Sayfalar

16 Mayıs 2012 Çarşamba

El yazısı...



"Yazı yazmak da çok zormuş"


Bunu diyen oğlum. Alt tarafı bir sayfa birşeyler karaladı ama zorlanmış beyfendi. Daha önünde kaç sayfalar dolusu yazı yazacağın günler olacak bir bilsen.



İşte;


Semih bildiğiniz tembel çocuklardan biri. Çok vurdumduymaz. Bir yere odaklanınca kilitleniyor çocuk, transa geçiyor, sanki başka alemde, ne yaparsan yap fayda etmiyor dikkatini dağıtmaya ama aynı zamanda tüm algıları da açık bu trans anlarında. Nasıl oluyor anlamıyorum ama sanırım bize numara çekiyor. Numara çekiyor diyorum çünkü bu anlarda, ilgisini çekecek birşeyler konuştuğumuzda, trans anından sıyrılınca, o bu anda iken bizim konuştuğumuz şey hakkında sorular sormaya başlıyor.
Zaten "neden", "ne demek", "nasıl oluyor", "kimler yapabilir" ile başlayan sorular bizim evde almış başını gidiyor. Cevaplayınca da , "anladın mı kardeş" diye Defne'den de fikrini alır: )


Yaptığı her işte çok sabırsız. Çok çabuk sıkılıyor, bir işi yaparken başka bir şeye gözü kayabiliyor, gözü kayması ile kalmıyor elleri ayakları da kayabiliyor: ) Bu yaştaki çocukların hepsi mi böyle bilmiyorum ve henüz gözlemleyemiyorum da.


Dün annem hadi kara bakla ayıklayalım demiş, bizim meşhur merzifon'un baklalı dolmasından yapacakmış, bir iki tane ayıklamış " bu iş bana göre değil" diye yanından sıyrılmış: ) İşlerin sabır derecesine göre kendine göre işleri de seçebiliyor... Bakalım zamanla nasıl şekillenecekler...

Ve dün akşam dinlemeye gidemedim ama Jehan Barbur şarkısı ile güne başlayalım istedim: ) El yazısı filmini izleyenler hatırlayacaktır.





8 yorum:

  1. Çocuk dediğin öyle olacak, biz neydik küçükken, annelerin sözünden çıkmazdık.. En güzelini yapıyor, helal :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) Görcem seni de Maya: )
      Sözünü bırak, annemin bakışı anlatırdı herşeyi: ) Şimdi benim çocuklara istediğin kadar bak, gülerek istediklerini yapıyorlar, burdan alıyoruz ki ben bakmayı beceremeyenlerdenim: )

      Sil
  2. Semih; bildiğimiz çocuk işte annesi, öyle hemen tembel deme yüftennnn!
    Allah esirgesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım.

      Bilakis kendi isteklerine hiçç tembel değil: )

      Sil
  3. El yazısı filmini izlemiştim. Konusundan çok müzik ve görsellik çok çarpıcıydı..

    Semih bence yaşının çocuğu, bu yaşta ilgileri çok çabuk dağılıyor.

    Baklalı dolmaya bayılırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en son yayınlanan "bu filmin çekimi sırasında doğaya verilen karbonmonoksit salınımı/zarar vb. yüzünden göynük'e 25 ağaç dikilmiştir."" duyarlılığına takılı kalmıştım, tabii müzik de çok etkilemiştir beni...

      Umarım Semih yaşından dolayı böyle sabırsızdır, sabırlı olmasını çok dilerim...

      Akşam koca bir düdüklü tencere yapmıştı annem ve bitti: )))
      Güzel şeyler hep çabuk tükenir: )

      Sil
  4. Öncelikle Jehan Barbur`u çok severim, çok kez canlı dinledim. Müziği kadar kendisi de çok sempatik:)
    Senin Semih tipik bir erkek çocuk olma yolunda emin adımlarla ilerliyor:))
    Çocuklara sanırım sabır öğretmek en zoru. Benim büyük 10 yaşında, hala öğrenmiş değil!
    Sorular biraz uzun olduğu zaman mesela kafadan sallıyor:)
    En çok çatıştığımız konu diyebilirim. Ödevler hemen bitsin istiyor, hemen bitsin tamam da salla da demedik:))
    Okulundan oldukça tecrübeli bir öğretmenle konuştum. Bana anlattığı erkek çocuklarında ödev, düzen, tertip gibi konuların daha geç yerleştiği yönünde.
    Bir de artık ön ergenlik denen bir kavram var ve ben ergenlik geldiğinde ne yapacağımı düşünüyorum:)))
    Hepimize kolay gelsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi, Jehan barbur benim de keyifle dinlediklerimden...

      Semih'de hemen "bilemedim" deyiveriyor işine gelmeyince: )

      İlersini düşünemiyorum bile, ben şimdinin biraz tadını çıkarayım en iyisi, kolay gelsin hepimize: )

      Sil