Sayfalar

4 Nisan 2012 Çarşamba

Dünya yuvarlak mı, düz mü?

Geçenlerde çalıştığımız bir firmadan harita istemiştim. Evde harita olur mu demeyin. Çok isteyince oluyor...
Duvara asılan, bir tarafı avrupa, diğer tarafı da dünya haritası şeklinde. Uluslararası bir nakliyat firmasından geldiği için, çok detaylı bir harita. En küçük iline kadar gösteriyor ülkeleri. Evin en güzel duvarına astım. Şimdilik bir resim çerçevesinin üzerinde emanet duruyor ama yer arayışlarım devam ediyor. Görünen tarafında avrupa haritası var, gelip geçtikçe şehirlere bakıp, gittiklerimiz işaretleyip, gitmediklerimize "buraya da gitmeliyiz" diye söyleniyorum. Baktıkça mutlu oluyorum. Sonra çoğalıyorum, oralarda hayal ediyorum kendimi...
En çok yemekleri aklıma geliyor, keskin kokuları var mıdır diye düşünüyorum hemen. Sonra insan tipleri, sonra inşallah kalabalık değildir diye geçiriyorum içimden.
Yine ordan seçilen ve çok merak ettiğimiz yerlere çok yakında yolculuk var...



Bir de yuvarlak bir dünya küremiz var. Masa üstülerden. İlk göz ağrımız, Semih ile ülke bulmaca oynadığımız. Küreyi çevirip, parmakla durdurup ülkeyi tahmin etmece. Tabii henüz Semih çok küçük. Pek başarılı olamıyoruz...

Biraz daha yaşı ilerlediğinde ülke başkentlerini bilmece oynayacağız. Benim en sevdiğim oyundu. Arkadaşlarla buluştuğumuzda biri ülkeyi söyler, diğeri de başkentini bulmaya çalışırdı... Çocuklarla oynama hayalim var bunu. Sadece başkent değil, iklimi, ürünleri de olabilir oyunda bulunması istenen...

Duvar haritasını eve götürdüğümde, Semih'e bir türlü inandıramadım bunun dünya haritası olduğuna.

"Dünya yuvarlakmış. Böyle düz nasıl olabilirmiş."

Gel de anlat. En sonunda küreyi açıp düzlemeyi düşündüm ama çok sertti, açılacak gibi değildi, duvar haritası da çok büyüktü yuvarlak olmadı. Velhasıl kelam bir türlü inandıramadım kendisine duvardaki dünyaya: ))

Sonra Türkiye burda, İspanya burda dedikçe, ülke şekillerini de iki haritada da benzetince yavaştan inanmaya başladı.... Şimdi duvar haritasından biz burdayız işte diye Türkiye'yi/İstanbul'u işaretleyebiliyor.

4 yorum:

  1. Güzeeeeel postlar çok alakalı oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet denk düşmüşüz postlarda: )

      Sil
  2. Oyun hayallerimiz benziyor birbirine :) Ben de alacağım dünya küresinden ama biraz daha büyüsün diye bekliyorum, sizin oyun fikirlerinden de çalarım o zaman :) Semih akıllı çocuk, sorgulamadan kabul etmiyor önüne konanı, aferin ona :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) Diyorum ya sizin oyunlardan aşırıyorum bazen...

      Biz 1 yaşında filan eline ucuz küçük bi küre vermiştik, evirdi çevirdi, yırttı kurcaladı: ) Ama en azından göz aşinalığı oldu. Şimdikilerde daha rahat istediklerini bulabiliyor.

      Bazen çok usandırıyor ama: ( O kadar çok konuşuyor ki, hiç "neden" "nasıl" sorusu, "hadi bana bişeyler öğret" sorusu bitmiyor...

      Sil