalın, mutluluğunuz daim olsun.

    YanıtlaSil
  5. İsmi gibi olsun, başlara tac olsun... Sağlıkla, keyifle yaşasın... Başarı ve sevdikleri yanına yoldaş olsun. Annesi babası tüm sevdikleri hep füzel günlerini görsün.

    Nice yıllara yaşlara

    YanıtlaSil
  6. Nice güzel yıllara!
    Doğum günü partisi yok mu?

    YanıtlaSil
  7. nice yaşlara ne kadar şeker ve güzel bir hanımefendi
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. çok duygulu bir hikaye..
    kızına nice yıllar!

    YanıtlaSil