Sayfalar

10 Ocak 2012 Salı

Korsan kitaplar ve biz


Korsan kitaplar hakkında ne düşündüğünüzü merak ediyorum. Sizce Bilgiye ulaşmada her yol mübah mı?
Tabii ki düşüncelerimizi yorumlarken birkaç hususu dikkate almayı unutmayalım.

—kitap alıp okumak için yeterli ekonomik gücü olmayanları
—kitap yazarının düşüncesinden-taslağından-editörlüğünden-yayınevine-matbaasına kadar emeği geçenlerin hakkını
—neden Türkiye’de orjinal kitapların bu kadar fahiş fiyata satıldıklarını
---sadece roman-şiir-hikaye kitabı değil de, liselerde-üniversitelerde okuyanların ders kitaplarındaki uç fiyatları
---Korsan kitap ile orjinal kitap arasındaki kalite farklarını
—Sadece korsan kitap olarak değil de belki de korsan film-müzik-taksi vb. türlerinin kullanımını

Bu şekilde bir sürü seçenek üretilebilir belki.

Ben özellikle kitap konusuna takılmış durumdayım. Kendi düşüncemi de en sonunda yazacağım, öncelikle sizlerin ne düşündüğünü merak ediyorum.

4 yorum:

  1. Emek hırsızlığına her ne surette olursa olsun karşıyım.
    Buna rağmen bahsettiğin gibi kitaplar çok pahalı, neye göre; ekonomik yetersizlik içinde çırpınan genel nüfusumuza göre.
    Bu yüzden, özellikle kitap değiş-tokuşu yaparak, kütüphane kültürünü yeniden kazanmak için taşın altına elimizi sokmayı deneyerek ve en önemlisi gelecek kuşaklara kitap sevgisi aşılayarak yarının bugün gibi geçmesi riskini azaltabiliriz diye düşünüyor, bunun için kendi harcımda çaba harcıyorum. Geçenlerde benim de bloğumda duyurduğum, kitaplığınızda duran artık okumadığınız birkaç kitabı YİBO'lara, benzer okullara yollayalım diye bir etkinliğe katıldım. Yorumlar bana teşekkür ediyordu ama pek de kimse bir kitapta kendisi yollamaya çaba harcamıyordu,
    Dolayısıyla,
    Kitap pahalı demekten önce okuyan, okumayı seven, okuyanı seven bir toplum yaratmalıyız diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. canım açıkçası ben romanların edebi değeri olan kitapların kesinlikle orjinalinin alınması taraftarıyım. bazen çok pahalı oluyor biraz azaltmalılar fiyatlarını herkes orjinal alıp okuyabilsin.

    Ancak okul kitapları özellikle yabancı dil kitaplarını korsan almadım desem yalan olur. onlar mübah gibi gelmşti bana zamanında.

    ben de bugün olgunlardaydım ve oradakilerin nasıl oluyor da korsan kitabı aşikare satıyorlar. şaşırıyorum açıkçası

    YanıtlaSil
  3. Korsan kitap alımındaki tek neden maddi külfet olmayabilir. Akçay'da yaşıyorum ben. İki büyük marketin son derece kısıtlı reyonları dışında orjinal kitap satan dükkân yok buralarda ama korsan baskıları bandrolleyip satan dükkânlar uluortaydı bir kaç ay öncesine kadar.
    Hırsızlık üzerine iş kolu yaratmış zihniyetleri maddi olarak beslememek gerektiğine inanıyorum kendi adıma. Hâl böyleyken, gördüğümde elimden bırakamadığım iki kitabı bu şekilde almışlığım var demeden de geçemeyeceğim.
    Yazınızı okurken iki şey geçti aklımdan. Kitaplarımızı AVM mağazalarından değil de Kadıköy, Beyoğlu kitapçılarından alırken daha ulaşılabilir fiyatlara alıyorduk sanki diye düşündüm ilkin. Gerçekte sektöre böyle bir katkısı var mı kastettiğim yerlerin bilmiyorum ama...
    İkincisi bir tür düş aslında. ikinci el kitap satışları bir biçimde yaygınlaşsa...

    Yazınızla düşündürdünüz.
    sevgimle

    YanıtlaSil
  4. Orjinal kitabı tercih ederim. Bir büyük kitabevinden taksitle de alıyorum. Ama korsan alanlara karşı değilim. Demek ki ihtiyaç var ki onlar da satış yapıyorlar.

    Bu arada yılbaşı kartınızı aldım. Teşekkür ederim.Umarım benim kartım da size ulaşmıştır.

    Sevgiler
    <:))

    YanıtlaSil