Sayfalar

30 Ocak 2012 Pazartesi

Mısır, kar, üşümek

Şef iş için yine yurtdışında. Bu defa bizden daha sıcak bir ülkede. Biz burada soğuktan donarken, o Mısır’da kim bilir ne halledir. Peşine takılmayı istedim ama hem ortamın karışıklığından hem de oradaki arkadaşlarının yemek siparişleri üzerine vazgeçtim. Mısır da merak ettiğim ülkelerden. Özellikle Dimyat. Belki de pek görülmeye değer değildir ama merak işte: ) Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olur muyum acep?

Daha önceki günlerde oraya giden arkadaşları, peynir-sucuk-ekmek ne bulursan getir dediler de bir bavul yiyecek alışverişi yaptık dün akşam. Resmen uzun yol yolluğu hazırladım: ) Ekmekler, kurabiyeler, peynirler, sucuklar.

Yemek olayı yurtdışında en çok zorlandığım durum. O kadar zorlasam da yiyemiyorum. Paris de insan sadece Subwayin sandviçleri ile mi doyar yada elinde çilek paketi peynir reyonunu çilekleri koklayarak mı gezer, Brüksel de tren istasyonunda hala izlerim mevcuttur herhalde. Yağları çok pis kokuyor. Tabii Duseldorf’da işkembe çorbası içmişliğim de var, bu ne yaman çelişki değil mi: )  ?
Neyse bir başka yazıda gittiğim yerlerdeki yemek muhabbetlerini “Türkiye dışında yemek” diye yazacağım, işte bir konu daha çıktı bana: )

Şef gittiğinden, evde çocuklarla tek kalmamak adına anneme taşındım. Aynı sitede oturmanın tüm faydalarından yararlanıyorum. Kardeşimle Behzat Ç. gecesi yaparız dedim ama ne mümkün. Akşam 22 de uyuyan çocuklar uyumaz oldular. Uykuya yenilen Defne’nin aksine uykusu kaçan Semih etrafta pır pır geziyor. Bir çocuk hiç mi yorulmaz?  O var diye de açamıyoruz da Behzat amirimi. En sonunda herkesi uyuttu ama hala kendi ayakta. Bir annemlerin oraya bir benim yanıma dolandı durdu. Sonunda 1 gibi olduğu yere yığıldı. Bizim Behzat amir de yalan oldu.

Şimdi dışarıda çok güzel kar yağıyor. Kar nedense beni çok mutlu edenlerden. Bugünde mutluyum anlayacağınız.

Bir de acaba üşümek psikolojik midir?



Fotoğraf netten

4 yorum:

  1. Bu kardeşinin de Paris'te kuruvasan dışında bişiy yiyemeyip aç kalmışlığı var ;-)) Anaaaa sonunda şeftalili bir tatlı var herhalde deyip tabağa koymaya çalışırken onun şeftali değil bildiğin yumurta sarısı olduğunu anlamışlığı ve böğürmüşlüğü var ;-))) Yalnız değilsin yani.
    Hayırlı kavuşmalar nasip etsin Allah.
    Ama annenlerle aynı sitede oturuyor olmak hayatın sana göz kırpması ve büyük lüks, aman unutma.
    öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen benim yaşadıklarımı bir görseydin yemek konusunda: (((

      O lüksü öyle güzel yaşıyorum ki anlatamam: ) Herkese nasip olsun diyorum...

      Sil
  2. Uzak Doğu hariç hiç bir yerde aç kalmam... Tabi Fransızlar bana kurbağa bacağı falan gibi şeyleri yedirmeyi kalkmadıkları müddetçe...

    Bilirim o anneye yakın oturmanın keyfini...
    çook öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ben de öyle olabilsem: (((

      Şimdi gurbettekilere ayıp olacak ama gerçekten çok ama çok keyifli anneye yakın olmak.

      Sil