Sayfalar

5 Ocak 2012 Perşembe

Ahh annenin gözleri…


Semih’in son zamanlardaki en büyük ilgi alanı mutfak tezgâhı. Tabureyi çeker, üstüne zıplar ve ne var ne yok karıştırmak ister. Ben bir şeyler yaparken de “anne ben nasıl yardım edebilirim” sorusunu hiç bıkmadan defalarca, ona bir şeyler verene kadar sorar. Eğer ki o an kendisine göre iş yoksa “anne neden yardım edemiyorum” sorusuna maruz kalırım.

Defne henüz tabureyi çekip üstüne çıkamadığından tek yönden abluka altındayım. Abisi tezgah kenarındayken kendisi de yerde nasıl nereyi karıştırabilirim diye dolanır. Biri yukarda diğeri aşağıda, aslında tek taraflı abluka değil de altlı üstlü çevrilmişim de şimdi yazarken fark ediyorum.

Sofradan her zaman ilk Semih kalkar. Boğazına olan düşkünsüzlüğü beni çileden çıkartır. Tabii biz sofradayken, mutfak tezgahı boş kalsa olmaz diye düşünür ve tabureyi çeker. “anne limon verebilir miyim” “anne su ister misin” gibilerinden tezgah üstünde nasıl bir şeyler yaparım hesabı yapar.

Akşam ben yemek yerken arkamdan sessizce tabureyi çektiğini hissediyorum
 “Semih seni görüyorum, in aşağıya” dememle,
“anne senin iki tane gözün var, arkanı nasıl görebiliyorsun”
Cevabını aldım. Şimdi hissediyorum desem olmaz, arkamda gözüm var desem hiç olmaz. Anneler her şeyi görür diye çıkıverdim işin içinden.

Sabah annem kapıdan girer girmez ananesine;

“Anneanne biliyor musun, annem her şeyi görebiliyor”

4 yorum:

  1. .:)) çocukluğum aklıma geldi..bizde hep biraraya geldiğimizde ne yaptıysak yada ne yapacaksak hep hissediyorlardı..ne muzurduk biz yaa..hepimizin bir araya geldiği zaman yapmadığımız kalmazdı..ağaç tepelerini geçtim, macera olsun diye sokaklarda kaybolmaya çalışırdık ama nednese hep aynı caddeye çıkardık..küçük bir yer olunca :D bütün kuzanlerin o evde ve o ilçede anıları var..:))

    YanıtlaSil
  2. anneler gözlerini dört değil sekiz açmak zorundalar zaten... Semih'in bu yardımseverliği umarım büyüyünce de devam eder. Mutfakda bir erkek kadınlara hep cazip gelir ya... Kızlar kaparlar valla:)
    Sevgimle semih ve Defne'ye öpücükler

    YanıtlaSil
  3. Eda; Bana da hatırlattın o günleri, hele o kapı zilini çalıp kaçtığımız ev: )

    Lale abla; Kesinlikle öyle, yoksa kaşla göz arası olanlar oluyor.
    Büyüyünce yapmazlar bence: ) Hep öyle olmaz mı: )

    YanıtlaSil
  4. kardeş bunu beğendi...

    YanıtlaSil