Sayfalar

26 Ocak 2012 Perşembe

Bademli ay kurabiye

Yemek blogu gibi oldu ama bu da çok beğendim kurabiyelerden biri. Semih'in doğum günü için yapılacaklar arasına girdi bile

 

Tarifini yine portakalağacından aldım. Orda vanilyalı ay kurabiye denmiş ama ben öyle demiyorum çünkü yaparken aceleden vanilya yerine kabartma tozu eklemişim. Sonradan farkettim, gerçi henüz şekil vermemiştim hemen vanilyayı da ekleyiverdim. Benimkiler varsın kabarık olsun dedim ama anladım ki kurabiyelerde kabartma tozunun pek bi etkisi olmuyor...



Orjinal tarifinde -bu da ne demekse- 2 su bardağı un yazıyordu ama benim karışıma çok az geldi 2 su bardağı un. Vıcık bir hamur oldu. 1 su bardağı daha un ekledim. Biraz daha şekil verilebilecek kıvama ulaştı. Birde kavrulmamış bademleri çok fazla ezmedim. Yerken biraz dişe gelsin istedim. Sanırım böyle daha güzel oldu.

Malzemelerine gelince;
  • 3 su bardağı  un
  • 1 tutam tuz
  • 200gr tereyağı
  • yarım su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilin (bunun yerine 3 tatlı kaşığı vanilya şekeri de kullanabilirmişiz)
  • 1 + dörtte bir su bardağı dövülmüş çiğ badem
Hepsini karıştırıp buzdolabında 1 saate yakın beklettim. Çıkarıp, ufak ceviz kadar bezeler aldım, yuvarlak açıp rulo gibi sardım, at nalı şeklinde de kıvırdım. Bir sonraki sefere bezeleri daha ufak alacağım belki daha güzel olur şeklen. Dizdiğim tepside tekrar buzdolabında 15 dakika beklettikten sonra, 170derecede 15 dakikaya yakın pişirdim.
Biraz ılındıktan sonra da pudra şekeri serptim.

Afiyetle: )

Bir de sanırım benim fotoğraf çekme konusunda ders almam lazım. Hiç beceremiyorum: (

3 yorum:

  1. ayaay ellerine sağlık anneciğim
    :))))))))

    YanıtlaSil
  2. Merhabaa :))
    Blogun hayirli olsun, bol paylasimli olsun insaallah...
    Kurabiyeler enfes gozukuyor, kesinlikle denemeliyim..
    Daha tam kesfedemedim, simdi blogunu okumaya gidiyorum, sevgiler...

    Bu arada ben blogumuza seni ekledim ;)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Ayşe, senin de geri dönmene sevindim: )

    YanıtlaSil