Sayfalar

9 Şubat 2012 Perşembe

Zeytinli açma...


Böyle sabahlara uyanmak beni zinde tutuyor. Tülleri kenara çekip, akşamları caddenin ışıkları odayı loş yaparken, yataktan dışarıyı izlemeyi seviyorum. İşte o anlarda kafamda bin türlü şey dolanıyor. Şef her zaman der, sen birşey düşünme, sonunda bana hep o şeyler patlıyor: ) Bu defa Şef'e iş düşürmeyecek şeyler düşündüm desem de çocukları giydirmek sabah o'na kaldı: ) Aklımda sabaha zeytinli açma, poğaça, yemek ve saçlarıma çekeceğim fönü düşünerek yattım. Saati de sabah 04,30 a kurmuştum. Geç yattığımdan mı yorgun yattığımdan mı bilinmez uyandığımda sabah ezanı okunuyordu. Normalde yataktan fırlamam lazımdı, aklımdaki işleri yapabilmek için birkaç saatim kalmıştı. Yatsam mı diye düşündüm biraz daha ama eğer ki yatsaydım bütün gün şirkette aklıma "acaba kalksam yetiştirebilir miydim?" sorusu dolanacaktı. En iyisi kalk yetiştiği yere kadar yap dedim, kalktım ve çocuklar için sıcacık poğça ile zeytinli açma yapmaya koyuldum. Hamurun mayası gelene kadar da yemeğimi yaptım. Birkaç gündür yemek olayını anneme satmıştım, iki çocukla bir de yemekle uğraştığı için üzülsem de bazen mecbur kalabiliyorum. Mantarlı tavuk sote pişmeye koyuldu ve o sırada da mayası gelen hamur "hadi" demeye başladı. "Hadi bana şekil ver". Bu zeytinli açma tarifini dün blogların birinde rastladım. O kadar çok blog dolandığım oluyor ki nerde hangisine bakmıştım unutuyorum. O anda çıktısını aldım aldım tarifin yoksa bir daha bulamıyorum zaten.  Bu malzemelerden iki tepsilik hamur çıkıyor. Ben birini zeytinli açma, diğerini de boş poğaça şeklinde yaptım. Çocuklar arasına çikolata sürüp de yiyebiliyorlar.



Hamuru için; 2 su bardağı ılık süt, 1 paket yaş maya, 3 çorba kaşığı şeker, 1 çorba kaşığından biraz az tuz, 1 su bardağı yağ, iki yumurta akı(sarılarını ustune surdum). Aldığı kadar un.

Mayayı süt ile eritip, diğer
malzemeleri karıştırp, cıvıkcana bir hamur yaptım. 1 saate yakın mayası geldi. Küçük parçalar alıp, içine bir parça katı yağ ile biraz yuvarlayıp, avuç içimde açtım, içine de biraz zeytin ezmesi sürdüm, açma şeklini verip 200 derece de üstü kızarana kadar pişirdim.
Kalan diğer hamuru da yuvarlayıp, peşine aynı derecedeki fırına verdim.


Pişmiş hali daha bir güzel sanki:) Yanına da mis gibi çay, bizimkiler beğendi. Afiyetle...



6 yorum:

  1. Sabahın köründe kalkıp zeytinli açma, üstüne bir de yemek yaptığın için seni "yılın hamaratı" ilan ediyorum, hayırlı olsun:))
    Emekli halimle üşenirim ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim: ))) daha ne marifetler var ben de yazar mışım ama tabii ki öyle değil.

      Sadece uyku ile pek barışık değilim.

      Sil
  2. Gecenin yarısı, denesem mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülgün; Eğer ki 8-18 çalışıyorsan, 2 tane bir yaş ara ile çocuğa sahipsen, çocuklarının uyanık olduğu vakitlerde zamanını onlarla geçirmek niyetindeysen tüm geceler senin, kolay gelsin.
      Bunların dışında günzü gözü ile sanki daha mı iyi olur: )

      Sil
  3. bu malzemede un yok sanırım iyi güzelde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili adsız; "İYİ GÜZEL DE" hamur elbette unsuz olmaz. Sadece unun miktarı yok, cıvık bir hamur olana kadar un ekleyeceksin.

      Sil