Sayfalar

4 Ocak 2012 Çarşamba

Asteroit, tam tahıllı ekmek ve kaynayan akşam yemeği.

Üçü arasındaki bağlantı mı bakın nerden oluşacak.

Her şey, akşam yemeğinin her zaman ki çekirdek aile modeli üyelerinden şefin geleneksel işten geç gelmesinden dolayı üç kişi ile başladı. Bu şikâyet barındıran cümleye daha sonraki yazılarda değineceğim…

Çocuklar ile mutfakta yemek yerken, “oğlum hadi iç çorbanı, kızım hadi püskürtme yemeği, oğlum kalkma yerinden, kızım ekmek de ye” diye benim çırpınışlarımla devam ediyoruz.
Değişiklik olsun diye değil iş çıkışı markette normal ekmek bulamadığımdan poşet içindeki tam tahıllı dilimli ekmeklerden almıştım. Çocuklara da değişik geldi ve zaten yemek yememek için bahane arayan çocuk tabağındakini bıraktı, ekmeği kemirmeye başladı.




Ne olduysa işte bu anda oldu.
Bir hışımla masadan kalktı, benim yemeğini bitir diye seslenmelerime aldırış etmeden odasına koştu. Elinde benim geleceğe yatırıma amacı ile aldığım kitabı ile geldi.

İş Bankası yayınları çocuk kitaplarını çok beğenirim. Çocuklar büyüdüğünde bulamam diye 7-8-9 yaşlarına göre olan kitapları da toplamışlığım var. Sağ olsun iş bankasındaki arkadaş sayesinde de indirimli alıyoruz.


Neyse kitaptan birkaç sayfa çevirdi ve Asteroit resminin üstüne ekmeğini koydu.




“anne bak bunun gibi” dedi, ben şok tabii. Sen hangi ara onu düşündün, hangi ara aklına geldi de oradan onu bağdaştırdın.”bana bunu anlatır mısın?” diye devam etti.
Üstüne bir de “anne bak patatese de benziyor” demesin mi?







Ben geçiştirmeye çalışsam da beceremedim. Tutturdukça “hadi” lerinin tonu arttı. Dünya’dan girdik, güneş’ten çıktık, ay’a geçtik, mars’da yaşam olmadığına karar verdik.   Hepsini yuvarlaklıklarından dolayı birbirine benzetmeye başladı. Sonra nasıl ayırabiliriz diye kendi kendime söylendiğimde “anne renkleri farklı” diye bana akıl verdi.


Ve böylece akşam yemeğini arada kaynattı.

6 yorum:

  1. Süpermiş yaaa...yok yok babaya benziyor bu çocuk..şimdiden başlamış yani..

    YanıtlaSil
  2. Başlığı okuyunca "ahhhaaa! yeni bir tarif!" dediydim ki ;-)))))))))))))))
    Bir kez daha çocukların yaratıcılıklarına hayran oldum. Ecehan Teyzeleri çooook öptü onları ;-)

    YanıtlaSil
  3. Eda; babaya benziyor kısmını yazdım kenara, halbuki göz hafızasını benden aldı diye sevinmekteydim: )
    Ecehan; kesinlikle bu zamane çocukları bir alem.

    YanıtlaSil
  4. Muhakeme kabiliyeti gelişmiş ya, bir öğün yemek kaynatsa ne gam:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ayşegül bu süper, algıları ne kadar açık... Valla çok takdir ettim. Kutlarım kendisini.

    YanıtlaSil
  6. Leylakdalı; Semih yemek yememek için beyninin ona sunduğu her imkanı değerlendirecek çocuk, yeter ki yemek ye denmesin: )

    Lale abla; ben de hem evladımı takdir ettim, hem de acaba ilerde ona yetebilecek miyim endişesini taşıdım.

    YanıtlaSil