Sayfalar

16 Ocak 2012 Pazartesi

Kar, tahinli kurabiye ve demli çaylar...

Cumartesi yağan kar bizim oraları bembeyaz yapmıştı. Çocukların kar sevinci de uzun süre devam etti. Semih’in “anne kar birikince kardan adam yapacak mıyız?” sorusu kar yağışının bitmesi ile son buldu.











Kısa sürse de gözümü şenlendirdi. Ben de midemiz şenlensin diye muhteşem tahinli kurabiyeyi yaptım.



Kesinlikle deneyin, pişman olmayacaksınız. Ama mutlaka koska tahinini kullanın, ben diğer tahinleri de denedim ama tadı koska da bir başka oluyor.
Hem pratik hem lezzetli, böyle tarifleri daha da çok seviyorum. Cevizsiz olanlar Semih için, illa bana cevizsiz yapalım diye tutturdu...

1 bardak tahin ile bir bardak şekeri karıştırın, içine oda sıcaklığındaki 200 gr katı yağı ekleyin, bir tane yumurtanın da sarısını ekleyin- akının üstünde kullanacağız- karıştırın. Üç su bardağı kadar un alıyor, bir tane de vanilya.
Hamur özdeşleşince ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, yuvarlayın. Önce yumurta akına sonra da cevize batırıp, önceden ısıtılmış 170-180 derecede pişirin.
Yanında da sımsıcak demli bir fincan çay....


Yerken beni de anmayı unutmayın: ) Afiyetle…

1 yorum:

  1. Oh misler gibi afiyet olsun canım :) kar yağdı geçti malesef :)

    YanıtlaSil