Sayfalar

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Red Kit İstanbul'da...

Gölgesinden hızlı silah çeken yalnız kovboy "Red Kit" sadık beyaz atı Düldül ve sevimli köpeği Ren tin tin ile beraber suçluların ve adaletsizliğin amansız düşmanını benim zamanımın ve benden önceki zamanların jenerasyonları mutlaka biliyordur, mutlaka okumuşlardır, izlemişlerdir. Ben küçükken teyzemin oğlu alırdı tommiks, red kit çizgiromanlarını, ben de ondan kalanlar ile yetinirdim : )

Hafta sonu Taksimde Yapı Kredi Kültür Merkezi'nde "Red Kit İstanbul’da" sergisi vardı. Çocuklarla gittik: ) Onlar da bilsin etsin, okusun, görsün...

Suçluları temsil eden Dalton kardeşler; Joe, William, Jack ve Averel ve diğer unutulmaz karakterler Kalamiti Jane, Billy Kid, Yargıç Roy Bean, Jesse James, Akbaba, Posta arabası sürücüsü Hank ve Cenaze Levazımatçı'sı hepsini yapmışlardı.


Bunlar benim aranan çocuklarım: )

 


Aranıyor ilanlarından sonra salondan giriş yapılıyor: )
























Sergide, orijinal çizimler, karakterlerin oluşum süreçleri, çizgi roman endüstrisinin gelişimi, Lucky Luke -orjinal adı-evreninin perde arkası, Red Kit'e özgü dünya görüşü ve korsan çizimli albüm kapaklarından İzzet Günay-Sadri Alışık'lı sinema afişlerine kadar Red Kit'in Türkiye macerası çizgiromanları-tabloları vardı.


8 yorum:

  1. red kit severek izlediğim çizgi filmdi...
    ama...tommiks,teksas...
    çocukluğumun kitapları:)
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benım de, teyzemin oğlundan çalardım okuduklarını, gizlice yerine bırakırdım ki anlamasın: )

      Sil
  2. Nasıl kıskandım şimdi anlatamam!
    Çok isterdim gerçekten, çocukluğumun kahramanı:)
    Sergi ne zamana kadar devam ediyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi, kıskanma 17 Haziran'a kadar devam ediyormuş.

      Benim de: ) Hele ki avarel ve cenazecinin mezurası: )

      Sil
  3. Red-Kit'i çok severim. Hatta tüm yan kahramanlarını da , Kalamiti, Avarel v o salak Rin tin tin.

    Bu taşınma beni mahvetti ya, sosyal yaşamımı etkiledi.Bir sürü sergi kaçırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lale abla henüz bitmedi, gidersin bu sergiye...

      Ben üç senedir sergileri / konserleri kaçırıyorum sen yine iyisin... Yeni yeni başladık bakalım çocuklarla biz de.

      Sil
  4. Ne severim Red-Kit'i hala izlerim keyifle çocukken bakardım gerçekten gölgesinden hızlı mı diye çocuk aklı işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep bence git gör derim, mutlaka duvarda asılanları oku. Öyle heyecanlanıyor ki insan...

      Ben de hep kaçak göcek okuduğumdan çok sevdim, sonra sabah erkenden kalkardım izlemek için: )

      Sil