Sayfalar

23 Mayıs 2012 Çarşamba

Tatlı/tuzlu

Hafta sonu annemin misafirleri içindi.

Tulum peynirli, dereotlu tuzlu kurabiyeler on numara çıktı: )
Tarifini sarımutfak'tan almıştım. Eğer ki dereotu sevenlerdenseniz deneyin derim. Bu ölçüler ile 2 tepsi çıkıyor. Bir tepsiyi daha fırına koymadan baba-oğul pişen tepsidekileri bitirmeyi başardılar: )


Malzemeleri;

2 adet yumurta
1 su bardağı erzincan tulum peyniri / benim aldığım tulum peynirinin üstünde "yağlı tulum peyniri" yazıyordu.
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı oda ısısında tereyağ
3 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartmatozu
bol dereotu
1 tatlı kaşığı tuz
un
üzeri için çörekotu

YAPILIŞI:

Derin bir kaba yumurtalardan birini kırın,diğerinin beyazını katıp sarısını ayırın.Yumurtalara ufalanmış tulum peyniri, sıvıyağ, tereyağ, yoğurt, ince kıyılmış dereotunu ekleyin.
Unu ,tuz ve kabartma tozunu eleyerek karışıma katın.Unu yaklaşık 3-3,5 su bardağı kadar kullandım ele yapışmayacak bir hamur elde edince hamurdan portakal kadar parçalar koparıp oklava ile yarım cm. kalığında açın kalıplarınızla kurabiyeler çıkarın.Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpip 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyetolsun.






Yanına da evimizde yine tutulan tatlılardan muhallebili elmalı tatlı: )


12 yorum:

  1. nefffisss görünüyor :) ellerinize sağlık deneyeceğimdir bunu :))

    YanıtlaSil
  2. tatlı kurabiyeden çok tuzlusunu severim ellerine sağlık nefis olmuşlar..

    YanıtlaSil
  3. Şahane görünmekteler. Hele o kurabiyeye bittim bittim ,-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ecehan, sen daha güzelini yaparsın bilirim: )

      Sil
  4. Dereotu severim, tuzlu kurabiye de severim. Denemem lazım bu tarifi:)
    Annem dereotlu, peynirli kek yapardı, ne lezzetli olurdu! Aklıma geldi şimdi:)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene derim, bir de Semih ile yaptık desem, Defne uyur iken. Dediğin gibi olacak bu iş: )

      Sil
  5. tulum peynirli tuzlu kurabiye mi dedin sennn

    YanıtlaSil
  6. Afiyetolsun,beğenilmesine sevindim:))
    ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne beğenmek. Bir de görümceme yaptım: ) Çok sattım bu tarifi: )
      Ellerinize sağlık.

      Sil