Sayfalar

15 Mayıs 2012 Salı

Bizim anneler günümüz...

Cuma günü kuzenimle konuşurken karar verdik annelerimizi pazar sabahı kahvaltıya biryerlere götürmeye. Aslında niyetim evde güzel bir kahvaltı sofrası ile annemi güne başlatmaktı. Fakat uzun zamandır dışarı çıkmayan annem için açık hava daha güzel olacaktı.
Kuzenim İstanbul rehberliği yapacak kadar mekan bilgisine sahip. Mekan seçimini ona bıraktım. Seçiminden dolayı da peşine takılıp gözün kapalı gidileceklerden olduğunu bir kere daha ispatladı: :)















Annemle teyzem bu suprizden habersizdi. Birbirlerini buluşma yerinde görünce şaşırdılar. Sevindiler. 
Pierro Loti tepesine teleferik ile çıktık. Alttaki mezarlık manzarasından biraz tırssam da güzeldi...



















Aziyade'de manzara ve muhabbet eşliğinde- eh biraz da çocukların peşinde dolaşmacalı- kahvaltımızı ettik.




Kahvaltı sonrası birer türk kahvesi iyi gider dendi, biraz ilerdeki çay bahçesine geçildi...







Annem seni öyle çok seviyorum ki, gün geçtikçe bunu daha çok anlıyorum. Yaptığım tüm huysuzluklarım, gereksiz kaprislerim, olur olmaz çemkirmelerim için ne desen haklısın. 
Hele ki "kızım olsun" diye başlayıp kurduğum her cümle için bilsen ne kadar pişmanım: ) Kızım oldu ve ben korkarım ki Defne biraz büyüdüğünde senin dışarı vurduğun ve benim "baskı" diye adlandırdığım / hissettiğim koruma içgüdüsünün bin kat daha fazlasını hissettireceğim kızıma.
Yurtta beni her gün neden ararsınız diye hayıflandığım, "arkadaşlarımla tatile gideceğim nolur" diye yalvardığımda babamın patronunun oteline, patronunun çocuklarını başımıza gardiyan dikerek kızlarla bana tatil yaptırdığın için: ), diktiklerin olmadı diye burun kıvırdığım, başkaları çok beğendiğinde gelip boynuna sarıldığım, "ona daha güzel yaptın" diye surat astığım -aslında en güzeli olsun diye gece gündüz uğraştığını bilsem de- annem, dört evladını kaybettikten sonra ben yaşayayım diye bin bir türlü zahmet çeken annem, benim için ne kadar dua ettiğini ve benim bunların kıymetini -anne olduktan sonra- yeni yeni anladığım için ne desen haklısın.
Emin ol şu anda sahip olduğum herşey senin sayende. Ve eğer sen böyle davranmasaydın ben, ben olamazdım. Benimle gurur duyduğun için çok teşekkür ederim. İyi ki yanımdasın. İyi ki birlikteyiz.

16 yorum:

  1. Evet gerçekten bizim içinde güzel bir gündü. Annem ve teyzem çok sevindi. Kahvenin falına bakamadık ama o da bir daha ki sefere nargile kahve ikilisi için bahane olur :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir anne olarak ben çok mutlu oldum: ) kendime de hemen pay cıkarırım: )

      Sil
  2. ay annem, ne hayırsız arkadaşım ben, Anneler Günün kutlu olsun geçmiş olsa da.. :):)

    bir kadın, hele de anne olunca, kendi annesi ne iyi anlıyormuş... çok güzel yazmışsın..

    inşallah darısı bize olur :)

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda değilsin diye biliyordum ben de, ondan diyelim : ) Çok teşekkür ederim canım.

      Darısı sana / tüm isteyenlere olsun inşallah.

      Opuyorum.

      Sil
  3. anneler günü sürpriziniz hoş olmuş, manzara harika sizler ve gülen yüzleriniz daha da güzel :)
    yazından çok etkilendim duygulandım allah annelerimizi başıızdan eksik etmesin ,amin.diğer postlarda kutladım mı bilemedim , gecikmeli de olsa seni de kutlarım arkadaşım
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gonca, senin de anneler günün güzel geçmiş okudum, kutlarım: )

      Sil
  4. Ayşegülcüm, Anneciğinle daha çooookkk paylaşılacak güzel anılar diliyorum sana...

    Umarım bu taşınma karışıklığında anneler gününü kutlamayı ihmal etmemeişimdir. Eğer ettiysem Anneninkini ve seni birlikte kutluyorum o zaman:))
    Sevgimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Lale ablacım, herkes için olsun bu dileğin...

      Çok teşekkürler, ben de senin taşınma/yerleşme maceralarını okumayı bekliyorum sabırsızlıkla: ) Yaz olur mu?

      Sil
  5. Ne güzel bir yerde kutlamışsınız anneler gününü..
    Ne kadar şanslı ki anneniz siz bir çok şeyin farkına varmışsınız, kızınızla, ailenizle mutlu yaşamlara... :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş, İstanbul'a geldiğinde mutlaka uğra derim...

      Sil
  7. çok güzel çıkmışsınız..

    YanıtlaSil