Sayfalar

8 Mayıs 2012 Salı

Postun içeriğini görselle bastırma çabası...

Zaman çok ama çok hızlı ilerliyor. Zamanla yarış halinde gibi hissediyorum kendimi...


Hafta sonundan beri çok büyük bir sınav veriyorum. Bundan beş yıl önce filandı, işimle ilgili genel ve -bana göre- zor bir sınava girmiştim ve kaybetmiştim. Sinirden ve sonucu hazımsızlığımdan vucudumda pul pul döküntüler çıkmıştı. Bakalım bu sınav sonucu nasıl olacak...

Artık tabiri tam yerinde olacak ama eşşek kadar olmuş Semih'in -3 yaşında- tuvalet eğitimi ile kafayı yemek üzereyim. Herşeyi yapan, bilen, okuyan, yazan çocuk çişini söylemekten aciz...

Etraftakilere göre ben çok acele ediyorum, henüz kaslarını kontrol etmeyi bilmeyen bir çocuğun üstüne gidiyorum ama bana göre öyle değil walla...
İşine gelince çok güzel söylüyor ama bir şeye odaklanınca sanki dünya ile ilişkisi kesiliyor... Dışarıya tüm duyularını kapatıyor, taa ki ben yanağına bir öpücük kondurana kadar: )

Bugün 4.günümüz, bakalım ne zaman tam anlamı ile sonuçlanacak. Dünden beri annem uğraşıyor evde... Ben de bir iki saatte bir sonuçlar için arıyorum, nolmuş ne etmiş diye: )

Sanırım çalışmalar sonuç vermeye başlıyor, dün gece çişim var diye yanıma geldi. Bez bağlamıştım ne olur ne olmaz diye ama yapmadı bezine, yanıma gelip söyledi.
Sabah da bezini görüp "anne sen beni Şevval mi sandın da bez bağladın" dedi. Ama zorla tuvalete götürdüm, böyle de bir çelişik ruh hallerindeyiz...

Çocuğum gece çişini söyledi diye güne gülümseyerek başlayacağım kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi: )

Önce Defne ile birlikte öğreteyim dedim ama baktım olacak gibi değil, Defne bir sonraki eğitim programına kaldı. Bir yaş önceliğini abisine vermek zorunda kaldı. Anlayacağınız hafta sonundan beri bu güzelim havada evde çiş eğitimi bile başbaşaydım. Cuma gününe kadar Semih efendinin sonucuna göre, ikinci eğitim grubumuz Defne hanım ile açılacak...


Not; Fotoğraf netten ve bu postun içeriğini görselle bastırayım istedim: )

10 yorum:

  1. Oğlunun yaşını tam bilmiyorum ama sorun gece işemesi ise 7 yaşına kadar normal buluyorlar, daha doğrusu benim çocuk büyüttüğüm zamanlarda öyleydi, şimdi kurallar değiştiyse bilemem:))
    Eh kolaylıklar diliyorum, inşallah olumlu sonuçlar alırsın. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylak abla, 3 yaşında ve bezden kurtulma çabası verıyoruz...
      İnşallah...

      Sil
  2. Canımcım, ahkam kesmek istemem ama ne olu ne olmaz diye gece bağlaman, çocukta kötü etki yapıyor. Bezi atacaksan tamamen atmanı tavsiye ederim. Aksi halde çocuklar bazen oyuna bazen de tembelliğe dalıp, altında bez var zannedip bırakıveriyorlar. Denedim gördüm, aklında bulunsun dedim.
    Kolay gele..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol, düşündüm ama yatağın alezi yoktu, batırmasın diye bağladım...

      Sil
  3. Canım tuvalet eğitimi konusunda kendini kasma her şey kendiliğinden yoluna giriyor. Gece çiş yapma konusunu ben, gecede bir sefer oğlumu tuvalete kaldırarak çözmüştüm. Azıcık uykumuz bölünüyor ama ne yapalıım annelik :))
    Çok sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giriyor sanırım yoluna, bugünü kazasız atlatmışlar: )

      Gündüzü halledelim geceye öyle başlarım diye düşünüyordum ama sanırım dediğin gibi gece bir kere kaldıracağım, böylece ikisi de hallolmuş olur...

      Sil
  4. Tuvalet konusunda çok üzerine gitme derim.Benimkilerin ikisi de 3 yaşını geçirdi:)
    Dikkat çekmek için bile söylemiyor olabilir. Malum kardeşi var:)
    Benim oğlanlar büyüdü ama geceleri hala ben tuvalete kaldırıyorum. Düşün yani kaç yaşındalar!
    Çok yorgun oluyorlarsa ve bir de üstüne yatmaya yakın çok su içmişlerse gece kalkamayabiliyorlar, uykuları ikisinin de acayip derin. Mecburen kalkıyoruz gece, bir kere yetiyor:)
    Bir yerlerde okumuştum; şimdi çocuklar eskiye göre çok daha geç söylüyorlar. Sebebini bezlerin kalitesine bağlıyorlar. Eskiden kumaş bez çok rahatsız ettiğinden çocuklar 2 yaş civarında çoktan bezi bırakmış oluyorlardı. Şimdi bezler hafif, ıslaklığı çok hissettirmeyen cinsten. Çocuklar masum yani:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki de geçti 3 yaşını işte: )

      Bence de eskiden anneler ellerinde bez yıkamaktan sıkılmış yada bunalmış olabilirler belki de ondan erken bırakıyorduk: )

      Hepimiz masumuz...

      Sil
  5. tuvalet eğitimi için aslında uygun aylardayız, bahar ve yaz daha kolaylaştırıyor işleri, biz de epey kaygı etmiştik nasıl alışır diye, bu işe başlayınca yoluna giriyor :)kardeş de var sizde kolaylık dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca dediğin gibi oldu walla, bugün 5.gün ve dünden beri hiç firemiz yok...

      Defne hanım da bir hafta bekleyecek eğitime başlamaya, zira ben de takat kalmadı: )

      Sil