Sayfalar

25 Ocak 2012 Çarşamba

Elmalı muhallebi tatlısı yada muhallebili elma tatlısı

Tarifin orjinali buradan, portakalağacı adlı siteden aldım.

Ben yaparken bir iki değişiklik yapmak zorunda kaldım. Marketten bisküvi almayı unutmuşum, o kadar hızlı alışveriş yaparsan elbet birşeyleri unutursun diye söylene söylene yaptım bu tatlıyı: ) Dolayısı ile biskuvi ile kapatmadan, elmaların içini doldurup direk servis tabağına kapattım. Evde  kuru üzüm olmadığından içlerine sadece tarçın ve dövülmüş ceviz koydum.



Gelelim nasıl yaptığıma;


Önce 5 elmayı soyup ikiye kestim, çekirdek kısımlarını oydum ve teflon tencereye oyuk tarafları alta gelecek şekilde kapattım. Üstlerine birer çorba kaşığı şeker serpiştirdim. Daha tatlı sevenler biraz daha şeker serpebilirler. Ayrıca muhallebisi bence 6-7 elmayı kaldıracak kadar çok oluyor. Bir sonraki sefere 6 yada 7 elma ile yapacağım. Bir su bardağı su ekledim ve çok da yumuşamalarına izin vermeden biraz pişirdim. Sonra soğumaya bıraktım.


Muhallebisi için de; 

4 su bardağı süt.
1 yumurta
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı tereyağ.

Tereyağ hariç hepsini karıştırıp kaynattım, muhallebi kıvamına gelince de tereyağınıı ekledim biraz daha kaynatıp, mikser ile çırptım ki daha kıvamlı olsun.

Soğuyan elmaların içine tarçın-ceviz karışımından koyup servis tabağına ters kapattım. Üstlerine de muhallebisini döktüm. Biraz sıcaklığı gidince hindistan cevizi serptim ve buzdolabında soğuttum.

Süper tadından yinmez birşey oldu dicem ama biz yedik bitirdik: )

6 yorum:

  1. Benim haftada bir gün sütlü tatlı günüm var. O gün yapacağım bunu... ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman elmaların üzerine daha az şeker serpiştirirsiniz, diyet bozulmaz: ))

      rica ederim ne demek: )

      Sil
  2. Kesinlikle denemeliyim, sağol kardiş ;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene ecehan, kızlar ıle kapısırsınız: )

      Sil
  3. tam da sevdiğim gibi hafif tatlılardan:)
    eline sağlık...

    YanıtlaSil