Sayfalar

2 Ocak 2012 Pazartesi

Temizliğe bayan

Temizliğe bayan…

Eleman aranıyor ilan başlığı gibi oldu ama temizliğe yardımcı bulmak gerçekten çok zormuş, iki aylık arayışlarım içindeki tecrübem bu yönde. Beni terk eden ya da etmek zorunda kalan eski yardımcımız hakkında da yazmadan edemeyeceğim. Sağ olsun, umarım bize hakkını helal etmiştir verdiği emeklerden dolayı. İki sene boyunca haftada iki gün bana, üç gün de annemin karşı kapı komşusuna hizmet verdi. Ben de karşı komşu sayesinde tanışmıştım. Evi teslim eder işe gelirdim, sağ olsun güven konusunda hiç sorun yaşamadım lakin son zamanlarda muhtemelen ücreti beğenmediğinden -aylık alıyordu ikimizden de- işlerini o kadar savsaklamaya, yalap şalap iş yapmaya başlamıştı ki gittiği gündeki konuşmamış son iş günü oldu.
Son gün saat 10 a kadar bekledim, işe geç kalacağımdan “nerdesiniz, sizi bekliyorum” diye aradığımda, bana “bugün yarım gün geleceğim, geç gelirim” dedi. Ben de peki o zaman akşam iş çıkışımı bekleyin de konuşalım 6 gibi evde olurum dedim. “bekleyemem” 4,5 gibi çıkacağım dedi. Çok sinirlendim.
Hâlbuki o’na yarım yamalak işleri yapıp gittiğini sorunun ne olduğunu açıkça dile getirmesini söyleyecektim.
Neyse mecburen ben 4,5 gibi eve gittim.  Suratından düşen bin parça, ben tabii daha da sinirlendim, sanki kadına bir şey yapmışım.
Dedim ki;
Sorun nedir?
—ütüleri tam yapmıyorsun, tişörtlerin bir tarafına sürüyorsun diğer tarafı ütülemiyorsun
Verilen cevap; çocuklara evde giydiriyorsun ne gerek var o kadar ütülemeye?
İster evde ister yatakta ister sokakta ister gezmede giydiririm, sana ne diyesim geldi ama diyemedim.

—evde iki banyo var, neden ebeveyn banyosunu her geldiğinde yıkamıyorsun?
Verilen cevap; o banyoyu sadece siz kullanıyorsunuz? Diğer banyoya daha çok özeniyorum?
Bizi temiz banyoya layık görmedi kendince, üzüldüm.

—iki seferdir camlar siliniyor ama tüller yıkanmıyor?
Verilen cevap; evinde sigara içilmiyor ne gerek var her seferinde yıkamaya?
Tül yıkamak için sigara içmek gerekliymiş.

Bu böyle uzayıp gider, eğer ki çalıştığımız yerde bir şeylerden memnun değilsek, bunu bir şekilde işimize yansıtmak yerine farklı çözümler üretilebilir. Herkes emek veriyor ve karşılığını almak istiyor. Eğer ki şartları düzeltemiyorsak başka işler aramalı ama bu süreçte bile aldığımız ücretin karşılığını vermeliyiz. Bu benim düşüncem, kim bu konuda nasıl düşünür bilemem.
Bir de en çok takıldığım şey, şuna şu kadar vermişte, şu kişi bu kadara çalışıyor da, ben çok ucuza çalışıyorum da diye orda burada dertlenmeler. Parayı veren kişi kendi parası, istediğine istediği kadar dağıtır, onun adalet anlayışı ile orantılı yaptıkları.

Şimdi yeni yıl ile yan binamızdaki bir komşu sayesinde bir bayan ile anlaştık.  Tabii bu iki aylık süreçte çok kişi geldi gitti evimize temizliğe ama hiçbiri içime sinmemişti, sanki bu gelen iki kardeş içime sinecek, yada artık sinsin istediğimden öyle geliyor…

Oğlum önceki bayana çok alıştığından, sabah evden çıkarken kulağıma;
“anne bu teyzelere söyle sakın benim güzel odama girmesinler, ya oyuncaklarıma bir şey yaparlarsa” dedi.
Eğer ki oyuncaklarına bir şey yaparlarsa atı onları yermiş: )


3 yorum:

  1. Valla iştende memnun olmasam son ana kadar yapmam gerekenleri yaparım çok ilginç insanlar hayret ediyorum böylelerine

    YanıtlaSil
  2. Ülkü inan ki buna ben de anlam veremiyorum, bazen şirkette o kadar çok bunaldığım kızdıgım zamanlar oluyor ki, ama yapamıyorum işte. Şu işi yapmıyorum diyemiyorum, demem de zaten... Herkesin kendince bir düşüncesi var işte bu konuda.

    YanıtlaSil
  3. Bizim ahcıda böyleydi 1 hafta önce çıktı ay neler çektik bi bilsen :) hayırlısı oldu valla yerine melek geldi bir tane :)) düşünsene ben fatura kesmiyorum desem :)))

    YanıtlaSil